Gå til innhold

Ang. muskelstimulator

Gjest hjelper det

Anbefalte innlegg

Gjest hjelper det

Når jeg bruker muskelstimulator hos fysioterapeuten for å øke muskelmassen, øker jeg den mer ved å øke strømstyrken eller spiller det liten rolle hvor høy den er?

Jeg trener musklene etterpå også så jeg bruker ikke bare muskelstimulatoren. Har holdt på nå i et halvt år men merker vel egentlig ingen forskjell. Hvor lenge må jeg holde på eller kan jeg egentlig gi opp hele greia?

Jeg betaler ingenting heldigvis men jeg bruker jo mye tid på treningen så jeg synes det er litt surt å ikke se resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest PecMan

Har aldri prøvd muskelstimulator, men kan jo seie generelt at ein ikkje får særleg med musklar om ein et for lite. Du må ha overskudd på kaloriar for å bygge musklar, og du må ha nok proteiner.

Det beste for å bygge musklar er hard vekttrening kombinert med eit fornuftig kosthold - intet mer, intet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelper det

Har aldri prøvd muskelstimulator, men kan jo seie generelt at ein ikkje får særleg med musklar om ein et for lite. Du må ha overskudd på kaloriar for å bygge musklar, og du må ha nok proteiner.

Det beste for å bygge musklar er hard vekttrening kombinert med eit fornuftig kosthold - intet mer, intet mindre.

Men pga av en skade og overbelastning av musklene gjennom 20 kan jeg ikke trene noe særlig. Jeg vil gjerne ha litt muskler så jeg ikke ser så tynn ut. Muskler i baken har jeg nesten ikke og heller ikke på baksiden av lårene og muskelkapasiteten er ikke særlig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PecMan

Men pga av en skade og overbelastning av musklene gjennom 20 kan jeg ikke trene noe særlig. Jeg vil gjerne ha litt muskler så jeg ikke ser så tynn ut. Muskler i baken har jeg nesten ikke og heller ikke på baksiden av lårene og muskelkapasiteten er ikke særlig stor.

Ok, viss du har ei skade som du må ta omsyn til, så må jo det såklart vere førsteprioritert. Sidan du også har overbelastning i muskulaturen, så trur eg ikkje eg er kvalifisert til å seie kva du bør gjere korkje eine eller andre vegen... Har du tatt opp desse spørsmåla med fysioterapeuten din?

Kan likevel seie veldig generelt at musklar ikkje veks uten at dei får stimuli - om dette skjer ved hjelp av muskelstimulator eller ved hjelp av vekttrening trur eg ikkje er av avgjerande betydning. Vekttrening er iallfall sunnare for kroppen :)

Dessuten må kroppen få nok kaloriar og proteiner til at den kan bygge musklar. Uten mat og drikke duger helten ikke, veit du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...