Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hhoie

Jeg er så fortvilet, og håper noen kan hjelpe meg....

For nøyaktig ett år siden giftet jeg meg med den "nydeligste jenten i hele verden". Vi hadde vært sammen i 8 år (fra jeg var 19 og hun 18), så man kan vel si at vi kom tidlig sammen. Vi har alltid hatt et veldig åpent forhold ettersom begge, og spesielt jeg, er veldig åpne personer som snakker om det meste.

Like før bryllupet merket jeg at hun var usikker, og at ikke alt var som det skulle være. Jeg hadde mistanke om at hun hadde møtt en annen, men dette nektet hun på og sa at hun kanskje hadde fått litt "kalde føtter" før bryllupet.

Jeg godtok svaret og det hele bedret seg etterhvert. Vi hadde et fantastisk bryllup og alt virket å være ganske bra.

Utpå høsten fikk jeg igjen en følelse av at noe var galt og jeg maste mye på henne i lengre tid. Hun sa at alt var helt supert, men jeg merket likevel at det var noe som plaget henne.

Etterhvert medga hun lekevel at hun for en stund siden hadde truffet en annen mann som hun hadde fått veldig mye oppmerksomhet fra, men at hun ikke sa noe til meg, fordi hun ville skåne meg for unødvendig usikkerhet.

Jeg ble med tiden veldig mistenksom og begynte å smugtitte på sms-meldingene hennes på mobilen. Det var aldri noe å finne der, bortsett fra en dag jeg plutselig fant en tekstmelding som inneholdt bl.a. E.D. (Elsker deg).....

Jeg gikk rett på sak og spurte hva som skjedde. Da kom hele sannheten for en dag, og det viste seg at en kollega av henne var veldig interessert i henne. Det viste seg at de hadde "rotet" litt på en fest ca. et halvt år før bryllupet, men at det aldri har skjedd noe mer. (Hvilket jeg tror på).

I utgangspunktet var hun ikke interessert i ham, men hun har nå fått følelser for ham. Han er fortsatt ute etter henne og hun klarer ikke å legge skjul på at hun har noen følelser for ham som hun absolutt ikke burde ha. Vi snakker veldig åpent om dette og tro meg når jeg sier at jeg har all grunn til å stole 100% på henne.

Denne kollegaen som er "etter henne" har svært sterke følelser for henne, men hun sier at hun føler mer vennskap overfor ham enn kjærlighet. Likevel sier hun at hun kanskje føler litt mer for ham enn hun burde også...

Hun sier nå at det eneste hun vil, er at alt skal bli bra mellom oss, men at hun ikke klarer å få ham helt ut av hodet. Hun har gått til psykolog for å få hjelp 2-3 ganger fordi hun ikke klarer å finne ut av dette selv.

Vi har vært lenge sammen, og har mye å kjempe for. Jeg er 100% innstilt på at vi skal komme oss gjennom dette, men føler at ting bare blir vanskeligere og vanskeligere. Hun går rundt med konstant dårlig samvittighet fordi jeg er lei meg, fordi hun ikke klarer å få ham ut av hodet og vi er begge i tillegg redde for å miste hverandre...

Jeg er ikke mistenkelig lenger, men bare ufattelig redd for å miste henne. Jeg er ikke typen som skiller meg fra min kone uten at jeg kan si at vi har prøvd det som er mulig å prøve, for å få dette til å fungere.

Hun sier selv at hun ikke har oppsøkt denne situasjonen selv, men at følelsene har kommet uten at hun selv vil det, og dette tror jeg faktisk helt og holdent på.

Jeg elsker henne over alt på denne jord og er så redd for at det snart skal ta slutt.

Jeg trenger noen gode råd, og tanker fra andre som kanskje kan hjelpe oss ut av dette. Jeg er villig til å gjøre hva som helst for at dette skal ordne seg...

Jeg kan garantere at hun ikke har vært utro, annet enn kyssingen for over et år siden. Det kan jeg tilgi, men hadde det blitt mer, tror jeg nok at jeg ikke kunne tilgitt det.

Jeg håper noen tar seg tid til å lese dette og forsøke å komme med noen gode råd til oss... Vi trenger det sårt. ;-)

Takk for hjelpen.

Hilsen en trist, som ellers er så glad, ung mann!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52466-vanskelig-ekteskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må ganske enkelt ta et standpunkt i saken og bestemme seg for hva som er viktigst for henne. Deg eller han. Hvis hun bestemmer seg for å satse på ekteskapet bør hun gi ettertrykkelig beskjed til fyren at han ikke er interessant og at hun ikke ønsker oppmerksomhet fra ham.

Og hvis hun gjør det er jeg enig med hhoie, be fyren om å dra langflat til blokksberg du og.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52466-vanskelig-ekteskap/#findComment-209820
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg har lest det lange brevet ditt og forstår at du er fortvilet etter bare å ha vært gift i 1 år. Men dere har jo egentlig en lang fartstid sammen dere, hele 8 år. Det vil si at dere for lengst har utviklet et samspill i samlivet deres.

Jeg lurer på om din kone kan ha fått oppmerskomhet fra sin kollega som hun har savnet fra deg.

Du sier dere er helt åpne mot hverandre. Har dere snakket åpent om hva dere lengter og håper på hos hverandre? Hva tror du din kone setter mest pris på fra deg?

Dersom din kone virkelig mener at kollegaen ikke er aktuell for henne som kjæreste og partner, tror jeg hun må gå sterkt ut mot sin kollega og fortelle hvem hun satser sin kjærlighet på - deg. Det holder ikke å forvente at kollegaen skal forstå deg og din kones problemer. Dere må selv sette grenser mot han. Det må din kone gjøre.

Vi kan styre våre følelser ved å velge bevisst det vi selv vi. Så vil ofte følelsene våre dilte etter og forstyrre oss. Men la fornuften styre her, er mitt råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52466-vanskelig-ekteskap/#findComment-210260
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...