Gå til innhold

Er utlendinger hissigere enn oss nordmenn?


Solsikke

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

hehe ja det blir vi vel:o)Betaler du reisen da?

Det er det som er det fine med trailerhaik; man betaler null og nix. Bare sitter der og blir frakta, he he.

Problemet blir som sagt å komme seg fra nord til sør i Norge, men det finnes sikkert trailere på den strekninga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    35

  • Solsikke

    29

  • flisa

    14

  • Goliath

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg svarte dumt på noe som var dumt. Trodde dette ville bli forstått men jeg får vel overdrive mer neste gang :)

Jeg mistenker at du dusjer før hver jul, enten du behøver eller ei! ;-)

Joda, jeg forstod innlegget ditt, og burde nok skrevet et ";-)" i mitt svar til deg (som selvsagt var ironisk ment!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sies det ikke at nordmenn er litt innesluttede og kalde da? At sørover i Europa (og andre land og kontinenter) så stiger temperamentet omtrent i takt med klimatemperaturen? :-)

Franskmenn og italienere for eksempel, gestikulerer og kjefter høylydt i diskusjoner. Nok til å få oss nordmenn til å tro at det skal gå på helsa løs hvert øyeblikk, men som for dem bare er en helt normal diskusjon :-)

Vi ER litt annerledes mht temperament og fyrighet enn folk fra sørligere himmelstrøk, sånn er det bare.

Ja se der molli, der sa du det. Det er tydligvis ikke jeg som er så innesnødd da*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er det fine med trailerhaik; man betaler null og nix. Bare sitter der og blir frakta, he he.

Problemet blir som sagt å komme seg fra nord til sør i Norge, men det finnes sikkert trailere på den strekninga også.

hehe og det tror du jeg tørr? Jeg slutta å haike for mange år siden. Sist gang jeg haiket, haiket jeg med en litt ekkel type som spurte hva jeg skulle gjøre om han la ann på meg eller forsøkte seg på meg. Hmm sa jeg, jeg har denne og trakk opp en batangakniv(var det det de het? Alle hadde slike som de sjonglerte med o.l)og jeg nøler ikke med å bruke den sa jeg. Fikk han til å stoppe også tok jeg bussen resten av veien. Siden har jeg aldri haiket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hissigste jeg har opplevd er fortsatt nordlendinger og bergensere.

Men nå har jeg ikke vært i Sør-Amerika, Afrika og Oceania enda, det er kanskje der verdens hissigste mennesker bor?

Jeg bor forresten i et område med ganske mange innvandrere i forskjellige farger. De gangene jeg hører hissig støy fra gatene er det stort sett norske ungdommer som står bak... og når jeg dingler hjemover etter en sein kveld på byen/overtidsjobbing har det uten unntak vært norske menn som har gjort meg usikker ved å være innpåslitne og skremmende.

Tror dessuten vi må skille mellom et hissig (uttrykket sydlansk blir jo innimellom brukt) temperament og vold.

Det behøver jo ikke være det samme.

Det finnes mange med temperament som ikke er voldelige. Og mange "kalde fisker" som kan gjøre de mest grusomme ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

hehe og det tror du jeg tørr? Jeg slutta å haike for mange år siden. Sist gang jeg haiket, haiket jeg med en litt ekkel type som spurte hva jeg skulle gjøre om han la ann på meg eller forsøkte seg på meg. Hmm sa jeg, jeg har denne og trakk opp en batangakniv(var det det de het? Alle hadde slike som de sjonglerte med o.l)og jeg nøler ikke med å bruke den sa jeg. Fikk han til å stoppe også tok jeg bussen resten av veien. Siden har jeg aldri haiket.

Den type trailerhaik jeg sikter til er sannsynligvis noe tryggere. Man ringer opp en terminal, spør om det er sjåfører som skal nedover på kontinentet, og om de har anledning til å ta med en passasjer. Terminalen sjekker opp, ringer deg tilbake og gir deg navnet på sjåføren. Så kontakter du vedkommende, og avtaler møteplass. og VIPS så har du fiksa en gratistur. :-)

Du kan forresten godt ta med deg det derre rare lurvevesenet om du er redd. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dessuten vi må skille mellom et hissig (uttrykket sydlansk blir jo innimellom brukt) temperament og vold.

Det behøver jo ikke være det samme.

Det finnes mange med temperament som ikke er voldelige. Og mange "kalde fisker" som kan gjøre de mest grusomme ting..

Nå var det vel ikke bare vold jeg tenkte på da. Det var egentlig mest det hissige sydenlandske tempramentet. Men med alle svarene jeg har fått så eksisterer det tydligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke bare vold jeg tenkte på da. Det var egentlig mest det hissige sydenlandske tempramentet. Men med alle svarene jeg har fått så eksisterer det tydligvis ikke.

Nei - det er herved utslettet! *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Gjelder det ALLE?

Med vennlig hilsen

Det behøver ikke gjelde alle, men man kan likevel si at det er et trekk ved folk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - det er herved utslettet! *lol*

Ja virker nesten sånn. Men det er kanksje bare jeg som er helt på bærtur da*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke gjelde alle, men man kan likevel si at det er et trekk ved folk derfra.

Men hvis det ikke gjelder alle, er man jo tilbake til utgangspunktet:

Noen italienere er hissigere enn nordmenn, og andre er mindre hissige.

Man kan påstå at "et folkslag er hissigere", men man treffer jo ikke "folkeslag", men individer, og da er man igjen tilbake til "noer er hissigere, andre ikke"!

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linna

familien min er forferdelig hissige og krangler og kjefter så busta fyker hele tiden, men de er norske.

og helt jæævlige.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke hissigere Sør vi er mer åpne og mer frodig i språkbruken. Ikke hissigere.

Frodige språkbruk skal være visst. Jeg har selv bodd i Nord-Norge ei tid og sannelig lærte jeg og. En saftfull herlig språkbruk!

Av og til må jeg ta meg sammen litt nå!! Fortsett du Solsikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Men hvis det ikke gjelder alle, er man jo tilbake til utgangspunktet:

Noen italienere er hissigere enn nordmenn, og andre er mindre hissige.

Man kan påstå at "et folkslag er hissigere", men man treffer jo ikke "folkeslag", men individer, og da er man igjen tilbake til "noer er hissigere, andre ikke"!

:-)

Med vennlig hilsen

Rent statistisk kan man si at Italienere er mer glad i pasta enn svensker, selv om du sikkert kan finne noen italienere som spiser potet. Man kan også si at spanjoler er mer "hissige" enn nordmenn. Det ligger i ens kultur å kommunisere med temperament og er dermed mer brukt og akseptert.

Vi er alle selvstendige individer, men det er ikke det det snakkes om her. Det det snakkes om er særtrekk ved en kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent statistisk kan man si at Italienere er mer glad i pasta enn svensker, selv om du sikkert kan finne noen italienere som spiser potet. Man kan også si at spanjoler er mer "hissige" enn nordmenn. Det ligger i ens kultur å kommunisere med temperament og er dermed mer brukt og akseptert.

Vi er alle selvstendige individer, men det er ikke det det snakkes om her. Det det snakkes om er særtrekk ved en kultur.

"Særtrekk ved en kultur" - Den setningen er meget politisk ukorrekt, -bare vent :-)

jeg syns den var god! :-)

...og i en kultur kan det GODT være folk i alle regnbuens farger, adopterte, innvandret etc. ALTSÅ - med det mener jeg - IKKE BARE DE SOM BODDE DER FØRST (her må det konkretiseres)

Indianerne bodde i Amerika først - og det er vel DEN kulturen som er den "rette" amerikanske - men i og med at de behandlet og innvaderte dem på den måten de gjorde -så er det jo INNVANDRERNE i Amerika som vi i dag forbinder med "amerikansk kultur"--

Se bare på invandrere som har bodd her leeeeeeeeeeenge - og deres barn og barneban - de blir jo "norskere" og "norskere".......selv om det ikke er så bra å si. For jeg klarer ikke å si hva som er "typisk norsk" - ....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent statistisk kan man si at Italienere er mer glad i pasta enn svensker, selv om du sikkert kan finne noen italienere som spiser potet. Man kan også si at spanjoler er mer "hissige" enn nordmenn. Det ligger i ens kultur å kommunisere med temperament og er dermed mer brukt og akseptert.

Vi er alle selvstendige individer, men det er ikke det det snakkes om her. Det det snakkes om er særtrekk ved en kultur.

Joda, og indere spiser nok curry oftere enn folk i Nicaragua, men hva så?

Hvilken relevans har det at en ikke-eksisterende gjennomsnitts-italiener er hissigere enn en ikke-eksisterende gjennomsnitts-nordmann? :-)

Hvilken positiv nytte har slik informasjon?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Joda, og indere spiser nok curry oftere enn folk i Nicaragua, men hva så?

Hvilken relevans har det at en ikke-eksisterende gjennomsnitts-italiener er hissigere enn en ikke-eksisterende gjennomsnitts-nordmann? :-)

Hvilken positiv nytte har slik informasjon?

Med vennlig hilsen

Jeg påpeker at særpregene er der, du benekter det, og det er feil.Hvilken nytte slik informasjon har er en annen diskusjon,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type trailerhaik jeg sikter til er sannsynligvis noe tryggere. Man ringer opp en terminal, spør om det er sjåfører som skal nedover på kontinentet, og om de har anledning til å ta med en passasjer. Terminalen sjekker opp, ringer deg tilbake og gir deg navnet på sjåføren. Så kontakter du vedkommende, og avtaler møteplass. og VIPS så har du fiksa en gratistur. :-)

Du kan forresten godt ta med deg det derre rare lurvevesenet om du er redd. ;-)

Hørtes jo genialt ut! Hvor mange kan man stappe inn i en trailer, da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...