Gjest permis Skrevet 25. august 2002 Skrevet 25. august 2002 Hei, Jeg har fødselspermisjon fram til april neste år, men har ikke jobb å gå tilbake til da arbeidsplassen gikk nylig konkurs. Jeg har fått tilbud om å jobbe 2 lørdager i måneden på en ny arbeidsplass. Hva skjer med svangerskapspengene når jeg jobber to dager pr. mnd og får lønn? Hvis jeg velger å jobbe ulønnet får jeg da trekk i svangerskapspengene? Eller er det mulig å få utbetalt lønn for de få dagene jeg jobber etter at permisjonstiden er over? Mange spørsmål, håper noen kan gi meg svar. 0 Siter
Vanedis Skrevet 25. august 2002 Skrevet 25. august 2002 "Hva skjer med svangerskapspengene når jeg jobber to dager pr. mnd og får lønn?" Hentet fra Trygdetatens sider: "Du kan ikke være i inntektsgivende arbeid og samtidig motta full stønad. Det gjelder også hvis du tar ut 80 prosent av full lønn i 52 uker. Dersom du har arbeidsinntekt, får du reduserte fødselspenger. Gjenopptar du for eksempel arbeidet med 50 prosent, reduseres fødselspengene tilsvarende. Velger du å arbeide – fulltid eller deltid – må du kontakte trygdekontoret.", jfr. http://www.trygdeetaten.no/pub/fodsel.html#Permisjon "Hvis jeg velger å jobbe ulønnet får jeg da trekk i svangerskapspengene?" Trekket gjelder _inntektsgivende arbeid_. "Eller er det mulig å få utbetalt lønn for de få dagene jeg jobber etter at permisjonstiden er over?" Selv om du får etterbetalt lønn, så er det uansett lønn for det tidsrommet du mottok fødselspenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.