Gå til innhold

omsorg for deprimert tenåringsdatter


steintor

Anbefalte innlegg

Vår 19 år gamle datter har i flere måneder vært deprimert. Vi er usikre på hvor mye vi skal engasjere oss. Skal vi titt og ofte ta opp problemene, mase og hale ting ut av henne, eller skal vi la henne få være i fred og la tiden lege sår og/eller håpe at hennes venner evt. kan hjelpe henne? Kan det forsterke depresjonen hennes ved stadig å bry seg (og egentlig være bekymret)? Kan det å la henne greie tingene selv tolkes som at vi ikke bryr oss og derved svikter henne ved å la henne seile sin egen sjø? På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må bry dere.

Jeg tror at hvis dere lar det seile sin egen sjø,så suller hun seg mer inn i problemene.

Hvis at dere bryr dere,og vil henne vel.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bry dere.

Jeg tror at hvis dere lar det seile sin egen sjø,så suller hun seg mer inn i problemene.

Hvis at dere bryr dere,og vil henne vel.

Vennlig hilsen

Får hun nødvendig psykiatrisk behandling. Det er viktig, slik at hun slipper tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bry dere.

Jeg tror at hvis dere lar det seile sin egen sjø,så suller hun seg mer inn i problemene.

Hvis at dere bryr dere,og vil henne vel.

Vennlig hilsen

Får hun nødvendig psykiatrisk behandling. Det er viktig, slik at hun slipper tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil foreslå at dere hjelper henne til å oppsøke profesjonell hjelp. Denne behandleren vil kunne råde dere til hvordan dere best kan hjelpe henne.

Jeg synes bestemt ikke dere bare skal la tiden gå.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...