Gå til innhold

Atter en dag.....


grundig

Anbefalte innlegg

Atter en dag, ikke noe bedre en den som var i går!

Har mista en del kilo den siste uka, en del av meg er super happy og dritstolt... mens en annen, veldig liten del rister oppgitt på hodet.

Sitter her og er dritsulten, prøver finne på alt jeg kan for å ungå mat. Faktisk lettere ikke spise samen med folk, da har jeg noe å gjøre...

Slagplanen for å bli kvitt fettet er klar, jeg skrev den ned, rev den i stykker, skrev en ny osv... slik er det hele tida! Jeg har to "personer" i meg som sloss... en vil ned i vekt, en vil ha mat...

Noen her som har det på samme måte? Som kanskje kunne tenke seg maile med meg litt?

[email protected]

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære grundig ! Du gir uttrykk for mange motstridende tanker og følelser i innlegget ditt. Det kan også se ut som om du sliter med din spiseforstyrrelse på egenhånd,- og det kan bli veldig tøft for veldig mange. Dersom du har et menneske du stoler på; foreldre, søster, bror, tante, onkel, lærer , helsesøster, lege osv., vil jeg råde deg til å snakke om dine følelser og tanker rundt ditt spiseproblem. Mange som sliter slik du gjør har vanskelig selv for å skjønne/innse at de har et problem, og derfor også vanskelig for å søke hjelp. Likevel er det mange som føler en lettelse når de klarer å dele sin "hemmelighet" med andre. Jeg ønsker deg lykke til videre med å innse at du trenger hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener:

Jeg har ofte kjempe vont pga at jeg har ikke spist noe, og en del av meg liker den følelsen, mens en annen del av meg bare vil spise, spise, spise og spise enda mer. Inni meg er det hele tiden en "kamp" om hva som er rett og galt. Hvis den ene vinner, føles det som jeg taper, men hvis den andre vinner taper jeg også.... (håper du skjønner)

Jeg har funnet en måte jeg kan føle meg bedre på, det er ikke en god eller lur måte. Men det er en del i meg som gjør det, for det om "resten" av meg sier NEI. Jeg tar mange kraftige smerte stillene. Det bør du ikke gjøre!!!

Føler du deg dårlig hvis du spiser frukt ol. Av og til greier jeg å spise frukt, og da over spiser jeg ikke så mye.... Kanskje du greier det? (Det er vært et forsøk) Prøv å over tale deg selv, med at du kan spise et tonn frukt uten å legge på deg!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...