Gå til innhold

Vil ha Norge som islamsk stat


Solsikke

Anbefalte innlegg

Indonesia er en "islamsk stat" - du blir ikke tvunget til å gå i moskéen der, akkurat som du ikke blir tvunget til å gå i kirken i Norge.

Indonesia er forøvrig verdens største muslimske land, med ca 20% av alle verdens muslimer.

Vet du, Solsikke - jeg synes du skulle reise litt i verden, slik at du kan kvitte deg med litt av denne frykten din!

PS: det er under 1,3% muslimer i Norge. Sjansen for at de skal "ta over" Norge er best betegnet som "fantasi".

Med vennlig hilsen

Det må vel få lov til å frykte store endringer i sitt eget samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • Taj Mahal

    17

  • Prozak

    12

  • Solsikke

    10

Mest aktive i denne tråden

Leter du etter sånne saker eller? Dette er jo en eldgammel nyhet fra april!

Er den så gammel? Den kom opp da jeg gikk på nyheter og innenriks på dagens vg. Jeg har ikke lett etter denne saken og har heller ikke sett den før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Såvidt meg bekjent, tillater ikke nepalesiske myndigheter norske misjonærer(og for den del ingen andre nasjonaliteter heller). Hvis du vet om noen, vil jeg svært gjerne ha kontakt! :-)

Ellers er jeg enig med deg: Selvom vi kanskje ikke liker det, må vi nok bare, som en stat med religionsfrihet, godta at her kommer "misjonærer" av ulike slag hit.

Som kristen ser jeg det faktisk som en utfordring!

mvh

Hei Mamta,

Jeg vet det - Nepal var det første og beste landet jeg kom på.

"When the missionaries first came to our land, they had the Bibles and we had the land. Fifty years later, we had the Bibles and they had the land." [Jomo Kenyatta, first President of Kenya after independence]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, stopp litt!

Det å sende misjonærer til Afrika er ikke det samme som å tvinge sin religion på andre mennesker, ihvertfall er det ikke den virkeligheten fra misjons - norkge jeg kjenner.

Jeg har jobbet innenfor en misjonsorganisasjon i flere år, besøkt misjonsmarken i India bl.a. og _vet_ at ihvertfall norske misjonærer av idag IKKE jobber på den måten at de tvinger noen til å tro på Gud. De inderne, afrikanerne, kineserne (mf.l.)som lar seg døpe, gjør det av egen fri vilje, kanskje etter flere år med forsiktig tilnærming til kristendommen f.eks. via vennekontakter. (Noe à la din WGI - reklame?*fnis*)

Ellers er jeg ikke spesielt redd for at Norge skal bli en muslimsk stat med det første i alle fall. Det bør vel likevel være en oppvekker for oss at her faktisk finnes grupper som har det som mål å islamisere vårt land.

Hilsen fra

Det kan vel diskuteres om det virkelig er fri vilje, når du lover fattige folk uten særlig gode fremtidsutsikter at de vil få et godt liv (om ikke nå så i allefall i himmelen) bare de tror på Gud og lar seg døpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel få lov til å frykte store endringer i sitt eget samfunn?

Hei,

Sjansen for at Norge skal bli en "muslimsk stat" er så på viddene, at det knapt er verdt å diskutere. Det er 1,3% muslimer i Norge (og da er ALLE talt med, inklusive frimenigheter), og det inkluderer ikke praktiserende muslimer.

Å tro at disse skal "ta over Norge" er som å tro på Julenissen...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må ha sunket inn, selv hos deg, at jeg er ateist....

Selvsagt vil jeg hverken ha islam, kristendom eller hinduisme, men det er irrelevant fordi folk har rett til å velge sin egen religion.

En DEL av Menneskerettighetene er faktisk religionsfrihet.

Sjansen for at Norges 1,3% muslimser skal lage en "muslismsk stat" er så absurd at det er knapt verdt å diskutere.

Med vennlig hilsen

I fjor økte medlemstallene til de muslimske trossamfunnene i Norge med 11 prosent.

Ta frem kalkulatoren din og regn ut hvor lenge det tar før muslimene er i flertall her i landet. Vi snakker om 30-40 år.

Hvis vi skal gjøre noe med dette, må innvandringen av muslimer reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspansjon er et viktig særtrekk ved de fleste religioner. Det er greit at slike dotter som denne sheikhefan' sier det som det er. Da vet vi hvor vi har faenskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse, linken til den saken jeg skrev om her var på denne siden:http://www.vg.no/nyheter/

...eh...???

Solsikke: det er mellom 1 milliard og 1,3 millarder muslimer i verden.

Å påstå at Bin Laden er representativt for muslimer er som å påstå at Hitler & Co. (som var kristne) er representative for kristne.

Den "vanlige muslim" er selvsagt ikke mer ansvarlig for Bin Laden enn det du er for Hitler.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sjansen for at Norge skal bli en "muslimsk stat" er så på viddene, at det knapt er verdt å diskutere. Det er 1,3% muslimer i Norge (og da er ALLE talt med, inklusive frimenigheter), og det inkluderer ikke praktiserende muslimer.

Å tro at disse skal "ta over Norge" er som å tro på Julenissen...

Med vennlig hilsen

Og jeg tror selvsagt på Julenissen. Men selv om sansynligheten er liten Sør så bare det å vite at det finnes slike grupper i Norge gir alle og en hver faktisk rett til å frykte det. Jeg har lov til å ha frykt og jeg har også lov til å fortelle om min frykt.

Men jeg setter svært stor pris på at du forteller meg at de ikke vil ha en mulighet i Norge, så får vi alle håpe på at du har rett Sør.

Ps: hater fortsatt at du forandrer overskriften i innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor økte medlemstallene til de muslimske trossamfunnene i Norge med 11 prosent.

Ta frem kalkulatoren din og regn ut hvor lenge det tar før muslimene er i flertall her i landet. Vi snakker om 30-40 år.

Hvis vi skal gjøre noe med dette, må innvandringen av muslimer reduseres.

*rister på hodet*

Ja, og hvis du fortsetter å regne på den måten, så får du at 127 ut av 100 personer er muslimer....

Du har akkurat bevist at du ikke kan matematikk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eh...???

Solsikke: det er mellom 1 milliard og 1,3 millarder muslimer i verden.

Å påstå at Bin Laden er representativt for muslimer er som å påstå at Hitler & Co. (som var kristne) er representative for kristne.

Den "vanlige muslim" er selvsagt ikke mer ansvarlig for Bin Laden enn det du er for Hitler.

Med vennlig hilsen

Bløff. Alle samfunn hvor muslimer har avgjørende innflytelse, er et helvete av fattigdom, terror og undertrykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mamta,

Det er det samme som å "tvinge folk" når man kommer fra et vestlig land, fordi folk skiller ikke på livsstil (=penger) og religion.

Det er omtrent som å si: "du blir rik hvis du blir kristen", for det er det "bildet" svært mange sitter igjen med.

Med vennlig hilsen

Det er faktisk sant, det du sier der! De _blir_ rike hvis de blir kristne - men på alt annet enn penger, kanskje... Har hørt vitnesbyrd og møtt mange mennesker som kan fortelle om en total forvandling i sitt indre(=rikdom)!

Dog, de misjonærene jeg kjenner (og det er ikke få), gjør nettopp et poeng utav det å ikke kjøpe mennesker til troen, med sin vestlige livsstil.

Og jeg kan forsikre deg om at de indiske kirkene som er "født" i den organisasjonen jeg arbeidet overhodet ikke fremstår som rike. Deres vekst kan derfor ikke sies å komme av at mennesker lar seg døpe for å bli rike - på penger!

Selvsagt finnes det endel useriøse organisasjoner som "kjøper" mennesker, hvilket jeg tar fulstendig avstand fra, slik at det er sagt!

Men nå var det vel ikke akkurat dette tråden handlet om, ville bare poengtere forskjellen mellom å diktere og å fortelle andre om ens egen tro. Hvilket jeg har gjort - og trekker meg tilbake.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...eh...???

Solsikke: det er mellom 1 milliard og 1,3 millarder muslimer i verden.

Å påstå at Bin Laden er representativt for muslimer er som å påstå at Hitler & Co. (som var kristne) er representative for kristne.

Den "vanlige muslim" er selvsagt ikke mer ansvarlig for Bin Laden enn det du er for Hitler.

Med vennlig hilsen

Jeg har skjønt for lenge siden at du mener det bare er 1,3 % muslimer i Norge. Det kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte siden jeg ikke har sett noen slik statestikk, men jeg tror deg.

For øvrig viste jeg bare hvor jeg hentet saken fra. Nikki lurte på om jeg lette etter slike saker, vel det gjorde jeg ikke. Den poppet rett opp i øynene på meg siden jeg har vg som startside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Heldigvis" var Mohammed en enkel og ulærd mann, hans tilhengere likeså. Primitive og sosialt undervektige folk med en religion med liten appell til oss i dag i et etablert demokrati, men med slagkraft i et primitivt folk med enkle behov for trygghet i en farlig verden. Skjebnetroen var herskende i en haug ulike trosretninger helt uforståelig for oss i moderne samfunn i dag. En rekke koransetninger vitner om primitiv forenkling av kompliserte livsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rister på hodet*

Ja, og hvis du fortsetter å regne på den måten, så får du at 127 ut av 100 personer er muslimer....

Du har akkurat bevist at du ikke kan matematikk.

Med vennlig hilsen

Du kommer ikke bort fra at en slik økning i løpet av få ti-år vil føre til at vi har et muslimsk flertall i Norge. Og det er flere enn meg som vil ty til nødvendige midler for å hindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt for lenge siden at du mener det bare er 1,3 % muslimer i Norge. Det kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte siden jeg ikke har sett noen slik statestikk, men jeg tror deg.

For øvrig viste jeg bare hvor jeg hentet saken fra. Nikki lurte på om jeg lette etter slike saker, vel det gjorde jeg ikke. Den poppet rett opp i øynene på meg siden jeg har vg som startside.

Sør bløffer. Det er langt flere muslimer enn det som er registrert i muslimske trossamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror selvsagt på Julenissen. Men selv om sansynligheten er liten Sør så bare det å vite at det finnes slike grupper i Norge gir alle og en hver faktisk rett til å frykte det. Jeg har lov til å ha frykt og jeg har også lov til å fortelle om min frykt.

Men jeg setter svært stor pris på at du forteller meg at de ikke vil ha en mulighet i Norge, så får vi alle håpe på at du har rett Sør.

Ps: hater fortsatt at du forandrer overskriften i innleggene.

Og hvorfor går denne "forvokste" frykten din alltid ut over "de andre" - særlig typisk dem med mørk hud?

Du har vel også en "plikt" til å tenke deg om, og innse at sjansen for "islamsk styre i Norge" er totalt på viddene, når det knapt finnes muslimer i landet.

Istedet er du med på å spre fordommer mot mennesker, som misliker alle muslimer fordi de tror de skal "ta over" landet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel diskuteres om det virkelig er fri vilje, når du lover fattige folk uten særlig gode fremtidsutsikter at de vil få et godt liv (om ikke nå så i allefall i himmelen) bare de tror på Gud og lar seg døpe.

Som jeg skrev i svaret til Sør, er det en misjons - virkelighet jeg ikke kjenner fra "min" organisasjon. Derfor tar jeg fullstendig avstand fra den form for misjonering du her sikter til.

I "min" misjon gis det kanskje ti ganger så mye nødhjelp som det deles ut bibelvers, for å si det enkelt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør bløffer. Det er langt flere muslimer enn det som er registrert i muslimske trossamfunn.

Da kan du komme med bevis.

Sannsynligheten er nemlig at det er langt FÆRRE i Norge, ettersom "få" muslimer registrere seg som "hinduer" eller "kristne", men noen forblir medlemmer etter at de har reist fra Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...