Gå til innhold

Stemingsrapport fra DITT hjem akkurat nå!

Anbefalte innlegg

Gjest Juana

Her hos oss har vi en fredelig lørdags formiddag. Barna leker på soverommet. Sambo lager pizza og forbereder seg til fotballkamp,mens jeg selv har satt meg foran pc med kaffekopp og et stykke hjemmelaget brownie.

Ute regner det,men inne er det sol :)

Hvordan er det hos deg akkurat nå?

Er det ikke deilig med slike øyeblikk hvor man bare føler man slapper av og føler fred?

Fortsetter under...

Slitsomt. Det begynte med at lønnskontoret hadde glemt å betale ut lønnen min denne måneden. Derfor fikk jeg en sjekk istedet, etter å ha påpekt feilen. Siden vi reiser på ferie i morgen er i dag siste mulighet til å få satt pengene inn på konto. Greit egentlig, hadde det ikke vært for at samboeren min har gradering i Taekwondo i dag kl. 10, og jeg må jo være med, moralsk støtte og alt det der.

Så kl. 09 kjørte vi ut på leting etter et postkontor, både Røa og Skøyen åpnet ikke før 10, og da ble det så sent at vi måtte bare kjøre til idrettshallen, som selvsagt ligger på helt andre siden av byen (vi bor i Oslo).

Etter at samboeren min hadde gjort det han skulle og bare ventet på at de andre gruppene skulle bli ferdige, kjørte han meg inn til sentrum så jeg fikk gå på postkontoret og jeg bestemte meg for å ta T-banen hjem alene og begynne å pakke.

Så sitter jeg på T-banen, halvveis hjemme og oppdager at jeg ikke har tatt med husnøklene da jeg gikk ut, jeg antok jo at vi skulle kjøre sammen hjem. Jeg har selvsagt heller ikke mobilen med meg så jeg kan ringe ham, og det nytter ikke å bruke en telefonkiosk, for jeg vet han glemte mobilen sin hjemme også. Så jeg må av på Majorstuen, hoppe over på bussen og kjøre tilbake til hallen (dette tar 40 minutter), og så er det en times reise tilbake, buss, bytte til T-bane. Og nå er jeg endelig hjemme, sliten.

Det var alt som skjedde så langt i allefall, og vi har ikke pakket enda og jeg aner ikke hva vi skal ha til middag, så mye kan skje enda. :-)

Gubben er på jobb.

Ungene nekter å rydde rommet. Etter 5 dagers masing er mor ganske sur, så jeg må vel gjøre det selv :(

Ellers har jeg nå vasket bad og stue, og skal liksom legge sammen klær, men siden vi ikke har kanaler som viser Englandkampen, blir jeg sittende her og refreshe VG sidene.

England leder!

Ellers så sitter jeg og vurderer om jeg skal gidde å lage middag eller om det blir Peppes hjem i kveld ;)

Vi har vært ute en tur alle 3 og matet ender med gammelt brød, i regnvær. Så dro vi til byen kjøpte litt jordbær, lørdagssnop og sandwich-smørbrød. Og alt maset om snop er i gang. Pappa'n tok heldigvis mase-ungen med seg for å kjøpe sementblandemaskin (av alle ting). Så nå sitter jeg her og slapper av litt og lurer på om jeg rekker å gi ungen snopet før hun maser eller om jeg skal holde det tilbake fordi hun gnåler sånn.

Foretrekker at hun spiser snopet sitt litt tidligere i stedet for en pose snop ved barne-tv, men må innrømme at idag er jeg veldig i tvil.

PS. Håper faktisk at de blir ute en lang stund enda ;-)

Annonse

Her er det totalt kaos med møbler og ting stablet rundt i huset. Unga ser på tv, jeg sitter og tar en røyk og en kaffekopp og venter på at malinga skal tørke så jeg kan gå i gang med nytt støk.

Og jeg HATER det....Men fint blir det til slutt.

Jeg er ferdig og trene og har vært ute og kjøpt safran og spisskummen til retvizan. Mann og sønn er hos svigerfar og ser på fotballkamp for jeg måtte ha TVn til å sykle foran! ;-)

Jeg rydder litt i kleskap og skuffer til ungene men om et par uker er det vel kaos der igjen. Elena tegner og leser.

Sitter nå og tar meg en kopp kaffe og røyk før jeg skal begynne å marinere kalvekjøtt som vi skal ha til grillspydene i morgen!

Stille og rolig. *s*

Annonse

Bare meg og pc'n her. Sjefen (den firbente) har jeg ikke sett snurten av siden idag morges da han vekket meg og _måtte_ ut.

Ellers er det rot her. Har ett rom som er kombinert kjøkken - stue - "kontor"- og "musikkverksted". Deler av kjøkkenet må jeg bygge litt om på. Bestefaren min døde i vinter og nå er arveoppgjøret akkurat over. Jeg fikk en del ting etter ham, bl.a. en ganske nytt kjøleskap m/fryser, og ettersom det jeg hadde var gammelt og lite, så valgte jeg å bytte det ut. Selvfølgelig er det nye en cm bredere enn det gamle, så det benkeskapet som stod inntil måtte fjernes. Fant ut at skapet passet under benken på andre siden av komfyren, men selvfølgelig var det en cm for høyt og måtte sages av i sokkelen for å passe innunder. Merkelig at de ikke har laget samme høyde på benk og benkeskap...

Kjøkkeninnredningen er forresten noe jeg _hater_ her! Typisk 70-tall med grønne skapplater og mørkbrune benker og skuffer, i sponplate og plast. Og selvfølgelig mørk brun tapet på veggen som gjør hele den kroken til den mørkeste og mest utrivelige i hele huset. Sennepsgult vegg-til-veggteppe og en vegg med gusjegrønn tapet hjelper ikke akkurat på det negative inntrykket... Er det noen som har ideer til hvordan jeg kan fornye dette uten at det koster så mye, tar jeg imot tips med stor takk! Det hadde hjulpet mye bare få byttet ut flatene på innredningen utvendig om det går an.

Her har det sanne kaos rådet i formiddagstimene. Vi får to katteallergikere på overnatting, og huset måtte nærmest steriliseres i forkant. Vi har støvsugd og vasket i fem timer. Det må til siden vi har to voksne katter og fire dagsgamle kattunger.

Nå venter vi bare på at gjestene våre ramler inn dørene her. To store og to små.

Akkurat nå holder min kjære mor å ta oppvasken.(Hun er på besøk her)Mannen min holder på vårt 15 dagers datter,prøver å få henne til å sove,noe hun ikke vil.

Jeg har fått tillatelse til å surfe på DOL.

Før jeg skal overta vår datter,slik at min mann kan være på internett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...