Gå til innhold

Ensom... og usikker...


Gjest skp

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!

Har nettopp fått tilgang til internett, og ble litt nysgjerrig... Lest igjennom mye av det dere har skrevet, og det virker som en litt allright måte å få ut litt av det så mange av oss bærer på... Man er jo anonym... ellers ville jeg ikke prøvd dette.

Jeg har verken slitt med sf eller deperasjoner lenge, men syns jeg har det fælt. Har veldig lyst på noen å snakke med, men tør ikke for alt i verden å ta kontakt... ...og akkurat der er det vel ingen som kan hjelpe meg...

Er veldig usikker på om jeg burde.. Har lest en del artikkler ol. i aviser og på nettet. Og det er så mye forskjellig. Noen er veldig fornøyde, andre syns det var helt forferdelig. Er kjemperedd for å ikke bli tatt på alvor. Bli ledd av eller bare føle meg dum. Problemmene mine er jo stort sett sjølforskylt, ingen tvinger meg til å gjøre det jeg gjør mot meg selv, og det er sikkert mange tusen som har det værre enn meg... For egentlig har jeg et godt liv. Det er bare så utrolig mange små ting... Føler egentlig ikke selv at jeg har det vondt nok til å trenge hjelp, alle har jo noe å stri med.

Har gjerne lyst til å høre hvordan møte med en psykolog har vært for andre.

Til slutt har jeg et spørsmål: for 2 år siden begynte jeg på p-pillen trionetta, og det er egentlig etter det at jeg har begynt å føle meg litt håpløs en gang imellom. Burde jeg prøve å bytte merke -eller slutte helt?

Bare lurer jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Turid-tulla

Depresjoner kan være en bivirkning av trionetta.

Var jeg deg ville jeg ta det opp med legen min.

Han kan kanskje foreslå et anna merke for deg.

Psykologer veit jeg lite om, men er sikkert bra om du trenger noen å snakke med.

Det finnes jo også andre alternativer. Går du på skole er der kanskje helsesøster, velferdskonsulent, sosiallærer eller lignende, som sikkert også kan være greie å prate med.

Vennlig hilsen

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære skp! Når livet oppleves som tungt og vanskelig kan det ofte være godt å dele dette med andre. Du er usikker om du skal søke hjelp, for mange i din situasjon er det et langt steg å gå, - det å søke hjelp. De aller fleste er glade når de endelig har klart å komme dit at de innser at de trenger hjelp. Når det gjelder Trionetta rapporteres hos enkelte kvinner humørforandringer. Jeg vil råde deg til å kontakte en lege som du kan drøfte dette med ang. Trionetta og også fortelle om hvordan din hverdag er vanskelig for deg. Lykke til med å søke hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...