Melaisa Skrevet 25. august 2002 Skrevet 25. august 2002 Okei. Jeg har mange altså, men vi begynner med denne: Martin og Johannes har en spennende hobby: de samler på fremmede mynter. Begge samler jevnt og trutt, og samlingene deres er hele tiden proposjonale med det antall år de har holdt på. Martin har i dag 5 ganger flere mynter enn Johannes, men for fem år siden, hadde han 25 ganger så mange. Hvor lenge har Martin samlet på mynter? 0 Siter
Melaisa Skrevet 25. august 2002 Forfatter Skrevet 25. august 2002 30 År? Pøh, du må komme med en begrunnelse før guruen røper om det var riktig. 0 Siter
mettewa Skrevet 25. august 2002 Skrevet 25. august 2002 Pøh, du må komme med en begrunnelse før guruen røper om det var riktig. Javel da, allmektige guru. *bukker og neier dypt* For fem år siden hadde Martin spart på mynter i 25 år, og hadde da 25 mynter i samlingen sin. Johannes var nybegynner, og hadde bare spart i et år, derfor bare en mynt. Som da var 1/25 del av hva Martin hadde. I dag, fem år senere, har Johannes spart i seks år, og har da seks mynter. Martin har spart i 30 år, og har 30 mynter, noe som er fem ganger så mange som johannes sine. Holder det nå? Tror jeg logger av og gjør noe jobb i stedet, blir jo sliten av å dole i kveld... 0 Siter
Melaisa Skrevet 25. august 2002 Forfatter Skrevet 25. august 2002 Javel da, allmektige guru. *bukker og neier dypt* For fem år siden hadde Martin spart på mynter i 25 år, og hadde da 25 mynter i samlingen sin. Johannes var nybegynner, og hadde bare spart i et år, derfor bare en mynt. Som da var 1/25 del av hva Martin hadde. I dag, fem år senere, har Johannes spart i seks år, og har da seks mynter. Martin har spart i 30 år, og har 30 mynter, noe som er fem ganger så mange som johannes sine. Holder det nå? Tror jeg logger av og gjør noe jobb i stedet, blir jo sliten av å dole i kveld... Jeg er fullstendig overbevist, mettewa. Du kan få hele gurutittelen av meg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.