Gå til innhold

Rett på ferie/svangerskapspermisjon


Zippi

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt svangerskapspermisjon i 1 år med 80% lønn.

Nå er jeg tilbake i jobb, men i 80% stilling. Jeg har fri 1 dag i uka.

Problem : Jeg har fått utbetalt 80% feriepenger i juni måned. Hvor mange DAGER ferie har jeg rett på ? Jeg har overført 2 uker ferie til neste kalenderår. Inneværende år tar jeg ut 2 uker + "Gro-dag". I og med at jeg har fri 2 dager i uka "forsvinner" disse ut i intet. Har jeg rett til og ta ut disse to dagene eller mister jeg dem ?

Hvor finner jeg noe i lovverket som sier noe om dette ?

Jeg har snakket med personalsjef og har fått beskjed om at jeg mister disse dagene, men hun hørtes ikke helt sikker ut.

I og med at jeg har tilgode 2 uker også neste år, vil jo dette tilsammen utgjøre 4 hele dager (og dette er jo faktisk en god del).

Noen som vet dette med sikkerhet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...