Gå til innhold

NHD og andre. Zoloft og sexuale problemer


Gjest casp

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver et nytt inlegg under denne spalten og håper på svar.

Jeg er en gutt på 25 år som begynte med Zoloft for ca 3 uker siden. Døgndosen er to tabletter. Etter en uke begynte jeg å få problemer med ereksjonen, og da jeg først får ereksjon, klarer jeg ikke å fullbyrde. Er dette normalt ved bruk av Zoloft??? Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt problemet?? Jeg vet det må være pillene som gjør det, for dette har aldri vært noe problem før. Hvis det er Zoloft som er årsaken, finnes det da et annet merke som er like bra og som ikke påvirker sexlivet???

Meningen med å bruke dette medikamentet skulle jo være å bli kvitt problemer, ikke skaffe seg nye. Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok Zoloften som er årsaken til dine sexuelle problemer,for det er den medisinen som blir anbefalt hvis man har problemer med for tidlig utløsning...

Og når det gjelder medisiner uten sexuelle bivirkninger så er vel de beste:Remeron,Auroix,Nefadar og Tolvon.Men det aller beste er vel samtaleterapi uten medisiner

hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Dette er et problem som rammer 5-10% av de som bruker SSRI deriblant Zoloft.

Det sikreste alternativet er nok å skifte til et medikament som ikke tilhører SSRI-gruppen.

Snakk med legen din om dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et problem som rammer 5-10% av de som bruker SSRI deriblant Zoloft.

Det sikreste alternativet er nok å skifte til et medikament som ikke tilhører SSRI-gruppen.

Snakk med legen din om dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hei NHD.Hvor har du det fra at det er bare fra 5 til 10% som får sexuelle bivirkninger av Zoloft? De undersøkelsene jeg har lest om ligger mellom 30 til 50% med sexuelle bivirkninger.Håper du kan forklare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Hei NHD.Hvor har du det fra at det er bare fra 5 til 10% som får sexuelle bivirkninger av Zoloft? De undersøkelsene jeg har lest om ligger mellom 30 til 50% med sexuelle bivirkninger.Håper du kan forklare dette.

Jeg vet ikke hvilke studier du har lest, men jeg vil anta at frekvensen avhenger av hvilke problemer som regnes med.

De tall jeg refererte til er der hvor en har ereksjons og eller lyst-problemer.

Tar en med enhver form for forsinket ejakulasjon/orgasmefunksjon, blir nok tallene mer i den størrelsesorden som du nevner.

Men ikke alle oppfatter det som en betydelig bivirkning at samleiet varer noe lengre enn vanlig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et problem som rammer 5-10% av de som bruker SSRI deriblant Zoloft.

Det sikreste alternativet er nok å skifte til et medikament som ikke tilhører SSRI-gruppen.

Snakk med legen din om dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Jeg har brukt Zoloft i 2 mnd. men har ikke problemer med orgasme...

Er det kanskje vanligere at menn har det?

Må vel nevne at jeg bruker 1 Zoloft om kvelden.

Har prøvd andre produkter,de virker med null sexuallyst :-(

Legen min sa disse var de beste??

Hilsen turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvilke studier du har lest, men jeg vil anta at frekvensen avhenger av hvilke problemer som regnes med.

De tall jeg refererte til er der hvor en har ereksjons og eller lyst-problemer.

Tar en med enhver form for forsinket ejakulasjon/orgasmefunksjon, blir nok tallene mer i den størrelsesorden som du nevner.

Men ikke alle oppfatter det som en betydelig bivirkning at samleiet varer noe lengre enn vanlig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

OK NHD du er vel inne på noe der..Men jeg har fortsatt vondt for og tro at det er bare 5 til 10% som har fått nedsatt sexual lyst etter de har begynt med Zoloft.Men hvis det er null lyst eller manglende ereksjon det er snakk om så trur jeg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Zoloft i 2 mnd. men har ikke problemer med orgasme...

Er det kanskje vanligere at menn har det?

Må vel nevne at jeg bruker 1 Zoloft om kvelden.

Har prøvd andre produkter,de virker med null sexuallyst :-(

Legen min sa disse var de beste??

Hilsen turid

Jaja, i går kveld fikk jeg det hvertfall til. Yeahh. Trodde jeg måtte gi opp, men da det først løsnet, så må jeg si det var noe av det bedre jeg har opplevd. ;)

Thank you Zoloft *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...