Gå til innhold

eter eg for mykje?


Gjest anoreksia

Anbefalte innlegg

Gjest anoreksia

eter eg for mykje?

Til frukost eter eg ein kiwi, på skulen eter eg kansje 2 epler, eller av og til kansje litt sjeva, 1/2 skive med ingen ting på. Nor eg kommer heim eter eg salat(litt). Og kansje et eple til nor eg ser på tv.

Er dette for mykje.

Ein ting til eg fryser veldig ofte, nor andre synst det er veldig varmt, eg har hørt at det kan vere fordi eg har for lite fett på kroppen, stemmer det?

Eg er veldig opptatt av vekten min, og eg føler meg tjukk.Men alle seier eg er veldig tynn, de seier eg er altfor tynn.

På skulen ein dag fekk eg høyre" herre gud, så tynne armer du har" noken andre var der og, og ho som sa eg var tynn sa til dei andre at eg var så tynn.

Eg trener mykje og, nesten heila tio, til og med nor eg pusser tennene trener eg. No klarer eg nesten ikkje å gå, har så vont i beina(etter all treninga mi)trente ein heil dag, berre trente.Eg klarer ikkje bøye føtna mine uten det gjer vont, verst er det å gå i trapper.

Plis svar på innlegget mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snille deg, jeg tror du egentlig vet svaret på dette. Du spiser alt for lite. Du fryser fordi kroppen går på sparebluss. Du er syk og det er viktig at du får hjelp til å få et mer normalt forhold til mat og en mer normal vurdering av din egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dama m maten

Her er en liste over hva jeg spiser i løpet av en dag:

Frokost: 2 knekkebrød m pålegg

Lunch: 1-2 rundstykker eller gårdagens middagsrester + at det hender seg at noe feires og da er det kake.

Middag: en posjon bestående av kjøtt, ris/pasta/potitter, og salat.

Kveldmat: riskaker elle knekkebrød m pålegg.

Jeg håper du får hjelp for spiseforstyrrelsene dine!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille deg, jeg tror du egentlig vet svaret på dette. Du spiser alt for lite. Du fryser fordi kroppen går på sparebluss. Du er syk og det er viktig at du får hjelp til å få et mer normalt forhold til mat og en mer normal vurdering av din egen kropp.

Her er det JEG spiser på en dag:

Frokost 2 grove skiver med skinke og salat/leverpostei/syltetøy/laks, eller hva enn jeg har lyst på.

(+ 1 glass biola)

lunsj: omtrent samme som frokost, men jeg spiser også et eple og som oftest druer =)

Middag: Pannekaker, gryte, fisk, pasta, lasange. (en normal porsjon, og alltid med grønt til)

Kvelds: en skive eller to eller en kornblanding, eller ingenting hvis jeg ikke er sulten. I tillegg til dette spiser jeg masse frukt og grønnsaker og drikker mye =)

TREN!!!!!!!! Kjære deg, du spiser mindre enn det jeg gjorde når jeg var på mitt verste! Forbrenninga di er på null, og kroppen sliter. Jeg frøys også midt på sommeren i år da vennene mine holdt på å dø av varme. Det var jævlig .

Få hjelp, oki? Vær så snill..

Klem fra En skorpion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære anoreksia! Du får i deg altfor lite næringsstoffer i løpet av dagen og kroppen din blir underernært. Du forteller også at du trener mye og føler deg tjukk. Det tyder på at du sliter med en spiseforstyrrelse som du trenger hjelp for, slik at dette ikke får utvikle seg videre. Jeg vil på det sterkeste råde deg til å søke hjelp snarest. Det kan for mange som sliter med en spiseforstyrrelse være vanskelig å innse overfor seg selv at de virkelig har et problem, men jeg håper du kanskje klarer å se det. Dersom du har et greit forhold til dine foreldre vil jeg snakke med dem, evt en annen du stoler på som venninne, søster, bror, tante, lærer, helsesøster , helsestasjon for ungdom eller lege direkte. Du kan også få mye hjelp hos selvhjelpsorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, tlf. 22422222 eller Anorexia/Bulimia Foreningen-ABF, tlf. 55326260. Lykke til med å søke hjelp !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...