Gå til innhold

Kjære lege


Gjest Bompy

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg har endel spørsmål som jeg håper dere kan svare meg på:)

Jeg har nå hatt sf i 4 år...og har vel egentlig hatt mest bulimi, med vekslig mot anorexi i perioder. Det jeg lurer på er at hvis tennene mine har tatt skade av all denne oppkastingen, har jeg noe rett til økonomisk støtte ved eventuell tannlegebehandling? Er 24 år, bor alene, går skole.

Jeg har desverre tannverk nå, så er jeg så redd å gå til tannlegen!!!!!:)

En annen ting er det at jeg har så vodt nede i korsryggen, og det er som om det er en pose øverst på selve halebeinet. Dette blir ofte vondere etter oppkast, og når jeg har stått bøyd over toalettet en stund. Er det pga. at det er en uheldig belastning for ryggen, og at det blir for statisk arbeid?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Bompy! Personer med tannskader pga spiseforstyrrelser har rett til en viss støtte fra trygdekontoret. En slik støtte forutsetter en legeerklæring, som bekrefter diagnosen spiseforstyrrelse, samt tannlegens redegjørelse for tannstatus og økonomisk overslag. Trygdekontoret kan informere om regelverket og de økonomiske rammene for støtte. Smerter i korsryggen slik du beskriver kan være forårsaket av uheldig belastning. I ditt tilfelle er det vanskelig å hvite med sikkerhet om ryggsmertene skyldes statisk arbeid/feilbelstning eller om det er andre medisinske årsaker til dine ryggsmerter. Dersom ryggsmertene vedvarer vil jeg råde deg til å få undersøkt dette nærmere hos en lege.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...