Gå til innhold

forvirret..og redd...


Gjest ise

Anbefalte innlegg

Hei noen der ute!

har akkurat vært ute på do og kastet opp. Er alene hjemme og har fri fra skolen.

Spiste to knekkebrød og følte jeg hadde lagt på meg veldig mye!

Det jeg egentlig lurer på om det er sant at bruk av avførinsmiddel kan gjøre stor skade. ?

Jeg bruker 5 tabeletter hver dag, men lurer på å øke...

Orker snart ikke mer!

Har holdt på med dette i snart tre måneder...

Kan ikke fordra kroppen min!

Beklager at jeg plaget dere!

Orker bare ikke snart mer...

klem ise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det litt som deg(bare at jeg spiser mye mer da....). Og det er veldig vanskelig å være alene hjemme, det vet jeg. Man sier til seg selv "Idag skel jeg spise lite, så sprekker man og spiser og kaster opp, og hater seg selv enda mer ann før. Det er helt jævlig!!

Jeg tror ikke du burde fortsette med avføringspiller, de kan være svært farlige for kroppen din og de kan gjøre ting med kroppen din slik at du får plager for resten av livet.

Jeg går til lege nå, noe som har hjulpet meg veldig, og selv om det kan være vanskelig å søke hjelp er det veldig lurt. Selv har jeg vært hos en ernæringsfysiolog som har satt opp en matplan for meg der jeg får i meg nok mat, sånn at jeg ikke får spisekick og kaster opp. Det har ihvertfall hjulpet meg noe utrolig.

Vel, jeg vet ikke om det er noe nytte i det jeg skrev nå, men jeg håper du kan få hjelp. Jeg tror det vil gjøre ting litt lettere for deg...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt som deg(bare at jeg spiser mye mer da....). Og det er veldig vanskelig å være alene hjemme, det vet jeg. Man sier til seg selv "Idag skel jeg spise lite, så sprekker man og spiser og kaster opp, og hater seg selv enda mer ann før. Det er helt jævlig!!

Jeg tror ikke du burde fortsette med avføringspiller, de kan være svært farlige for kroppen din og de kan gjøre ting med kroppen din slik at du får plager for resten av livet.

Jeg går til lege nå, noe som har hjulpet meg veldig, og selv om det kan være vanskelig å søke hjelp er det veldig lurt. Selv har jeg vært hos en ernæringsfysiolog som har satt opp en matplan for meg der jeg får i meg nok mat, sånn at jeg ikke får spisekick og kaster opp. Det har ihvertfall hjulpet meg noe utrolig.

Vel, jeg vet ikke om det er noe nytte i det jeg skrev nå, men jeg håper du kan få hjelp. Jeg tror det vil gjøre ting litt lettere for deg...

Klem

Hei smilesmil!

Tusen takk for at du orket å svare meg!

Har nå for kort tid siden kontaktet iks. Skriver litt mailer, men er så redd for å møte hun!Er så redd jeg sier eller gjør noe feil!

kan jeg spørre om hva som er normal vekt?

Er 165 høy og veier 52 kiloo.

føles som om jeg drasser på så mye!

Orker ikke mer. Det blir så mye ...

tror ikke livet mitt har så mye å si for noen som helst..bare ødelegger...

MEn uansett tusen takk for at du orket å skrive meg!

Det hjelper å høre at det hjelper med hjelp, kanskje jeg tør å møte henne!

HVordan var det første møtet? Var det ikke veldig ekkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære ise ! Det må advares mot bruk av avføringsmidler for den store faren for misbruk. Stort forbruk skader tarmene og tømningsfunksjoner. Slappe og utvidete tarmer kan bidra til forstoppelse, og det kan bli en ond sirkel. Forøvrig kan langvarig bruk føre til forstyrrelser i elektrolyttbalansen i kroppen (kroppens salter) som igjen kan gi skader på hjerteaktiviteten, nerver og muskler (tretthet, slapphet, lammelser, kramper), psykisk (irritabilitet, slapphet, apati), nyrer og urinveier (økt vannlating, en type sukkersyke)og som nevt fordøyelsesapparatet( kvalme, brekninger, forstoppelse, tarmslyng). Ved normalisering av kost og atferd , ikke bruk av avføringsmidler vil som regel kroppens funksjoner normaliseres, dersom misbruket ikke har vart for lenge.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smilesmil!

Tusen takk for at du orket å svare meg!

Har nå for kort tid siden kontaktet iks. Skriver litt mailer, men er så redd for å møte hun!Er så redd jeg sier eller gjør noe feil!

kan jeg spørre om hva som er normal vekt?

Er 165 høy og veier 52 kiloo.

føles som om jeg drasser på så mye!

Orker ikke mer. Det blir så mye ...

tror ikke livet mitt har så mye å si for noen som helst..bare ødelegger...

MEn uansett tusen takk for at du orket å skrive meg!

Det hjelper å høre at det hjelper med hjelp, kanskje jeg tør å møte henne!

HVordan var det første møtet? Var det ikke veldig ekkelt?

Unnskyld at jeg ikke har skrevet før nå, har vært bortreist et par dager. Må bare si en ting, du er IKKE tjukk. Jeg vet akkurat hvordan følelsen kan være, men du må ikke tro du er tjukk. Selv veier jeg over 60kg....Er ikke så mye høyere enn deg.

Det første møtet med legen var kjempefint. Før jeg skulle inn til henne holdt jeg på å spy, jeg grudde meg sånn. Da jeg kom inn klarte jeg ikke å snakke, jeg bare begynte å gråte, men etterhvert fikk jeg ut mye av det som plager meg. Det er veldig bra at du har tatt kontakt med IKS, hvordan har det gått? Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ikke har skrevet før nå, har vært bortreist et par dager. Må bare si en ting, du er IKKE tjukk. Jeg vet akkurat hvordan følelsen kan være, men du må ikke tro du er tjukk. Selv veier jeg over 60kg....Er ikke så mye høyere enn deg.

Det første møtet med legen var kjempefint. Før jeg skulle inn til henne holdt jeg på å spy, jeg grudde meg sånn. Da jeg kom inn klarte jeg ikke å snakke, jeg bare begynte å gråte, men etterhvert fikk jeg ut mye av det som plager meg. Det er veldig bra at du har tatt kontakt med IKS, hvordan har det gått? Klem

Hei smilesmil!

Tusen takk for at du har orket å svare meg!

Har bare skrevet med iks. Tør ikke å møte hun personlig. Kommer ikke til å kalre å snakke.

Hun kommer til å synes at jeg er kjempedum!

Jeg føler meg veldig tjukk, og da hjelper det liksom så øite at andre sier at jeg ikke er det.

Jeg er oppe i ca. 40 avføringspiller hver dag.

Blir helt fortvilet om jeg ikke tar de!

Jeg tror ikke jeg klarer stort mer!

Er bare en plage for alle sammen!

Beklager å ha brydd deg!

Klem ifra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...