Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Cheerleader

Som nevnt tidligere her har jeg snakket med en kattepsykolog, som hadde studert katteatferd.

Jeg har hørt om hunnkatter som blir psykisk ustabile av p-piller.

Og jeg kjenner en småpsyko siameser-hunnkatt.

Fryktelig leit å avlive katten sin på den måten, hadde antakelig vært bedre om hun hadde vært fysisk syk og måtte avlives pga smerter.

Jeg har tenkt på å avlive katten min også, når den har bitt og klort slik, de gjør jo det med hunder, men blir virkelig uvel ved tanken. Derfor håper jeg stadig å finne en løsning på problemene... Men det er heldigvis ikke så ofte det skjer, men slitsomt å måtte være på vakt når man har gjester osv.

Jeg håper du enten greier å få bukt på problemene med ham, eller bare lærer deg å leve med en litt hissig katt. Avlivning er fælt, og ja, verre enn sykdom. Vi følte jo at vi drepte henne, og det gjorde vi jo også, men vi ville ikke. Alt skjedde så fort, vi hadde henne på Onsdag, og Fredag avlivet vi henne. Og tilogmed på 3-årsdagen vår. Jeg var i en slags døs i et par uker etterpå, det hjalp litt å få henne kremert iallfall. Hun er her litt fremdeles, liksom. I en krukke på badet, hvor vi tenner lys ved siden av ofte.

Men som sagt, dette vil du ikke gjøre, med mindre han virkelig blir voldelig. Du hadde nok savnet ham. Er du forresten sikker på at han ikke har vondt noe sted, eller har lus o.l?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det har heldigvis aldri skjedd, men han var jo fryktelig sint, eller redd eller jeg vet ikke hva. Angreps/forsvarsstilling var det iallefall.

Og dessverre ikke en heftig lek, selv om jeg hadde ønsket det, for vi leker kjempemye ellers!

Du har altså blitt angrepet i ansiktet flere ganger av katter??

Stirrer du på dem da? Det får katter til å føle seg truet, vet du...

Nei, ikke det jeg vet . De som har klort er syke eller ble håndtert på en måte de ikke likte. Stappe inn i kattekasse f eks, eller nødvendig vedlikehold av ymse slag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...