Gå til innhold

jeg er ny her nhd og alle andre gode hjelpere


Gjest post

Anbefalte innlegg

Kjære alle medmennesker. Hvordan går jeg fram for å få vite om jeg har Post Polio Syndromet. I 1953, 5 1/2 år, fikk jeg polio med lammelser, var meget syk med påfølgende opphold på sykehus. Min barndom var preget av dette uten at jeg fikk noen som helst støtte etter at lammelser var gått tilbake. Fra tidlig ungdom til nå voksen alder har mitt liv vært preget av sterk angst og depresjoner med stor trang til å isolere meg. Fordi jeg dessverre har et bra utseende og en velproposjonert kropp har jeg aldri blitt tatt alvorlig når jeg har fortalt om mine plager. Jeg har til tider vært så utmattet at eg har sovet i 12 - 14 timer i strekk for å klare en ny dag i full jobb. Akkurat nå er jeg sykemeldt for første gang i mitt liv på 7. uka - jeg bare møtte veggen. Min arbedisplass har vært nedbrytende for meg og jeg har vært for feig til å komme meg derfra, har vært der siden sist på -70 tallet. Der har jeg omtrent ikke blitt sett - min sjef har så og si aldri henvendt seg til meg alle disse årene hverken med tilbakemeldinger på arbeidet jeg har gjort eller som medmenneske ellers. Aldri en kommentar på arbeid jeg på eget initiativ har gått igang med og som har vært arbeidsbesparende for bedriften - alt har regelrett blitt oversett som ingenting. Engang sa han til meg at jeg ikke måtte legge så stor vekt på meg selv. Hva gjør slikt snakk for et menneske av kjøtt og blod - jo det tar bort all glede fra et arbeid jeg tross alt har likt godt, men nå klarer jeg nesten ikke løfte et papir lenger. All glede er borte - jeg vet bare ikke om jeg klarer å gå tilbake dit mer. Hva med meg da - blir jeg nødt til å gå fra hus og hjem. Har stor gjeld. Hvordan skal jeg klare å være noe for mine nærmeste som jeg er veldig glad i. I 6 mndr. har mitt følelsesliv vært døtt, jeg føler ingen glede over livet. Har jeg som ikke er noen ressursperson rett til noen hjelp. Jeg har ingen fine venner som stiller opp for meg. Selv har jeg aldri klart å stå fram med mitt rette meg. Jeg føler at mitt liv bare har vært en skygge - uten at min indre verden har fått ta del i livet. Er det håp for meg. Hilsen tufsa

- post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

For meg høres det ut som om du har en depresjon. Jeg kan ikke se at det har konsekvenser for tiltak og behandling hvorvidt dette er ledd i et post Polio Syndrom eller ikke.

La legen din behandle deg for en depresjon evt. henvise deg til en psykiatrisk poliklinikk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...