Åsti Skrevet 13. oktober 2000 Del Skrevet 13. oktober 2000 Jeg er en jente på 26 år som har brukt Cipramil i ca 3 måneder, p.g.a depresjon. Føler at jeg har god nytte av Cipramil, men jeg ønsker snart å få barn. Må jeg slutte med Cipramil, kan dette skade fosteret? Jeg er litt redd for at depresjonen skal komme tilbake dersom jeg slutter med tablettene. Dessuten lurer jeg på om konsentrasjonsproblemer og hukommelsestap kan skyldes Cipramil. Føler at jeg husker svært dårlig og har vanskelig for å konsentrere meg på skolen. Jeg føler også at jeg er litt åndsfraværende og lever i min egen verden. Kan du gi meg noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 14. oktober 2000 Del Skrevet 14. oktober 2000 Det er ingenting i veien for å bruke Cipramil i svangerskapet. Det er ingen holdepunkter for at bruk av SSRIer i svangerskapet øker risikoen for sykdom eller misdannelser. Konsentrasjonsproblem er et av flere klassiske symptomer ved depresjon. Derfor tror jeg dette skyldes sykdommen og ikke medisinen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.