Gå til innhold

Vil ha Norge som islamsk stat


Solsikke

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev i svaret til Sør, er det en misjons - virkelighet jeg ikke kjenner fra "min" organisasjon. Derfor tar jeg fullstendig avstand fra den form for misjonering du her sikter til.

I "min" misjon gis det kanskje ti ganger så mye nødhjelp som det deles ut bibelvers, for å si det enkelt.

mvh

Men hvorfor ikke bare gi dem det de trenger - som mat og opplæring til å reise seg og stå på egne beim - hvorfor også spre et religiøst budskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • Taj Mahal

    17

  • Prozak

    12

  • Solsikke

    10

Mest aktive i denne tråden

Men hvorfor ikke bare gi dem det de trenger - som mat og opplæring til å reise seg og stå på egne beim - hvorfor også spre et religiøst budskap?

"Mennesket lever ikke bare av brød alene." sier Salomos Ordspråk. Som misjonsorganisasjon kan en pr. definisjon ikke la være å ta omsorg for _hele_ mennesket!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hehe

Som da Ole Paus hadde talkshow og serverte vann fra ei mugge til alle. Vannet viste seg etter en reporatsje om et rensemaskineri, å være rensa piss !! Ole Paus og oppfinnneren hadde pissa på glass og rensa det for så å servere det i studio. Alle drakk vannet, som var absolutt helt rent. urin er heller ikke giftig eller septisk i utgangspuktet. Noen begynte å få mistanke under reportasjen og så litt rare ut resten av programmet, smilet forsvant liksom :-) Artikkelen om de enkeltes reaksjon har jeg tatt vare på, de var ike blide ... fniz-fniz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mennesket lever ikke bare av brød alene." sier Salomos Ordspråk. Som misjonsorganisasjon kan en pr. definisjon ikke la være å ta omsorg for _hele_ mennesket!

;-)

Det er jo det som blir så feil! - At man tror man har sannheten, og den skal man så dytte på andre mennsker - og ikke hvilke mennesker som helst,- neida - de svake! *pføy* - Kom heller på døra mi og misjoner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som blir så feil! - At man tror man har sannheten, og den skal man så dytte på andre mennsker - og ikke hvilke mennesker som helst,- neida - de svake! *pføy* - Kom heller på døra mi og misjoner! :-)

*Tar utfordringen! Hvor bor du, da?* ;-)

Kjære flisa. Jeg tror du bør sette deg litt bedre inn i misjonsorganisasjonenes arbeidsmåter før du uttaler deg så kategorisk om hva de bør og ikke bør. Sjekk f.eks. denne siden her: http://www.normisjon.no og evt. linker du finner der til andre misjonsorganisasjoner.

Nå går jeg ut i solen og misjonerer litt...

:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Tar utfordringen! Hvor bor du, da?* ;-)

Kjære flisa. Jeg tror du bør sette deg litt bedre inn i misjonsorganisasjonenes arbeidsmåter før du uttaler deg så kategorisk om hva de bør og ikke bør. Sjekk f.eks. denne siden her: http://www.normisjon.no og evt. linker du finner der til andre misjonsorganisasjoner.

Nå går jeg ut i solen og misjonerer litt...

:-)

mvh

*nekter å lse om det der* :-)

Kos deg i sola du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

"Når for tiden konverterer mange muslimer til kristendommen"

Interessant, hvor har du det i fra?

(er faktisk ikke spydig)

Skulle ha svar deg før. Er bare på DOL sjelden.

Meg: "Når for tiden konverterer mange muslimer til kristendommen"

Naiv: "Interessant, hvor har du det i fra?"

Fra andre medlemmer i samme menighet som jeg er med i, fra venner som er medlemmer i andre meigheter, fra samtale med lederen for KABA (Kristen Arbeid Blandt Arabere), fra avisen Korsets Seier, bladet Ropet Fra Øst.

Menigheten jeg er med i, misjonerer blandt innvandrere (mest muslimer) og folk fra andre land på besøk i Norge (ikke mest muslimer). Det arbeidet har gitt gode resultater.

Vanlige aviser skriver ytterst sjelden om dette, og da bare i negativt, så langt jeg har sett. Der underslår redaktørene viktig informasjon.

Jeg har ikke statistikk for antall mennesker som har konvertert fra islam til kristendommen. og Derfor jeg heller ikke si om det er mer eller mindre enn antall muslimer som innvandrer/blir født av muslimske foreldre i Norge. Husk på at det ofte følger med prøvelser for folk som faller fra islam, også i Norge. Risiko for tap av familietilknytning og utstøtning fra fellesskap gjør at mange kvier seg for å snakke om det til hvem-som-helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha svar deg før. Er bare på DOL sjelden.

Meg: "Når for tiden konverterer mange muslimer til kristendommen"

Naiv: "Interessant, hvor har du det i fra?"

Fra andre medlemmer i samme menighet som jeg er med i, fra venner som er medlemmer i andre meigheter, fra samtale med lederen for KABA (Kristen Arbeid Blandt Arabere), fra avisen Korsets Seier, bladet Ropet Fra Øst.

Menigheten jeg er med i, misjonerer blandt innvandrere (mest muslimer) og folk fra andre land på besøk i Norge (ikke mest muslimer). Det arbeidet har gitt gode resultater.

Vanlige aviser skriver ytterst sjelden om dette, og da bare i negativt, så langt jeg har sett. Der underslår redaktørene viktig informasjon.

Jeg har ikke statistikk for antall mennesker som har konvertert fra islam til kristendommen. og Derfor jeg heller ikke si om det er mer eller mindre enn antall muslimer som innvandrer/blir født av muslimske foreldre i Norge. Husk på at det ofte følger med prøvelser for folk som faller fra islam, også i Norge. Risiko for tap av familietilknytning og utstøtning fra fellesskap gjør at mange kvier seg for å snakke om det til hvem-som-helst.

Tusen takk for godt og utfyllende svar.

Artig nick har du også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...