Gjest jody Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 2 år. Han er 41 år. Etter som vi har lært hverandre å kjenne er jeg kommet fram til det faktum at han må være sykelig sjalu. Det går veldig greit så lenge vi er i hjemmesituasjon, da føler han seg trygg. Jeg har derimot en jobb som krever at jeg er ute å reiser av og til, og det er for det meste her han mister totalt følingen med virkeligheten. Ellers er det at jeg en kveld i blant går ut med venninner også et stort problem for han. Her følger et par eksempler på hvordan han oppfører seg i forskjellige situasjoner. 1) Når jeg er ute å reiser sender han ti-talls mobilmeldinger og ringer ofte for å la meg høre hvor dårlig humør han er i (dvs. hvor lei seg jeg har gjort han fordi jeg reiser på konferanser/møter) . Hvis han hører mange manns-stemmer i nærheten, går hele verden av hengslene og jeg må fortelle i detalj hvordan jeg sitter, står osv. i nærheten av mennene. 2) Han hater tanken på at jeg danser og at mennene ”tar” i meg. 3) Han vil hele tiden ha meg til å ”innrømme” ting som jeg ikke mener. Eksempel her er at hvis vi er en kveld ute på byen sammen, så kan kanskje en venninne ringe meg å spørre om vi kan møtes alle tre. Da anklager han meg resten av kvelden for heller å ville møte henne, når hele min intensjon er at vi alle sammen skal ha en hyggelig kveld. 4) Han fikk det for seg her en kveld at jeg i mitt tidligere liv hadde hatt mange sex-partnere. Han var på nippet til å slå meg og ville ha meg til å sverge på at jeg ikke hadde hatt det. 5) Han snakker hele tiden om døden, hvor gammel han er når han skal dø, at han ikke lever lenger når han er for eksempel 70, og han ser på seg selv som at han i en alder av 45 er nærmest forkommet av alderdom. 6) Han kan overøse meg med kjeft for ting jeg har sagt i den beste mening. Han klarer å vri på det jeg har sagt og han kan på dette grunnlaget hisse seg selv opp til å bli kjempesint for ting jeg verken har bekreftet at jeg har ment eller i det hele tatt uttalt (ting i hans eget hode). 7) Han har en utrolig negativ innstilling til livet sitt (jeg er en veldig livsglad person) og klarer ikke se noe positivt i sin livssituasjon overhode. Han har ingen hobbier og er utrolig passiv, foruten når han er på jobb. Han har en god jobb, men kolleger og sjefer har også ofte klaget på hans ekstremt dårlige humør som han lar gå utover alle i sin nærhet. Jeg har ofte en følelse at han hele tiden mener at andre er ansvarlig for hans humør, sinne og livssituasjon. Til tross for dette er han utrolig øm og kjærlig. Hvordan skal jeg håndtere denne situasjonen uten å måtte gjøre det slutt? Bør han ha noen slags form for terapi og eventuelt medisinering? (Han har prøvd medisinering før, men er veldig skeptisk til dette, fordi han ble impotent av tablettene). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60022-sykelig-sjalu-partner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Z@pvir Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Du sier selv du har god livslyst. Det kommer garantert ikke til å vare hvis du fortsetter med denne fyren - på denne måten. Egentlig burde du bare se å komme deg vekk fortere enn svint! Men vil du absolutt prøve, må du forlange at han går i terapi, si at du ellers må gå ifra han. Vil han ikke, så er saken klar. Stikk!! Les innlegget ditt igjennom en gang til selv, det høres ikke bra ut. La det bli med 2 år - ikke 20! Hva ville du rådet en god venninne til i dette tilfellet ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60022-sykelig-sjalu-partner/#findComment-259248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VennenDin Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Han har en depresjon og har ekstremt dårlig selvtilit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60022-sykelig-sjalu-partner/#findComment-260062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirabella Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Orker du å leve med ham slik resten av livet? Er svaret JA så ikke gjør noe...han kommer ikke til å endre seg... Hvis svaret er NEI, så gå fra ham. Han er neppe den første til å gå...han er avhengi av deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60022-sykelig-sjalu-partner/#findComment-261165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Du har sju punkter med negative beskrivelser av kjæresten din. Til slutt har du ett positivt punkt. Enten er mannen en superegoist som bare ser seg sjøl og sine behov. Eller han er en depressiv type med et utrolig dårlig sjølbilde. Er det siste tilfelle, trenger han behandling. Behandling trenger ikke være medisinering, men hjelp til å snu tankemønster. Det kan ta tid! Syns det høres ut som han er utrolig umoden når han mener andre er ansvarlig for hans humør, sinne og livssituasjon. Det spørs hvor lenge du klarer å bevare livsglede og overskudd sammen med denne mannen. Har du snakket med han om oppførselen hans? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60022-sykelig-sjalu-partner/#findComment-261288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.