flisa Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Saltvann her! - tenker bare på råtne døde gjedder i ferkvann - - gjørme og siv *grøss* Ingenting som slår lukten av HAV! :-))) 0 Siter
bratsj Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 SALTVANN!!!! Ferskvann er til å drikke, man flyter jo ikke engang ?! Jeg også tenker automatisk på bunnløse tjern - gjedder, ekle vannliljestenger som slynger seg rundt beina på en stakkars bader, halvt oppråtnende lik av ymse slag..... *grøss* Nei - gi meg heller brennmaneter, krabber og tang, takk ! 0 Siter
favn Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Sjøen, selvsagt. Men det er ikke ofte, altfor kaldt... merkelige greier, vannet var da mye varmere før i tiden? 0 Siter
Luska Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Foretrekker nok ferskvann. Har fri tilgang på deilig, rennende elvevann å bade i, på en hemmelig plass i barndomsbygda mi. Deilig! Men koser meg fælt i havet også da. Særlig i syden. Kan leve med det ekle saltbelegget når jeg får kose meg i varmen der nede. ) 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Skrevet 8. august 2002 Sjøen, selvsagt. Men det er ikke ofte, altfor kaldt... merkelige greier, vannet var da mye varmere før i tiden? Jeg har badet i VARMT sjøvann i år - for første gang på MANGE år! :-) Kanskje jeg har begynt å gå i barndommen igjen? hehe *fortsetter å hoppe tau* 0 Siter
naiv Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Helst saltvann, ja. Men har en noen valgmuligheter i det daglige når man bor på flatbygda da? 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Skrevet 8. august 2002 Foretrekker nok ferskvann. Har fri tilgang på deilig, rennende elvevann å bade i, på en hemmelig plass i barndomsbygda mi. Deilig! Men koser meg fælt i havet også da. Særlig i syden. Kan leve med det ekle saltbelegget når jeg får kose meg i varmen der nede. ) Ja, elvevann er et unntak! :-) Da føler man jo at det er friskt! - hadde selv slike hemmelige kulper i Malm i min barndom, vi fikk ikke lov til å gå dit engang...:-) 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Skrevet 8. august 2002 Helst saltvann, ja. Men har en noen valgmuligheter i det daglige når man bor på flatbygda da? joda, man kan la vær! :-) Jeg bor selv ved Vannsjø - en flott og stor innsjø- men reiser heller til sjøen ...men det er ikke så langt som for deg da! :-) ...eksen har båt i Vansjø - glad jeg slipper....:-) 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 SALTVANN!!!! Ferskvann er til å drikke, man flyter jo ikke engang ?! Jeg også tenker automatisk på bunnløse tjern - gjedder, ekle vannliljestenger som slynger seg rundt beina på en stakkars bader, halvt oppråtnende lik av ymse slag..... *grøss* Nei - gi meg heller brennmaneter, krabber og tang, takk ! Hvor har dere fått det fra at det er lik i ferskvann? Dere veit jo at det ikke er tilfelle, men hvorfor tenker dere lik når dere hører ferskvann? Jeg liker ikke saltvann jeg.. Vondt å trå på blåsjell, maneter, blir seig, krabber, reker, tang, masse alger og dritt.. nei - ferskvann er best - rent og deilig! Klør også av saltvannet.. kan ikke si at det er vannlijestenger som surrer seg rundt beina i ferskvann.. Det er mye mer tang i sjøen enn det er slam og dritt i ferskvann. Du slipper å se i vannet om det er trygt å svømme ut i ferskvann, i saltvann må man må se opp for brennmaneter, krabber og skarpe sjell. Ferskvann er det bare å gå ut på fjellet/sanda og legge på svøm. Er man på hyttetur kan man vaske seg i vannet også... Funker dårlig med saltvann! ; ) Heia rent og "ferskt" vann! : ) 0 Siter
Luska Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Ja, elvevann er et unntak! :-) Da føler man jo at det er friskt! - hadde selv slike hemmelige kulper i Malm i min barndom, vi fikk ikke lov til å gå dit engang...:-) Ja, eller var den så hemmelig at du ikke visste om den engang? ;o) Prøvd å ta med shampo og såpe i elva og ta en skikkelig rundvask der? Jeeezuuz, så frisk og ren man føler seg etter det! ) 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Skrevet 8. august 2002 Ja, eller var den så hemmelig at du ikke visste om den engang? ;o) Prøvd å ta med shampo og såpe i elva og ta en skikkelig rundvask der? Jeeezuuz, så frisk og ren man føler seg etter det! ) jepp! I brevann! Slå den du! :-) - - - - jeg MÅTTE - for jeg hadde ledd så fælt at jeg tissa på meg! *s* 0 Siter
Gjest Kartoffel Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Helst saltvann, ja. Men har en noen valgmuligheter i det daglige når man bor på flatbygda da? Du kan jo salte selv? 0 Siter
Luska Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 jepp! I brevann! Slå den du! :-) - - - - jeg MÅTTE - for jeg hadde ledd så fælt at jeg tissa på meg! *s* Hehe, den der _kunne_ jo ikke kommet fra noen andre enn deg! ) 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Skrevet 8. august 2002 Hvor har dere fått det fra at det er lik i ferskvann? Dere veit jo at det ikke er tilfelle, men hvorfor tenker dere lik når dere hører ferskvann? Jeg liker ikke saltvann jeg.. Vondt å trå på blåsjell, maneter, blir seig, krabber, reker, tang, masse alger og dritt.. nei - ferskvann er best - rent og deilig! Klør også av saltvannet.. kan ikke si at det er vannlijestenger som surrer seg rundt beina i ferskvann.. Det er mye mer tang i sjøen enn det er slam og dritt i ferskvann. Du slipper å se i vannet om det er trygt å svømme ut i ferskvann, i saltvann må man må se opp for brennmaneter, krabber og skarpe sjell. Ferskvann er det bare å gå ut på fjellet/sanda og legge på svøm. Er man på hyttetur kan man vaske seg i vannet også... Funker dårlig med saltvann! ; ) Heia rent og "ferskt" vann! : ) Da har ikke du vært i Vansjø! :-) Der ser vannet ut som potetvannet man tømmer av Kyprospotene som er kokt med skall og rød jord på....*puh!* Joda - jeg har sett fiskelik komme drivende ved siden av meg......opptrevla og jævelig....ææææsj! I saltvannet kan man jo se bunnen! og man kan stupe fra fjell - så man slipper å buksere seg over steiner og skjell.....:-) ...og man blir brun ! 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Skrevet 8. august 2002 Hehe, den der _kunne_ jo ikke kommet fra noen andre enn deg! ) og ikke er det ljug heller! :-) 0 Siter
Luska Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 og ikke er det ljug heller! :-) Nei, og jeg tror deg også! ) 0 Siter
Gjest Kartoffel Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Da har ikke du vært i Vansjø! :-) Der ser vannet ut som potetvannet man tømmer av Kyprospotene som er kokt med skall og rød jord på....*puh!* Joda - jeg har sett fiskelik komme drivende ved siden av meg......opptrevla og jævelig....ææææsj! I saltvannet kan man jo se bunnen! og man kan stupe fra fjell - så man slipper å buksere seg over steiner og skjell.....:-) ...og man blir brun ! Det stiller jo visse krav til badeplassen også, da. Det er nok av strender rundt hovedstaden f.eks. der du får gleden av å vasse noen meter i doruller, sigarettsneiper og gamle bind før vannet blir noenlunde klart. Og hver sommer kommer de obligatoriske "for mange tarmbakterier"-meldingene.. Jeg føler meg renere etter å ha badet i fersktvann - etter et saltvannsbad må jeg alltid dusje etterpå. Men så er det dårlig med egnede ferskvanns-badevann der jeg bor... 0 Siter
Solsikke Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Er ikke så nøye på akkurat det, tror jeg:o) Men jeg tror faktisk ikke at jeg har badet i ferskvann på svært lenge. 0 Siter
Bassisten Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 Hipp som happ, men etter ein del brennmanet-sumrar i Oslofjorden og stuping med trynet først i slike koselege skapningar, så synst eg i grunnen det er fint å bade i ferskvatn. Sognsvann, Tyrifjorden og Stilla øverst i Akerselva er fine stader rundt Oslo. Dårleg med siv, gjedder og råtne lik er det også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.