Gå til innhold

NHD: depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest TotallyLost

Jeg er snart sykepleier. Har 2 små barn og lite hjelp og avlastning. Har ellers nok å gjøre med både studier og familieliv og ble skilt for 4 år siden. Jeg ser nå i ettertid at skilsmissen var et resultat av at jeg var overbelastet etter 2 barn med ca 1 års mellomrom og begge barna ble tatt med keisersnitt. Mannen min var den gang mye borte. Jeg ble etter hvert alvorlig deprimert og "alt" gikk galt. Ble derfor alene med barna.

De siste årene har gått med til studier og barn og til å prøve å komme meg ovenpå. Noe jeg ikke føler at jeg helt lykkes med. Ting er bedre men ikke bra. Jeg føler meg konstant sliten og har egentlig ikke lyst til å gjøre annet enn å sitte i ro. Ønsker stort sett å få være i fred. Føler ansvaret er belastende. Vet at jeg burde ha lekt mer med barna. Vet at jeg burde vært på flere turer med dem. Vet at jeg burde smilt mer og vært mere glad og mere "tilstede", for egentlig er jeg enormt heldig. Jeg går rundt med konstant dårlig samvittighet - selv om jeg vet at jeg gjør det meste av det en mor skal - og mere til. Jeg synger og leser og koser - men jeg føler ikke at jeg egentlig klarer det eller VIL det. Syns ikke at jeg "lever". Jeg har i tillegg mye smerter i ryggsøylen - inne i leddene på en måte - føler det er tungt å sitte oppreist og vil helst bare legge meg - men det kan jeg jo ikke pga barna.

Når kvelden kommer er jeg ufattelig trøtt - sykt trøtt - men jeg får ikke sove. Det ender med at jeg står opp igjen, slik som nå.