Gå til innhold

fødselspenger


rulle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en ting. Når begynner de å betale ut fødselspenger? Jeg går ut i fødselspermisjon 8. januar og har termin 28.januar. Mener å ha hørt at de ikke engang regner ut hva jeg skal ha før de får melding om at jeg har født. Hvis dette stemmer og jeg går to uker over tiden, vil dette si at jeg ikke får utbetalt noe fra 8. jan. og til nesten slutten av februar??

Lurer også på en ting til. Jeg jobber for manpower og har 100% stilling med 120.- i timen. (har kontrakt ut året på dette). Hva vil jeg da få utbetalt. stemmer det med 120kr * 167,5timer (evt. * 80%)

Inviklede greier.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Utregning: inntekt siste 4 uker før permisjon omregnes til årsinntekt, så får du 80% av dette pr år. Deler du så på 260 ser du hva du får pr dag, 5 dager pr uke.

(Dette er hovedregelen. Mer om dette her: http://trygdehjelpen.no/fodsel/beregning.html)

Det står ikke noen som helst sted at de skal vente til du har født! Det bør ikke gå mer enn 1 mndr fra du tar permisjon - forutsatt at de har oppl om inntekt og bekreftelse på termin. Permisjon kan du jo ta 12 uker før fødsel...skulle du liksom gått uten inntekt, da? ... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...