Gå til innhold

hei:-)


Gjest engelen

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Hei:-)

Satt å funderte over hva jeg skulle kalle innlegget denne gangen, men fant ikke på noe... Det er veldig lenge siden jeg har skrevet her nå, men det er fordi jeg har hatt dårlig tid, har heller ikke hatt det så bra, og da orker jeg ikke skrive om det...

Nå begynner ting å gå litt bedre. Mor og far har begynt å forstå meg (er utrolig glad i dem!!)De skjønner at jeg har det vanskelig, men ikke med hva. De vet ikke at jeg sliter med et spiseproblem. Og andre ting som er tøffe. Men de er der, og forstår. De spurte meg hva de kunne gjøre for å hjelpe, og da sa jeg at det viktigste er at de forstår meg!

Ellers så snakker jeg fremdeles med Jorun, og det hjelper litt etter litt. Det er noe i meg en klump på en måte. Tanker som at jeg er ikke verdt noe osv. Følelsen av at jeg må bli tynn for å bli akseptert, selv om jeg er altfor tynn egentlig. Begynner sånn smått å innse det nå, har blant annet begynt å spise, men jeg får veldig ofte tilbakefall. Men det er visst slik når en er på vei til å bli frisk. Det er tankene som er verst. Jeg har det vondt inni meg. Orker ikke forklare hva det er...

Ellers så har jeg fått greie på at jeg kan søke inn på særskilte vilkår, slik at jeg får komme inn på skolen der jeg går nå. Jorun er rådgiver, og sier at jeg har mange grunner nok til det. Jeg ble veldig letta da! Så ting begynner å ordne seg. Jeg vet det vil ta tid, og at jeg har en LANG vei å gå, men jeg skal klare det! Jorun skal ta kontakt med helsesøster etter ferien slik at jeg sammen med henne kan sette opp en kostplan. Jeg skal også flytte på hybel til Nærbø, nærmere der vennenne mine bor, så det skal bli deilieg.

Huff, dette innlegget ble rotete, men dere som er her som kjenner meg, kommer til å forstå det!

Klemmer fra Engelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære engelen! Selv om du ikke har hatt det så bra den siste tiden, tyder veldig mye på i ditt innlegg i dag at du er på god vei til en positiv forandring- i forhold til dine foreldre, skolen, Jorun, helsesøster osv. Du har ondt inne i deg, en klump, som du kanskje ennå ikke skjønner helt hva er,-men som du selv sier det tar tid...det kan ofte ta svært lang tid å jobbe seg framover. Det er viktig at du nå klarer å fortsette denne positive veien som du har startet, flott gjort av deg, så lykke , lykke til på veien videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...