Gå til innhold

kalorier i soyasauce?

Gjest Nullemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nullemor

Hei Nullemor!

Hva slags soyasaus bruker du? Det er forskjellig typer soyasaus, men her har du opplysning om soysaus laget fra bare soya (tamari):

1 spiseskje soyasaus gir ca. 60 kcal.

Sjekk selv på: http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/list_nut.pl

Bruker den amoy soyasausen de har i de fleste butikker. Dark soya-sauce heter den.

Trodde ikke det var noe særlig kalorier i det jeg, men der tok jeg antagelig stygg-feil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den amoy soyasausen de har i de fleste butikker. Dark soya-sauce heter den.

Trodde ikke det var noe særlig kalorier i det jeg, men der tok jeg antagelig stygg-feil?:)

Hei igjen Nullemor!

Det er bare 10 kalorier per spiseskje med Amoy Dark Soysauce!

Så spis med god samvittighet og koos deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nullemor

Hei igjen Nullemor!

Det er bare 10 kalorier per spiseskje med Amoy Dark Soysauce!

Så spis med god samvittighet og koos deg :o)

Tusen takk!Men du..hvorfor i all verden er det så stor forskjell på den soya-sausen i forhold til den du nevnte først da?

Nyskjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!Men du..hvorfor i all verden er det så stor forskjell på den soya-sausen i forhold til den du nevnte først da?

Nyskjerrig

Hei igjen Nullemor!

Det er så og si ingen forskjell på Tamari og Amoy dark soyasaus. Jeg skrev bare en feil på første innlegg. Det rette innlegget er øverst.

Av 100 g Tamari dark soyasaus får du 60 kcal, og en spiseskje gir 10.8 kcal. En spiseskje Amoy dark soyasaus gir 10 kcal.

Det er ikke merkene på soyasaus som har noe å si, men om soyasausen er lys, eller mørk, har bare soy i seg eller har også shoyu (hvete) i seg. F.eks. er den lys har den mindre kalorier i seg, men smaker ikke like godt heller. Det var grunnen til at jeg spurte deg i første innlegg hva slags saus du brukte :)

Bare fint at du spurte en gang til, så det ble oppklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nullemor

Hei igjen Nullemor!

Det er så og si ingen forskjell på Tamari og Amoy dark soyasaus. Jeg skrev bare en feil på første innlegg. Det rette innlegget er øverst.

Av 100 g Tamari dark soyasaus får du 60 kcal, og en spiseskje gir 10.8 kcal. En spiseskje Amoy dark soyasaus gir 10 kcal.

Det er ikke merkene på soyasaus som har noe å si, men om soyasausen er lys, eller mørk, har bare soy i seg eller har også shoyu (hvete) i seg. F.eks. er den lys har den mindre kalorier i seg, men smaker ikke like godt heller. Det var grunnen til at jeg spurte deg i første innlegg hva slags saus du brukte :)

Bare fint at du spurte en gang til, så det ble oppklart!

Ok!

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...