Gå til innhold

Noen som har oppskrifter med Cottage cheese??

Gjest Seline

Anbefalte innlegg

Gjest Seline

Jeg har fått sansen for Cottage Cheese, pleier å lage en "salat" av det (fordi jeg er så glad i rekesalat osv). Skulle gjerne hatt flere oppskrifter på lettvinte retter med Cottage Cheese. Det er jo en super matvare -rik på proteiner, fattig på fett, smaker godt.

Her er forresten oppskriften på Cottage Cheese -røra jeg lager. Bruker den på rugsprø, kjempegodt!

1boks Cottage Cheese

2 ss olje (helst rapsolje. Ikke olivenolje pga den setter mye smak. Solsikkeolje går veldig bra)

2-3 ss majones

1 liten rødløk hakket i små biter

1 pk crabsticks skåret i små biter (liker du ikke crabsticks så ta reker eller hva som helst annet du liker..)

Aromatkrydder

Hvit pepper

Dill

(Du kan bruke det meste av krydder, curry f.eks er kjempegodt..)

Blandes godt. For å få en løsere konsistens kan du kjøre Cottage Cheesen, oljen og majonesen litt i en mikser før du blander oppi det andre. (Oppskriften er inspirert av en som sto i Fitness for et par år siden.)

Gleder meg til å se om noen har oppskrifter på linsesalat også, jfr tråden under.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cottage Cheese med biter av diverse frukt, f.eks. epler, bananer, ananas, kiwi, druer appelsiner eller pærer kan brukes som lunsjmåltid eller dessert. Bruk de fruktene du liker selv, kutt i småbiter og bland dem i Cottage Cheese.

Blander du grønnsaker inn i stedet for frukt, kan du bruke det i pitabrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Cottage Cheese med biter av diverse frukt, f.eks. epler, bananer, ananas, kiwi, druer appelsiner eller pærer kan brukes som lunsjmåltid eller dessert. Bruk de fruktene du liker selv, kutt i småbiter og bland dem i Cottage Cheese.

Blander du grønnsaker inn i stedet for frukt, kan du bruke det i pitabrød.

Det var lurt -bruker endel pitabrød så den md grønnsaker skal jeg prøve til lunch imorgen. Takk for tipset! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...