Gå til innhold

Vil ha Norge som islamsk stat


Solsikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • Taj Mahal

    17

  • Prozak

    12

  • Solsikke

    10

Mest aktive i denne tråden

Hehe, da skjønner du sikkert hvorfor mange muslimer ikke liker misjonærer i sitt muslimske land. De vil kristligjøre dem skjønner du :-)

Og de bruker forskjellige middler også '-'

Jeg er nok ganske skummel i dine øyner jeg også da Solsikke, for jeg kunne godt tenke meg at Norge ble et Islamsk land :-D

Drømmer om en kjempe moské i min lille by. mmm det hadde vært no det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe mindre skremmende det enn at Norge sender ut misjonærer til Afrika?

Liker ikke at Norge sender ut misjonære til Afrika heller.

Jeg liker rett og slett ikke at noen skal tvinge andre til å leve etter sine regler og sin religion. Like ikke disse Jehovas vitnene som kommer på dørene eller andre som sprer sitt budskap på den måten. Jeg er fortsatt registrert i statskirken, men jeg velger selv om jeg vil gå i kirken, eller være en aktiv del av menigheten. Jeg er IKKE interesert i at Norge skal bli en islamsk stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Spør KrF hvor mange muslimer som er medlemmer i partiet.... det er MANGE. Hvorfor ? En innfallsport selvsagt. Å starte et eget muslimsk parti er ikke like enkelt. I KrF får de opplæring og innsikt, selv om de ikke kan får tillitshverv... nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes folk som vil ha Norge som en kristen stat, som en muslimsk stat, som en kommunistisk stat, som en.....

Og kan du fortelle meg hvorfor dette er verre enn alle de misjonærene Norge sender til Nepal?

Er det bare "vi" som skal ha lov å sende ut misjonærer...???

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, da skjønner du sikkert hvorfor mange muslimer ikke liker misjonærer i sitt muslimske land. De vil kristligjøre dem skjønner du :-)

Og de bruker forskjellige middler også '-'

Jeg er nok ganske skummel i dine øyner jeg også da Solsikke, for jeg kunne godt tenke meg at Norge ble et Islamsk land :-D

Drømmer om en kjempe moské i min lille by. mmm det hadde vært no det ;o)

Ja jeg synes misjonærer også er skremmende. Jeg synes ikke vi har noen som helst rett til å prakke på andre mennesker den kristne tro. Jeg vil velge selv hva jeg vil tro eller ikke tro. Moskeer vil jeg ikke ha og jeg vil ikke høre bønnerop utover gatene. Jeg har valgt å bosette meg langt vekk fra en kirke så jeg slipper å høre kirkeklokkene, men heldigvis ringer de bare en gang i uken. I motsetning til bønneropene.

Og jeg synes IKKE det er riktig at vi sender ut misjonærer for å kristne andre. Jeg står fortsatt i statskirken, men velger selv når jeg vil gå i kirken, eller om jeg skal delta aktivt i menigheten. Siden jeg ikke er spesielt kristin, velger jeg å avstå fra begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Liker ikke at Norge sender ut misjonære til Afrika heller.

Jeg liker rett og slett ikke at noen skal tvinge andre til å leve etter sine regler og sin religion. Like ikke disse Jehovas vitnene som kommer på dørene eller andre som sprer sitt budskap på den måten. Jeg er fortsatt registrert i statskirken, men jeg velger selv om jeg vil gå i kirken, eller være en aktiv del av menigheten. Jeg er IKKE interesert i at Norge skal bli en islamsk stat.

Kanskje du mener det samme som jeg: at religion ikke skal påvirke politikken og lovene ? At demokratiet skal styre og lovene skal kunne endres av de fokevalgte ? Sahria kan ikke endres selv om tidene endres, den befinner seg fremdeles i middelalderen, og der vil den forbli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at Norge sender ut misjonære til Afrika heller.

Jeg liker rett og slett ikke at noen skal tvinge andre til å leve etter sine regler og sin religion. Like ikke disse Jehovas vitnene som kommer på dørene eller andre som sprer sitt budskap på den måten. Jeg er fortsatt registrert i statskirken, men jeg velger selv om jeg vil gå i kirken, eller være en aktiv del av menigheten. Jeg er IKKE interesert i at Norge skal bli en islamsk stat.

Indonesia er en "islamsk stat" - du blir ikke tvunget til å gå i moskéen der, akkurat som du ikke blir tvunget til å gå i kirken i Norge.

Indonesia er forøvrig verdens største muslimske land, med ca 20% av alle verdens muslimer.

Vet du, Solsikke - jeg synes du skulle reise litt i verden, slik at du kan kvitte deg med litt av denne frykten din!

PS: det er under 1,3% muslimer i Norge. Sjansen for at de skal "ta over" Norge er best betegnet som "fantasi".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes folk som vil ha Norge som en kristen stat, som en muslimsk stat, som en kommunistisk stat, som en.....

Og kan du fortelle meg hvorfor dette er verre enn alle de misjonærene Norge sender til Nepal?

Er det bare "vi" som skal ha lov å sende ut misjonærer...???

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det er værre i det hele tatt. Jeg synes faktisk det er like ille. Jeg er i mot at Norge sender ut misjonærer for å kristne andre ikke-kristne. Det er like ille som at noen vil ha Norge som en islamsk stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at Norge sender ut misjonære til Afrika heller.

Jeg liker rett og slett ikke at noen skal tvinge andre til å leve etter sine regler og sin religion. Like ikke disse Jehovas vitnene som kommer på dørene eller andre som sprer sitt budskap på den måten. Jeg er fortsatt registrert i statskirken, men jeg velger selv om jeg vil gå i kirken, eller være en aktiv del av menigheten. Jeg er IKKE interesert i at Norge skal bli en islamsk stat.

Sannsynligheten er vel ikke spesielt stor da. Det er bare en ørliten del muslimer i Norge, i forhold til kristne. Faktisk irriterer det meg mer at kristne skal dytte på meg deres regler enn at muslimer gjør det. At butikkene skal være stengt på søndager osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at Norge sender ut misjonære til Afrika heller.

Jeg liker rett og slett ikke at noen skal tvinge andre til å leve etter sine regler og sin religion. Like ikke disse Jehovas vitnene som kommer på dørene eller andre som sprer sitt budskap på den måten. Jeg er fortsatt registrert i statskirken, men jeg velger selv om jeg vil gå i kirken, eller være en aktiv del av menigheten. Jeg er IKKE interesert i at Norge skal bli en islamsk stat.

Hei, stopp litt!

Det å sende misjonærer til Afrika er ikke det samme som å tvinge sin religion på andre mennesker, ihvertfall er det ikke den virkeligheten fra misjons - norkge jeg kjenner.

Jeg har jobbet innenfor en misjonsorganisasjon i flere år, besøkt misjonsmarken i India bl.a. og _vet_ at ihvertfall norske misjonærer av idag IKKE jobber på den måten at de tvinger noen til å tro på Gud. De inderne, afrikanerne, kineserne (mf.l.)som lar seg døpe, gjør det av egen fri vilje, kanskje etter flere år med forsiktig tilnærming til kristendommen f.eks. via vennekontakter. (Noe à la din WGI - reklame?*fnis*)

Ellers er jeg ikke spesielt redd for at Norge skal bli en muslimsk stat med det første i alle fall. Det bør vel likevel være en oppvekker for oss at her faktisk finnes grupper som har det som mål å islamisere vårt land.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes folk som vil ha Norge som en kristen stat, som en muslimsk stat, som en kommunistisk stat, som en.....

Og kan du fortelle meg hvorfor dette er verre enn alle de misjonærene Norge sender til Nepal?

Er det bare "vi" som skal ha lov å sende ut misjonærer...???

Med vennlig hilsen

Poenget er at det ikke finnes en eneste stat i verden - hvor slike ideer får styre - som er i nærheten av demokrati og menneskerettigheter. I slike land hersker terror, frykt, undertrykking og terror.

Misjonering er sikkert ugreit i mange sammenhenger, men det har litt å si hva du misjonerer for.

Jeg antar folk som beskrevet i VG-reportasjen, blir nøye overvåket av myndighetene. Blir det for mange av dem, får vi gi dem pryl og jage dem fra landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er værre i det hele tatt. Jeg synes faktisk det er like ille. Jeg er i mot at Norge sender ut misjonærer for å kristne andre ikke-kristne. Det er like ille som at noen vil ha Norge som en islamsk stat.

Men jeg ser ikke at du skriver innlegg hvor du kritiserer Norge for å sende ut misjonærer....

Som vanlig kritiserer du bare "dem", men ikke "oss", selv om vi åpenbart sender ut mange flere misjonærer enn dem....

===

At noen få tullinger vil ha "Norge som muslimsk stat" er ikke bedre/verre enn noen andre skrullinger som vil at Norge skal være for nordmenn. Alle med virkelighetssans vet at hverken det ene eller det andre skjer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det ikke finnes en eneste stat i verden - hvor slike ideer får styre - som er i nærheten av demokrati og menneskerettigheter. I slike land hersker terror, frykt, undertrykking og terror.

Misjonering er sikkert ugreit i mange sammenhenger, men det har litt å si hva du misjonerer for.

Jeg antar folk som beskrevet i VG-reportasjen, blir nøye overvåket av myndighetene. Blir det for mange av dem, får vi gi dem pryl og jage dem fra landet.

Tja - sammen med folk som deg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - sammen med folk som deg?

Med vennlig hilsen

Selv ikke du vil vel stille deg likegyldig til et ønske om å innføre en islamsk stat i Norge, basert på "koransk" lovgiving? Ønsker du virkelig et slikt samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, stopp litt!

Det å sende misjonærer til Afrika er ikke det samme som å tvinge sin religion på andre mennesker, ihvertfall er det ikke den virkeligheten fra misjons - norkge jeg kjenner.

Jeg har jobbet innenfor en misjonsorganisasjon i flere år, besøkt misjonsmarken i India bl.a. og _vet_ at ihvertfall norske misjonærer av idag IKKE jobber på den måten at de tvinger noen til å tro på Gud. De inderne, afrikanerne, kineserne (mf.l.)som lar seg døpe, gjør det av egen fri vilje, kanskje etter flere år med forsiktig tilnærming til kristendommen f.eks. via vennekontakter. (Noe à la din WGI - reklame?*fnis*)

Ellers er jeg ikke spesielt redd for at Norge skal bli en muslimsk stat med det første i alle fall. Det bør vel likevel være en oppvekker for oss at her faktisk finnes grupper som har det som mål å islamisere vårt land.

Hilsen fra

Hei Mamta,

Det er det samme som å "tvinge folk" når man kommer fra et vestlig land, fordi folk skiller ikke på livsstil (=penger) og religion.

Det er omtrent som å si: "du blir rik hvis du blir kristen", for det er det "bildet" svært mange sitter igjen med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes folk som vil ha Norge som en kristen stat, som en muslimsk stat, som en kommunistisk stat, som en.....

Og kan du fortelle meg hvorfor dette er verre enn alle de misjonærene Norge sender til Nepal?

Er det bare "vi" som skal ha lov å sende ut misjonærer...???

Med vennlig hilsen

*kremt* Såvidt meg bekjent, tillater ikke nepalesiske myndigheter norske misjonærer(og for den del ingen andre nasjonaliteter heller). Hvis du vet om noen, vil jeg svært gjerne ha kontakt! :-)

Ellers er jeg enig med deg: Selvom vi kanskje ikke liker det, må vi nok bare, som en stat med religionsfrihet, godta at her kommer "misjonærer" av ulike slag hit.

Som kristen ser jeg det faktisk som en utfordring!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke du vil vel stille deg likegyldig til et ønske om å innføre en islamsk stat i Norge, basert på "koransk" lovgiving? Ønsker du virkelig et slikt samfunn?

Det må ha sunket inn, selv hos deg, at jeg er ateist....

Selvsagt vil jeg hverken ha islam, kristendom eller hinduisme, men det er irrelevant fordi folk har rett til å velge sin egen religion.

En DEL av Menneskerettighetene er faktisk religionsfrihet.

Sjansen for at Norges 1,3% muslimser skal lage en "muslismsk stat" er så absurd at det er knapt verdt å diskutere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...