Gå til innhold

Nødstilfelle fløtesaus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neida. Rør ut bittelitt hvetemel i resten av fløten som du selvsagt har spart på? ;) Evt i bittelitt melk.La det koke et par minutter sånn at melsmaken blir borte. Ellers blir jo sausen bittelitt tykkere av å koke.

Jeg helte oppi all fløten sammen med baconet og brokkolien. Spaghettien er ferdig nå... jeg har ikke engang hvetemel... har akkurat kommet hjem fra ferie til skrapa hus... har cookiemiks da... :0)

Annonse

Gjest Daisy elendig kokke

Jeg helte oppi all fløten sammen med baconet og brokkolien. Spaghettien er ferdig nå... jeg har ikke engang hvetemel... har akkurat kommet hjem fra ferie til skrapa hus... har cookiemiks da... :0)

Har jo laget soppstuing av bare champinong og fløte + krydder, og da blir den tykk... lært av min kokkevenninne. Men hun lærte meg ikke hva jeg skulle gjøre hvis den ble for tynn.... hjelp...

Hehehe! Da tror jeg du får klare deg med litt tynn saus. Velbekomme!

Du har smak av bacon og noe brocolli, så heller du bare i fløten, ja. Dersom du vil ha litt konsistens, er du knepen på fløten, og/eller lar den koke litt inn. Men det gjør jo ingenting å ha den litt flytende. Nordmenn er helt overdrevne i troen på tjukk saus.

Eventuelt kan du bruke litt majzena rørt ut i litt kaldt vann og jevne med.

Har du sukkerkulør i heimen, kan du sette farge på faenskapet også.

God apetitt, lille jenta!

;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...