Gå til innhold

Er det farligere andre gang?


Gjest megssssselv

Anbefalte innlegg

Gjest megssssselv

Jeg hadde bulimi for en stund siden, og ble frisk igjen.

Nå har jeg begynt å kaste opp igjen, og jeg vet jeg kommer til å fortsette...Jeg har holdt på i ca. en maned nå,og jeg Veeeldig forsiktig så jeg ikke blir oppdaget!Det er ikke alltid jeg kaster opp..Jeg kan godt spise uten å gjøre det, men så fort jeg har sjangsen gjør jeg det!

Er det farligere når man blir syk for andre gang?Er det vanskligere å bli frisk enn første gang man var syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marilin

Det er farlig uansett! Du var vel kanskje ikke frisk første gang heller, siden du begynte igjen? Jeg ble ganske så dårlig rett etter at jeg hadde spydd en gang. Ble faktisk så pass engstelig da, at jeg ikke spydde flere ganger. Ble ikke frisk med en gang, for tankene var jo der fortsatt. Men spydde aldri igjen. Hvor ofte spyr du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnimegsjæl

Det er farlig uansett! Du var vel kanskje ikke frisk første gang heller, siden du begynte igjen? Jeg ble ganske så dårlig rett etter at jeg hadde spydd en gang. Ble faktisk så pass engstelig da, at jeg ikke spydde flere ganger. Ble ikke frisk med en gang, for tankene var jo der fortsatt. Men spydde aldri igjen. Hvor ofte spyr du forresten?

Kjære deg selv!!

Å ha en spiseforstyrrelse handler ikke om mat, men om følelser!Matmisbruket blir et symtom på at noe annet er galt.

Å ha en spiseforstyrrelse handler om å gå seg vill i følelsene sine. De fleste trenger hjelp til å finne veien tilbake. Jo lengre man har rotet seg bort, jo lengre kan veien tilbake bli.

Graden av hvor syk man er måles nemlig ikke i spy og kalorier, men i livskvalitet!!

Jeg håper du har mot nok til å gi deg selv den hjelp du fortjener!!

Jeg som sier dette har hatt bulimi i snart 12 år. Jeg har vært innom mange forskjellige behandligsopplegg. I dag er jeg så å si frisk. Ikke helt symptomfri hele tiden, men jeg har det myyye bedre, og vet du hva? Man behøver ikke å være perfekt!!

Noe som har hjulpet meg mye er Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser.

Lykke til med livet!!

Ps: Livskvalitet måles heller ikke i kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære megssssselv! De aller fleste som sliter med en form for spiseforstyrrelse opplever at de får tilbakefall " av forskjellig grad". Om det er farligere kan jeg si at kroppen selvsagt blir utsatt for ekstra stor belastning. Jeg vet ikke hvor lenge du har føler at du har vært frisk, om kroppen har hatt tid til å normalisere sine forskjellige funksjoner. Det trenger ikke å bety at det blir vanskligere å bli frisk igjen nå enn tidligere. Du har allerede opplevd at det går ann å jobbe seg ut av bulimien og har samlet erfaringer fra det som kan være til nytte også denne gangen. Det som ofte er viktig å huske på det er at det ofte er bedre sjangser for å klare å komme seg ut av spiseforstyrrelsen dersom du allerede nå griper fatt i den. Vet ikke om du klarte det på egenhånd sist, men det kan ofte være en fordel å søke hjelp for støtte og oppmuntring underveis, lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære deg selv!!

Å ha en spiseforstyrrelse handler ikke om mat, men om følelser!Matmisbruket blir et symtom på at noe annet er galt.

Å ha en spiseforstyrrelse handler om å gå seg vill i følelsene sine. De fleste trenger hjelp til å finne veien tilbake. Jo lengre man har rotet seg bort, jo lengre kan veien tilbake bli.

Graden av hvor syk man er måles nemlig ikke i spy og kalorier, men i livskvalitet!!

Jeg håper du har mot nok til å gi deg selv den hjelp du fortjener!!

Jeg som sier dette har hatt bulimi i snart 12 år. Jeg har vært innom mange forskjellige behandligsopplegg. I dag er jeg så å si frisk. Ikke helt symptomfri hele tiden, men jeg har det myyye bedre, og vet du hva? Man behøver ikke å være perfekt!!

Noe som har hjulpet meg mye er Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser.

Lykke til med livet!!

Ps: Livskvalitet måles heller ikke i kalorier.

Kjære finnimegsjæl! Flott at du har klart å komme deg ut av din spiseforstyrrelse og takk for et innlegg til ettertanke for mange andre, lykke til videre.....

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...