Gå til innhold

er det noe galt med meg??


lize_

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting...kan noen svare meg??

Har jeg sf??

Jeg er en jente på 17 år, er 150 høy, veier 48-50 kg...er dette for mye...jeg er ikke spessielt tynn...

før sommerferien hadde jeg kastet opp alt jeg spiste i ca 1 år, så tok jeg pircing i tungen å da var det sååå vont å spy at jeg sluttet med det.

så kunne jeg gå i flere timer uten mat, opp til 24 timer...somme dager kunne jeg spise kunn sjokkolade å kaker...

ellers trener jeg en del...ca 3-4 ganger i uken...

somme dager kan jeg være helt som andre...spise helt normalt...

Andre dager kan jeg spise å spise alt jeg kommer over...så blir jeg kvalm å spyr(har beggynt med det igjenn...pircingen er ikke vond lenger...)

Jeg synest jeg er feit....hater hver kilo på kroppen min...blir kvalm hver gang jeg ser mei i speilet....

Hva er dette???

Ee det barre jeg som overreagerer???

plis svar mei!!!!

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære lize

Jeg kan med nokså sikkert hjerte si at du lider av en spiseforstyrrelse. Antakeligvis bulimi!

Jeg har sf selv, og kjenner meg igjen i ganske mye av det du skriver.

Jeg vil virkelig råde deg til å fortelle om dette til noen. Helsesøster på skolen, en lege, venninne, famile etc. Vet at det er innmari vanskelig, og du har min fulle forståelse hvis ikke du tør.

Men en ting kan jeg med sikkerhet si: hvis du fortsetter med det du driver med (spy, overspise mm), kommer du til å ødlegge mye av livet ditt. Tro meg, jeg har allerede ødelagt mye.

Håper virkelig du tar mitt råd til etteretning! Lykke til! Tenker på deg!

Please gjør det, før det er for sent!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Lize

Det du beskriver tyder på at du har et vanskelig forhold til egen kropp, mat og følelser. Jeg vil råde deg til å søke hjelp slik at du kan få et forhold til mat og egen kropp som gjør at du opplever en enklere hverdag en den du beskriver at du tidvis møter. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å spy etter at jeg så bilde av en jente som bare hadde igjen noen stubber til tenner, etter å ha spydd i mange år. Jeg selv spydde i noen år, klarte å slutte etter at jeg fikk veldig hjertebank, kaldsvetting og skjelving etter en matorgie med påfølgende spying. Prøv å slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Jeg sluttet å spy etter at jeg så bilde av en jente som bare hadde igjen noen stubber til tenner, etter å ha spydd i mange år. Jeg selv spydde i noen år, klarte å slutte etter at jeg fikk veldig hjertebank, kaldsvetting og skjelving etter en matorgie med påfølgende spying. Prøv å slutt.

Kjære limo

For noen er slike bilder eller direkte meldinger om hvorledes det å drive hasard på egen kropp kan ødelegge helsa (og utseende) på sikt. Fint innlegg...lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...