Gå til innhold

maria er sliten nå


mariamor

Anbefalte innlegg

jeg er en kynisk jævel, som vet å utnytte andre mennesker slik at det kommer meg tilgode, jeg er egoist og vet å sno meg unna problemer. Jeg vet akkurat hvilken vei som er lur å ta dersom jeg skal vinne, og jeg skal selvfølgelig alltid være best, ingen tvil om det, for det er jeg. Jeg bryr meg ikke om andre mennesker, de betyr ingenting for meg, alikevel må jeg kontrollere dem, slik at jeg alltid vet hvor jeg har de og hvordan jeg skal kunne forsvare meg mot dem. Det er ingenting i hele verden som kan hindre meg i å bli akkurat hva jeg vil, for jeg er unik

det er meg det..........

jeg er snill, omsorgsfull, glad og flink med barn, flink til å snakke for meg, bryr meg virkelig om andre, og tenker gjerne mer på andre enn på meg selv, hvis jeg tenker på meg selv i det hele tatt da. Ofrer alt for at alle rundt meg skal ha det bra, og føler andres smerte som om den var min egen. Jeg gir andre all den omsorgen jeg selv ønsker at noen hadde gitt meg. Jeg sloss gjerne for at andre skal få det bedre, så lenge det finnes mennesker som har det vondt, kan jeg aldri slappe av.

dette er også meg

alt er kaos, jeg skjønner ingenting, klarer ikke å si hva jeg føler og tenker til andre, alt blir bare rot. Får panikkanfall, stenger meg inne, snur meg hele tiden for å se om det er noen bak meg. Tåler ikke at andre tar på meg. Skader meg selv. Spiser ikke før kl 17 dersom jeg spiser i det hele tatt, sover ikke før tidligst 0500 om morgenen dersom jeg sover i det hele tatt. Alt skal være sånn og sånn, vis ikke tar jeg ikke i det. Jeg stenger folk ute, knekker sammen på jobben, skylder på alle andre.

dette er også meg

i mellomtiden, skravler jeg som en foss, ler, smiler og flørter hemningsløst med alle og enhver, bare angsten hindrer meg i å dra med meg alle hjem. Løper fra sted til sted, fungerer tilsynelatende normalt.....

HJELP!!

JEG ORKER IKKE Å HA DET SÅNN LENGER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det koster å gi slipp, gjør det ikke?

Du er vel kanskje trygg på situasjonen. Men har du noen du kan snakke med - offline?

Noen du virkelig kan stole på?

Noen som virkelig er glad i deg?

Det koster mer å snakke face-to-face enn online, men det er mye lettere å gi av seg selv for å hjelpe face-to-face enn online.

Kan jeg få spørre om hvor gammel du er?

Ikke at det har noe å si for meg, men det hadde vært kjekt å vite, så om det ikke gjør deg noe...

Klem

PS: Har du hørt Lean on me av Kirk Franklin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Dette høres ut som en personlighetsforstyrrelse i gruppe B med innslag både fra ustabil og narsissistisk. Kanskje du burde oppsøke en lege for å bli henvist til en spasialist for utredning og behandling?

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en personlighetsforstyrrelse i gruppe B med innslag både fra ustabil og narsissistisk. Kanskje du burde oppsøke en lege for å bli henvist til en spasialist for utredning og behandling?

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Jeg har tidligere hatt kontakt med BUP, nå har jeg vært i terapi på psyk. poliklinikk i ett år, ukentlig...men kommer absolutt ingen vei.. er også meget dårlig kommunikasjon mellom meg og hehandleren min, og nå vet jeg virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre. Sist uke tok jeg kontakt med helsetjenesten i kommunene og ne psykolog der, for å få en slags "second opinion" og hun mente helt klart at jeg burde får mer hjelp enn det tilbudet jeg har pr i dag. Men da denne psyken ringte min behandler, fikk hun bare ett svar om at det ikke finnes noe tilbud som vil kunne hjelpe meg, og at hun syntes jeg var blitt bedre...

????

samtidig blir jeg nå nødt til å kutte ut jobben, og stenger meg ute av samfunnet fordi jeg ikke klarer å fungere lenger

skjønner ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt kontakt med BUP, nå har jeg vært i terapi på psyk. poliklinikk i ett år, ukentlig...men kommer absolutt ingen vei.. er også meget dårlig kommunikasjon mellom meg og hehandleren min, og nå vet jeg virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre. Sist uke tok jeg kontakt med helsetjenesten i kommunene og ne psykolog der, for å få en slags "second opinion" og hun mente helt klart at jeg burde får mer hjelp enn det tilbudet jeg har pr i dag. Men da denne psyken ringte min behandler, fikk hun bare ett svar om at det ikke finnes noe tilbud som vil kunne hjelpe meg, og at hun syntes jeg var blitt bedre...

????

samtidig blir jeg nå nødt til å kutte ut jobben, og stenger meg ute av samfunnet fordi jeg ikke klarer å fungere lenger

skjønner ingenting

Hei mariamor!

er du student? i tilfelle har du adgang til studentenes psykologiske helsetjeneste der du kun behøver å betale en liten egenandel.

er du ikke student, så ta kontakt med psykologen i helsetjenesten igjen og forklar at du ikke føler deg bedre og at du har behov for mer hjelp.

spør hvilke muligheter det er.

kan det eksistere en samtalegruppe der du bor?

uansett er det viktig å kunne kommunisere med psykologen.

ikke gi deg før du har funnet noen som kan hjelpe deg. du må være tydelig i ditt behov!

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg har tidligere hatt kontakt med BUP, nå har jeg vært i terapi på psyk. poliklinikk i ett år, ukentlig...men kommer absolutt ingen vei.. er også meget dårlig kommunikasjon mellom meg og hehandleren min, og nå vet jeg virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre. Sist uke tok jeg kontakt med helsetjenesten i kommunene og ne psykolog der, for å få en slags "second opinion" og hun mente helt klart at jeg burde får mer hjelp enn det tilbudet jeg har pr i dag. Men da denne psyken ringte min behandler, fikk hun bare ett svar om at det ikke finnes noe tilbud som vil kunne hjelpe meg, og at hun syntes jeg var blitt bedre...

????

samtidig blir jeg nå nødt til å kutte ut jobben, og stenger meg ute av samfunnet fordi jeg ikke klarer å fungere lenger

skjønner ingenting

Det virker for meg litt selvmotsigende når behandleren din sier at du er blitt bedre samtidig som det sies at intet kan hjelpe deg.

For de typer lidelser du beskriver, er det ofte nødvendig med 3-5 års psykoterapi. Ofte vil en etter kun et år ikke føle seg særlig bedre. Ofte er forløpet svingende, og en kan føle seg elendig selv om en er på rett vei.

Jeg kan ikke si deg annet enn at du må holde ut i terapien. Den vil virke, men det tar tid.

Lykke til :-)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Fredrik

Hei mariamor!

er du student? i tilfelle har du adgang til studentenes psykologiske helsetjeneste der du kun behøver å betale en liten egenandel.

er du ikke student, så ta kontakt med psykologen i helsetjenesten igjen og forklar at du ikke føler deg bedre og at du har behov for mer hjelp.

spør hvilke muligheter det er.

kan det eksistere en samtalegruppe der du bor?

uansett er det viktig å kunne kommunisere med psykologen.

ikke gi deg før du har funnet noen som kan hjelpe deg. du må være tydelig i ditt behov!

lykke til:)

En _liten_ egenandel var vel litt drøyt. Her i Trondheim er den på 2000 kroner. Og det vil si at det hjelper jo i grunn ingen ting for du har jo frikort før den tid... (Med mindre du går privat, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En _liten_ egenandel var vel litt drøyt. Her i Trondheim er den på 2000 kroner. Og det vil si at det hjelper jo i grunn ingen ting for du har jo frikort før den tid... (Med mindre du går privat, da...)

400 kr egenandel!!!

det varierer tydeligvis en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...