Gå til innhold

Hvordan funker dette med reiseforsikring

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til England på tirsdag sammen med familien min, men i går var eg p sykehuset og opererte bort 2 visdomstenner og jeg har nå fått komplikasjoner... Har nettopp vært hos tannlege nå og han sa det var en viss sjanse for at jeg kom til å få problemer mens jeg var i England siden "inngrepet IKKE var gjort med forsiktighet" og sjanse for betennelse...

Det er bare 6 dager til vi skal reise, men vi bestilte reiseforsikring så tror dere at det går an å forskyve turen? Vi skal reise med Fjordline og de har jo avganger 2 ganger i uken. Eler er det for sent når det bare er 6 dager til?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62210-hvordan-funker-dette-med-reiseforsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avbestilling

Hvis du har avbestillingsforikting i reiseforsikringen din, vil jeg anta at den gjelder for slike situasjoner.

På den annen side, hvis du tar antibiotika i dagene fremover er det vel stor sjanse for at du er helt ok og kan reise om seks dager.

Men altså; avbestillingsforsikring er det som gjelder.

tigertrollet

Det er ikke for sent å benytte seg av avbestillingsforsikringen 6 dager før, nei. Det er jo nettopp det som er hensikten "for uforutsett sykdom/ skade som gjør at reise ikke kan foretas som planlagt". Ring forsikringsselskapet/ reisebyrået for å få greie på vilkårene (om tannbehandling er gyldig grunn). Du må helt sikkert vise til legeerklæring event. tannlegeerklæring for å få refundert pengene. Man skal også "uten unødig opphold" informere forsikringsselskapet om forholdet.

Tur1365380349

Vi kansellerte feriereisen med 3 timers varsel pga. at yngstemann ble syk. Dersom du blir dårlig i løpet av de 6 dagene, og en lege mener du ikke er frisk ved avreise (og legen mener reisen vil være en belastning) - da gjelder en vanlig avbestillingsforsikring. Kravet er bare at du sjekker med lege og informerer reisebyrået så snart som mulig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...