Gå til innhold

Hurtigvalg - Doktor Online


Gjest Christian Anker, lege

Anbefalte innlegg

Gjest Christian Anker, lege

Vi har nå lagt inn en snarvei til de ulike gruppene i den venstre rammen.

Jeg håper den vil gjøre det enklere å navigere i tjenesten.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

jah, det er jo to musetrykk istedet for to musetrykk det... eller?

Det er et musetrykk i stedet for to :-)

Dessuten har man oversikt over alle gruppene.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et musetrykk i stedet for to :-)

Dessuten har man oversikt over alle gruppene.

Vennlig hilsen

ja, sikkert praktisk for noen det. (får det fortsatt til å bli to museklikk jeg da men...)

Synes forøvrig at systemet var bedre her før, halvt år siden kanskje? noe java-greier. (heter det det?) sånn når man pekte musa på generelt, uten å trykke, kom valgene under generelt opp automatisk... og så slapp du å trykke på "tilbake" hvis man istedet hadde lyst å prate om sex... det syns jeg var praktisk da...

Sida har blitt veldig fin forresten. Ikke stort å klage på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MonaXXVI

ja, sikkert praktisk for noen det. (får det fortsatt til å bli to museklikk jeg da men...)

Synes forøvrig at systemet var bedre her før, halvt år siden kanskje? noe java-greier. (heter det det?) sånn når man pekte musa på generelt, uten å trykke, kom valgene under generelt opp automatisk... og så slapp du å trykke på "tilbake" hvis man istedet hadde lyst å prate om sex... det syns jeg var praktisk da...

Sida har blitt veldig fin forresten. Ikke stort å klage på :)

Jeg skrev svar på et innlegg til Anker for noen timer siden, han spurte om forslag til å gjøre menyen mer brukervennlig, og jeg sa java-meny.....

Av en eller annen grunn er hele den tråden slettet, har ikke vært på de siste timene jeg, kanskje noen sa noe "upassende" lenger ned i tråden??

Den nye hurtigvalg-dropdownlista er grei nok den, men det er fremdeles to museklikk ja.... Dere får leie inn en java-programmerer i noen timer da vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Jeg skrev svar på et innlegg til Anker for noen timer siden, han spurte om forslag til å gjøre menyen mer brukervennlig, og jeg sa java-meny.....

Av en eller annen grunn er hele den tråden slettet, har ikke vært på de siste timene jeg, kanskje noen sa noe "upassende" lenger ned i tråden??

Den nye hurtigvalg-dropdownlista er grei nok den, men det er fremdeles to museklikk ja.... Dere får leie inn en java-programmerer i noen timer da vettu! :)

Jeg har ikke slettet noen tråd vedrørende Java-meny.

Ulemepen med Java er at den har en tendens til å få nettlesere til å låse seg. Dessuten er det relativt tregt å laste inn.

Hvordan ser du for deg at menyen bør være utformet?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke akkurat det er snarere å klikke - deretter scrolle - for så å klikke igjen, i forhold til å klikke to ganger. Men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MonaXXVI

Jeg har ikke slettet noen tråd vedrørende Java-meny.

Ulemepen med Java er at den har en tendens til å få nettlesere til å låse seg. Dessuten er det relativt tregt å laste inn.

Hvordan ser du for deg at menyen bør være utformet?

Vennlig hilsen

Vel, jeg har søkt etter innlegget, finner det ikke igjen..

Masse fine eksempler her:

http://www.imint.com/demos/trees.htm

Jeg hadde mer tenkt meg noe der man ikke trenger å klikke første gang, men når man beveger musa nedover lista med "hovedkategorier", kommer det opp en boks med underkategoriene...

Se på denne:

http://www.aces.uiuc.edu/~pork/web_effects/example_ism.htm

Fått noen ideer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Synes ikke akkurat det er snarere å klikke - deretter scrolle - for så å klikke igjen, i forhold til å klikke to ganger. Men, men...

Man kan klikke en gang og holde musknappen nede mens man "drar" den nedover listen til den ønskete gruppen før man slipper opp mustasten.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Vel, jeg har søkt etter innlegget, finner det ikke igjen..

Masse fine eksempler her:

http://www.imint.com/demos/trees.htm

Jeg hadde mer tenkt meg noe der man ikke trenger å klikke første gang, men når man beveger musa nedover lista med "hovedkategorier", kommer det opp en boks med underkategoriene...

Se på denne:

http://www.aces.uiuc.edu/~pork/web_effects/example_ism.htm

Fått noen ideer?? :)

Tusen takk for nyttige tips, Mona XXVI!

Vi arbeider også med en løsning som innebærer at vi dropper hele den venstre navigasjonsframen for å gi bedre plass til å skrive/lese innlegg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttige tips, Mona XXVI!

Vi arbeider også med en løsning som innebærer at vi dropper hele den venstre navigasjonsframen for å gi bedre plass til å skrive/lese innlegg.

Vennlig hilsen

Det ser jeg frem til! Med 14" skjerm blir det mye frem og tilbake scrolling!! Synes utviklingen er meget positiv....

--Men hvor i huleste ser Pi@ alle disse små flagg hen?? Vises kanskje bare for utlendinger??? ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...