Gå til innhold

nhd trenger svar for å komme videre


Gjest snap

Anbefalte innlegg

er borderliner.

gått flere år i terapi.

lurer på hvorfor jeg på en måte har to identiteter?

den ene skjønner verden så godt.

og greier å leve der.

den andre flykter fordi den ikke greier å leve der.

den ene er frisk. og både god og ond.

den andre er syk, og kun ond.

og den delen angriper og anklager andre. det går kanskje sterkest utover terapeuten.

jeg vil ikke være sånn.

men det har vært min sannhet i flere år. føler meg halv når den delen må vekk. utrolig vanskelig å kutte ut.

uansett hva folk sier så bruker jeg det mot dem. at det de sier er negativt mot meg som person.

jeg er på en måte motivert til å være syk.

men jeg vil ikke gi opp, er redd for en fremtid med sykdommen.

hva er det som er min motivasjon for å være syk?

kan du svare meg ut i fra dette nhd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Min teori er:

Du kan og har lang erfaring med å være syk. Det vi kjenner og kan gir oss trygghet. Det er alltid en utrygghet å endre seg til noe nytt som en ikke vet om en behersker. Utrygghet gir angst, og det vil vi gjerne slippe å ha.

Innen rammene av en terapi vil du kunne få den trygghet som er nødvendig for at du skal tørre å endre deg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...