Gå til innhold

måle idealvekt


Onan

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har ei veninne som jeg ikke klarer å få til å forstå at hun er sinnsykt tynn og ikke feit.

noen som vet om noe sted på nettet man kan måle idealvekt utifra alder, lengde osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går inn på www.slankenett.no/ kan du måle BMI. Den skal være mellom 19 og 24 tror jeg, er den under det kan du regnes som undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på www.slankenett.no/ kan du måle BMI. Den skal være mellom 19 og 24 tror jeg, er den under det kan du regnes som undervektig.

BMI er ikke noe du kan gå etter som en så kalt idealvekt. Den tar ingen hensyn til mann eller kvinne, beinbygning, alder osv!!!

Tenk å si det her på dette forumet!!!!

FY SKAMME DEG

*går å spyr, er ikke nok undervektig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Onan! Body Mass Index (BMI) anvendes av Verdens Helseorganisasjon og av det akademiske miljøet som arbeider med spiseforstyrrelser. Svakheten med slike instrumenter er at det er forskjell på kroppstyper. Man skal være klar over at BMI er best for voksne og mindre presist for ungdom under utvikling. BMI = vekt /høydexhøyde. WHO`s BMI-verdier; undervekt30,0.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er ikke noe du kan gå etter som en så kalt idealvekt. Den tar ingen hensyn til mann eller kvinne, beinbygning, alder osv!!!

Tenk å si det her på dette forumet!!!!

FY SKAMME DEG

*går å spyr, er ikke nok undervektig*

Ja, men hva svarte skal jeg gjøre når jeg har ei veninne som jeg ikke klarer å få banka inn i hodet at hun ikke er feit, men beinmager???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...