Gjest Nullemor Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Noen som vet hvor mange kalorier ca det er i soyasaus? Takk for svar:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei Nullemor! Hva slags soyasaus bruker du? Det er forskjellig typer soyasaus, men her har du opplysning om soysaus laget fra bare soya (tamari): 1 spiseskje soyasaus gir ca. 60 kcal. Sjekk selv på: http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/list_nut.pl 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Opplyste feil til deg: 1 spiseskje soyasaus gir ca: 11 kcal Beklager at jeg skrev feil.. Sjekk siten selv: http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/list_nut.pl 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei Nullemor! Hva slags soyasaus bruker du? Det er forskjellig typer soyasaus, men her har du opplysning om soysaus laget fra bare soya (tamari): 1 spiseskje soyasaus gir ca. 60 kcal. Sjekk selv på: http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/list_nut.pl Bruker den amoy soyasausen de har i de fleste butikker. Dark soya-sauce heter den. Trodde ikke det var noe særlig kalorier i det jeg, men der tok jeg antagelig stygg-feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Bruker den amoy soyasausen de har i de fleste butikker. Dark soya-sauce heter den. Trodde ikke det var noe særlig kalorier i det jeg, men der tok jeg antagelig stygg-feil? Hei igjen Nullemor! Det er bare 10 kalorier per spiseskje med Amoy Dark Soysauce! Så spis med god samvittighet og koos deg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei igjen Nullemor! Det er bare 10 kalorier per spiseskje med Amoy Dark Soysauce! Så spis med god samvittighet og koos deg ) Tusen takk!Men du..hvorfor i all verden er det så stor forskjell på den soya-sausen i forhold til den du nevnte først da? Nyskjerrig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slippen Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Tusen takk!Men du..hvorfor i all verden er det så stor forskjell på den soya-sausen i forhold til den du nevnte først da? Nyskjerrig Hei igjen Nullemor! Det er så og si ingen forskjell på Tamari og Amoy dark soyasaus. Jeg skrev bare en feil på første innlegg. Det rette innlegget er øverst. Av 100 g Tamari dark soyasaus får du 60 kcal, og en spiseskje gir 10.8 kcal. En spiseskje Amoy dark soyasaus gir 10 kcal. Det er ikke merkene på soyasaus som har noe å si, men om soyasausen er lys, eller mørk, har bare soy i seg eller har også shoyu (hvete) i seg. F.eks. er den lys har den mindre kalorier i seg, men smaker ikke like godt heller. Det var grunnen til at jeg spurte deg i første innlegg hva slags saus du brukte Bare fint at du spurte en gang til, så det ble oppklart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei igjen Nullemor! Det er så og si ingen forskjell på Tamari og Amoy dark soyasaus. Jeg skrev bare en feil på første innlegg. Det rette innlegget er øverst. Av 100 g Tamari dark soyasaus får du 60 kcal, og en spiseskje gir 10.8 kcal. En spiseskje Amoy dark soyasaus gir 10 kcal. Det er ikke merkene på soyasaus som har noe å si, men om soyasausen er lys, eller mørk, har bare soy i seg eller har også shoyu (hvete) i seg. F.eks. er den lys har den mindre kalorier i seg, men smaker ikke like godt heller. Det var grunnen til at jeg spurte deg i første innlegg hva slags saus du brukte Bare fint at du spurte en gang til, så det ble oppklart! Ok! Tusen takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.