Gå til innhold

prøver igjen!


eli1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har slitt med sf. i tre og et halvt år nå, og jeg prøver igjen å komme meg ut av det. Nå skal jeg virkelig slutte å kaste opp. Jeg er så lei av det. Hater toaletter.. En av grunnene som fikk meg til å bestemme meg var at en av mine beste venninner spurte meg rett ut om jeg hadde bulemi. Hun hadde fått mistanker. ( hun synst blant annet at humøret mitt og energien min gradvis hadde gått ned ) Nå prøver jeg å få til å spise faste måltider hver dag. Jeg spiser god og sunn frokost, lunsj, middag og kvelds. Jeg synst det er kjempe vanskelig å få til, men jeg har ihvertfall nå klart det i to dager. Faste måltider, tror jeg er utrolig viktig. Slik som jeg har hatt det til nå, så spiser jeg lite på dagen. Og når ettermiddagen og kvelden kommer, så spiser jeg alt usunt jeg kommer over. ( og da spiser jeg ganske mye, for jeg vet jeg kommer til å kaste opp etter på )Jeg koser meg med den første matbiten, men deretter så bare putter jeg det i meg til det er tomt...

Vi som vil bli friske må ikke være for strenge mot oss selv i løpet av morgenen/ formiddagen. Det er da det er viktig å spise!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære eli! Gratulerer og det er flott at du har klart å komme dit at du vil prøve å komme ut av din spiseforstyrrelse. Det er også viktig å legge opp en plan som du føler passer for deg. Dette du sier om måltider er utrolig viktig, for dersom kroppen får dekt noen av sine forskjellige behov gjennom dagen- kommer ikke "suget" så lett på ettermiddagen/kvelden. Selv om du skulle få noen tilbakeslag, gi ikke opp eller mist motet, for det er en del av veien til bedring- du ønskes lykke til på veien videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoslig å høre hvor UTROLIG riktig du tenker, men som sagt er det ikke alltid like lett å GJØRE det =) Men du er kjempegodt på vei, og det er jeg også *smiler* har ikke hatt det så bra på leeeenge, og nå har jeg det helt topp. ( er russ i år, og er i full gang med forberedelsene)

Bare tenk på alt det kroppen din egentlig trenger, og ta tida til hjelp...en ting jeg lærte var at det ikke nytter å stresse. (både når det gjelder å komme opp og ned i vekt )

Klem fra ei som har gått opp i vekt og har det kjempebra!

*glise,glise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...