Gå til innhold

Er utlendinger hissigere enn oss nordmenn?


Solsikke

Anbefalte innlegg

Det er ingenting rasistisk i dette innlegget må bare understreke det. Kom bare til å tenke på det når jeg leste om masseslagsmålet i Oslo. Man hører jo ofte fraser som hissige spanjoler, italienere o.l.

Mange forteller at de er hissigere i trafikken, eksploderer fortere og roper lettere.

Stemmer egentlig dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    35

  • Solsikke

    29

  • flisa

    14

  • Goliath

    11

Mest aktive i denne tråden

Det tror jeg ikke. Men de har en annen kultur på "ta igjen". Vil nok kanskje heller si at de er mer hevngjerrige. Dessuten har de en annen solidaritetsfølelse enn oss. Det er vel ikke direkte mann mot mann når de slåss. Dette høres kanskje rasistisk ut men det er ikke meningen for de hjelper hverandre på positive måter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er komplett umulig å være hissigere enn en del nordmenn jeg kjenner.

Men så er det nordlendinger og bergensere da, de er kanskje hissigere enn andre???

Jeg tror England er det eneste landet der jeg stadig vekk ser foreldre kjefte, riste og slå ungene sine - det betyr kanskje at engelskmenn er mer voldelige enn andre... men engelskmenn er jo forsåvidt utlendinger, det var kanskje dem du mente i ditt innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har erfart at menn under 1,80 som har rødt hår er ganske hissige. Møtte nemlig et par på en pubrunde en gang, og har dermed antatt at alle slike menn er som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det tror jeg, Vi nordmenn er treige, kalde og sidrumpa. De som kommer fra varmere land er varmere, hissigere, mer engasjert...vanligvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med utlendinger mener du:

Kanadiere?

Engelskmenn?

Svensker?

Tyskere?

Australiere?

Dansker?

Japanere?

Sør Afrikanere?

Argentinere?

Vietnamesere?

Kinesere?

Solsikke - verden er så stor, så stor.... Mye større enn du tror! :-)

"Utlendinger" er en litt "unyansert" generalisering for 99,9% av verdens befolkning som ikke tilfeldigvis er norske!

===

Hva med spørsmål som: "Er folk i Nord-Norge dumme?"....???

Er de like relevante?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med utlendinger mener du:

Kanadiere?

Engelskmenn?

Svensker?

Tyskere?

Australiere?

Dansker?

Japanere?

Sør Afrikanere?

Argentinere?

Vietnamesere?

Kinesere?

Solsikke - verden er så stor, så stor.... Mye større enn du tror! :-)

"Utlendinger" er en litt "unyansert" generalisering for 99,9% av verdens befolkning som ikke tilfeldigvis er norske!

===

Hva med spørsmål som: "Er folk i Nord-Norge dumme?"....???

Er de like relevante?

Med vennlig hilsen

Latinerne er i hvertfall stort sett hissigere enn nordmenn, de er også gladere, livligere, åpnere, you know, et helt annet lynne! :-)

Men sånn sett så er folk fra nordnorge også mer åpne enn folk fra østlandet!

De hissigste turistene som klager mest her nede på Gran Canaria er tyskere, og de mest bråkete som havner i slåsskamp og driver med herverk er engelsk ungdom! Svenskene er de gjerrigste og nordmenn er ærlige, drikker seg bare full og er veldig flinke til å bruke mye penger. Sånn er det bare! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinerne er i hvertfall stort sett hissigere enn nordmenn, de er også gladere, livligere, åpnere, you know, et helt annet lynne! :-)

Men sånn sett så er folk fra nordnorge også mer åpne enn folk fra østlandet!

De hissigste turistene som klager mest her nede på Gran Canaria er tyskere, og de mest bråkete som havner i slåsskamp og driver med herverk er engelsk ungdom! Svenskene er de gjerrigste og nordmenn er ærlige, drikker seg bare full og er veldig flinke til å bruke mye penger. Sånn er det bare! ;-)

Hei,

Men du er fra Nord-Norge, men du er neppe typisk nordnorsk (annet enn du har flyttet ut! ;-) )....

Det jeg reagerer på er tåpeligheten av generaliseringer som "utlendinger" (= "hele verdens befolkning minus 4,5 millioner nordmenn), for så å forvente at "vi (nordmenn) er de eneste som er forskjellige", og med "forskjellig" menes alltid "bedre"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er komplett umulig å være hissigere enn en del nordmenn jeg kjenner.

Men så er det nordlendinger og bergensere da, de er kanskje hissigere enn andre???

Jeg tror England er det eneste landet der jeg stadig vekk ser foreldre kjefte, riste og slå ungene sine - det betyr kanskje at engelskmenn er mer voldelige enn andre... men engelskmenn er jo forsåvidt utlendinger, det var kanskje dem du mente i ditt innlegg?

Joda engelskmenn også. Men jeg har ikke hørt så mye om dem da. Har faktisk mest hørt om italienere og spanioler jeg. At de er mye mer hissig enn oss nordmenn. Samtidig som jeg har hørt at spanske menn er mye mere gentelmann enn norske menn.

Libra jeg mente faktisk ingenting rasistisk med innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det tror jeg, Vi nordmenn er treige, kalde og sidrumpa. De som kommer fra varmere land er varmere, hissigere, mer engasjert...vanligvis :-)

Jo har hørt at det har noe med varmen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda engelskmenn også. Men jeg har ikke hørt så mye om dem da. Har faktisk mest hørt om italienere og spanioler jeg. At de er mye mer hissig enn oss nordmenn. Samtidig som jeg har hørt at spanske menn er mye mere gentelmann enn norske menn.

Libra jeg mente faktisk ingenting rasistisk med innlegget mitt.

Kanskje du burde bli kjent med noen "utlendinger", istedet for bare å "høre om dem" i VG?

Jeg har hørt at folk i Nord-Norge tror mørkhudete mennesker har hale...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med utlendinger mener du:

Kanadiere?

Engelskmenn?

Svensker?

Tyskere?

Australiere?

Dansker?

Japanere?

Sør Afrikanere?

Argentinere?

Vietnamesere?

Kinesere?

Solsikke - verden er så stor, så stor.... Mye større enn du tror! :-)

"Utlendinger" er en litt "unyansert" generalisering for 99,9% av verdens befolkning som ikke tilfeldigvis er norske!

===

Hva med spørsmål som: "Er folk i Nord-Norge dumme?"....???

Er de like relevante?

Med vennlig hilsen

Kanskje ikke Svensker og Dansker, tror de er ganske lik oss nemlig. Men alle andre er utlendinger. Ja svensker og dansker er selvsagt også utlendinger, men som sagt jeg tror de er ganske lik oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har hørt at det har noe med varmen å gjøre.

Og derfor er nordlendinger (ifølge ryktet) hissigere enn folk fra Sørlandet????

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke Svensker og Dansker, tror de er ganske lik oss nemlig. Men alle andre er utlendinger. Ja svensker og dansker er selvsagt også utlendinger, men som sagt jeg tror de er ganske lik oss.

Hvor mange "utlendinger" kjenner du egentlig?

Og da mener jeg kjenner godt, ikke bare "foreldre til barn i klassen til barnene dine".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde bli kjent med noen "utlendinger", istedet for bare å "høre om dem" i VG?

Jeg har hørt at folk i Nord-Norge tror mørkhudete mennesker har hale...

Med vennlig hilsen

Sør jeg kjenner da utenlandske personer. Det er ikke det det her var snakk om. Og jeg mente faktisk ingenting rasistisk med innlegget mitt. Derfor synes jeg det er helt idiotisk at du kommer med disse innleggene dine fulle av vås.

Jeg spurte om utlendinger var mer hissig enn oss nordmenn. Om det var sannhet eller om det var en myte. Jeg har i alle fall bestandig hørt om hissige italienske bilsjåfører som henger på fløyta, kjefter og viser fingern hele tiden. Eller om spanioler som er hissige men også mye mer gentelmann enn norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...