Gå til innhold

Til Laila eller Jorunn.


Gjest Mari Celine,

Anbefalte innlegg

Gjest Mari Celine,

Hei,

jeg er en jente som lider av sf og har derfor, på en "indirekte" måte tenkt å ha om dette på mitt særemne i 3.kl allmennfag. Mitt emne er "Hvordan har framstillingen kvinneidealet forandret seg de siste 50 årene". Problemet mitt er å finne nok stoff om dette. Skal også skrive litt om virkninger omkring denne forandringen, utvikling av sf osv. Har dere noen artikler eller brosjyrer om dette?

TUSEN TAKK hvis dere eller noen andre på dette forumet tar dere tid til dette.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Du kan jo sjekke på helsestasjonen. Jeg tror de pleier å ha brosjyrer om sf der altså!

Hvis dere har skolebibliotek, kan det jo hende at bibliotekaren vet om noen bøker som omhandler dette emnet?

Uansett får du ha lykke til!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Du kan jo sjekke på helsestasjonen. Jeg tror de pleier å ha brosjyrer om sf der altså!

Hvis dere har skolebibliotek, kan det jo hende at bibliotekaren vet om noen bøker som omhandler dette emnet?

Uansett får du ha lykke til!!

Klem!

Hei!

Vet ikke om det finnes så mye stoff om dette emnet, men jeg tenker som så at du kanskje kan finne frem til reklamer fra 50 år tilbake, og sammenligne dem med dagens reklamer, og hvordan kvinner ble fremstilt? Dette gjelder ikke bare reklamer, men også ukeblader, skuespillere.. i det hele tatt. Der vi finner dem vi kaller "idealer".

Jeg husker ikke hvor jeg har det fra, men jeg leste en gang at på 60-tallet var modellene ca. 170cm høy og 65 kilo. Nå er de 180 cm høy og 55 kilo...

Det HAR altså endret seg ganske kraftig!

Lykke til med oppgaven!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Mari Celine! Her og nå har jeg ingen spesielle artikler eller brosjyrer om "ditt emne",-jeg skal tenke på det og komme tilbake dersom noe faller meg inn....-forhøre meg litt. Ønsker deg lykke til med oppgaven!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mari Celine

Jeg har noen bøker med "historiske" motebilder og noen gamle ukeblad fra 50-tallet som jeg gjerne kan kopiere noen sider fra til deg. Om dette kan være til nytte kan du sende svar hit: [email protected]

Ellers lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Mari Celine! Biblioteket på Norges Idrettshøyskole tlf.22185780 skal angivelig ha en del litteratur knyttet til ditt emne og er som regel behjelpelige med evt. videre søk, lykke til med ditt arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...