Gå til innhold

Raseriannfall......


jul

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg fått ganske mange raseriannfall. Jeg går rundt å er trist og lei hele dagen, og plutselig er det noe som får meg til å "eksplodere". I dag har jeg hatt ganske mange "annfall" og da jeg får roet meg litt ned (ikke hopper rundt og kaster ting) blir jeg kjempe sint på meg selv og angrer på det jeg har gjort.

Er det noen av dere som har bulimi, som har det sånn?

Nå er jeg "litt" redd for å gå ut blandt folk, for det er så lite som skal til før jeg blir sur. Hva hvis jeg slår til noen, eller skader noe verdifult?

Noen tips på hva jeg kan si til foreldrene mine om hvorfor vi nesten ikke har flere fat, kopper og kar igjen? (de har vært borte i helgen, og jeg har knust ganske mye......)

Måtte bare spørre om det var noen andre som hadde det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Her har du en som har det akkurat som du... -ihverfall noe lignende... Jeg får oxo ganske ofte disse anfallene... Egentlig innbiller jeg meg vel at det er fordi jeg får lavt blodsukker eller no sånt. Og når det først skjer er helvete løs.... Klarer ikke for alt iverden å styre meg, det har nok gått en del tallerkner og skåler -rev tilogmed en tusenlapp i tusen biter bare fordi jeg var sint og frustrert... Det er kjæresten min det går ut over da... Så jeg er vel egentlig heldig...

Og ja... jeg har bulimi....

Har ikke vært her inne så mange ganger ennå, men syns det er litt allright å komme hit -får være anonym og sånt....

Håper det går bra med deg

Klemmer fra Meg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wannabeawesome

Hei på deg!

Her har du en som har det akkurat som du... -ihverfall noe lignende... Jeg får oxo ganske ofte disse anfallene... Egentlig innbiller jeg meg vel at det er fordi jeg får lavt blodsukker eller no sånt. Og når det først skjer er helvete løs.... Klarer ikke for alt iverden å styre meg, det har nok gått en del tallerkner og skåler -rev tilogmed en tusenlapp i tusen biter bare fordi jeg var sint og frustrert... Det er kjæresten min det går ut over da... Så jeg er vel egentlig heldig...

Og ja... jeg har bulimi....

Har ikke vært her inne så mange ganger ennå, men syns det er litt allright å komme hit -får være anonym og sånt....

Håper det går bra med deg

Klemmer fra Meg,

Heisann

Jeg får også raserianfall, men jeg reagerer ikke med å knuse ting (selv om jeg egentlig har veldig lyst til d akkurat der og da). Jeg reagerer med å skjelve og hyle noe aldeles forferdelig på foreldrene mine når de maser (om f.eks hvor mye jeg spiser osv..)...

jeg har oxo bulimi..

hvorfor blir d sånn egentlig? at vi blir så forferdelig sinte??

jeg skjelver og føler meg helt sykelig GAL!!! Hva er galt med meg? D var aldri sånn før.....

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære jul ! Svært forskjellige mennesker har spiseforstyrrelser, men likevel finner vi ofte likhetstrekk når det gjelder symptomer. Mange, kanskje spesielt de med bulimi beskriver ofte irritabilitet, trass, stahet, raseri, sinne osv. Opplevelsen av "ikke å ha kontroll" kan ha mange opphav og mange uttrykk. Det er krevende å være menneske og vi er nødt til å forholde oss til ander- uansett hvordan vi har det inne i oss- med inder kaos og forvirring. Mange beskriver at de først har "ro" når de er helt utmattet etter et f.eks raserianfall, sinnesutbrudd, hyling , oppkast osv. Kanskje det har noe med å kvitte seg med noe som du er overfylt av. Det er som du skjønner ikke noe fasitsvar her, men mange opplever noe av det samme som deg- og dersom du kanskje på sikt får hjelp til å forstå dine tanker og følelser vil kanskje "anfallene" også ha en forklaring?!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chili her igjen

jeg har det sånn jeg og... glass , kopper , tallerkner går i sund , men jeg brtforklarer alt.. bra foreldrene mine tror på meg...

men det er ikke det at tingene som blir knust er værst.. det som er værst er at jeg plutselig kan klikke på venner og kjefte dem opp og ned for ingenting og plutselig er alt bra igjen... jeg vet at det jeg gjør og måten jeg plutselig kan være på gjør vennene mine usikkre og såret , men jeg klarer ikke kontrollere meg...

sånn er vel livet tenker jeg,....

kos og klem fra en som har det som deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...