Gå til innhold

Zyprexa?


Gjest Luiza

Anbefalte innlegg

hei,

legen min ville at jeg prøvde zyprexa i istedefor trilafon, men jeg er redd av å legge på meg.

Er det noen som har erfæring med zyprexa? Hjelper mot stemmer i hode og sånt? Er vektøkning en vanlig bivirkning?

Takk på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..jeg prøvde zyprexa 10 mg i noen uker, men måtte dessverre slutte pga vektøkning. Fikk enorm matlyst og det skremte meg veldig. Selve medisinen virket fint på meg men bivirkningen ble altså for stor. Nå har jeg begynt med trilafon 4 mg istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..jeg prøvde zyprexa 10 mg i noen uker, men måtte dessverre slutte pga vektøkning. Fikk enorm matlyst og det skremte meg veldig. Selve medisinen virket fint på meg men bivirkningen ble altså for stor. Nå har jeg begynt med trilafon 4 mg istedet.

Jeg bruker trilafon 8mg, det hjelper men ikke såååå veldig.

Har anoreksi, vil ikke legge på meg :(

Aner ikke om jeg vil prøve zyprexa... vil helst hører stemmer enn å legge på meg.

Takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker trilafon 8mg, det hjelper men ikke såååå veldig.

Har anoreksi, vil ikke legge på meg :(

Aner ikke om jeg vil prøve zyprexa... vil helst hører stemmer enn å legge på meg.

Takk for svaret!

Hei!

Akkurat som deg har jeg anoreksi og hører stemmer. Begge deler er fælt. Jeg har gått på Zyprexa 10 mg i litt over et år, men skal nå trappe ned pga. vektøkning. Flere kg hjalp ikke akkurat på min selvfølelse. Jeg har hørt at Risperdal ikke er så "fæl" når det gjelder vektøkning, men legen min sa i dag at man kan legge på seg av alle antipsykotika. Så jeg vet ikke. Men ellers skal visst Zyprexa være en veldig bra medisin, selv om den ikke har fungert slik jeg skulle ønske på stemmene heller. Men det er litt skummelt å slutte med medisin. Jeg håper at du får den effekten du vil hvis du begynner på Zyprexa.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Zyprexa er en utmerket medisin, men har vektøkning som en litt for hyppig bivirkning .

Risperdal kan gi melkesekresjon fra brystene og menstruasjonsforstyrrelser.

Nå i høst kom Seroquel som et alternativ til disse. Foreløbig liten erfaring på norske pasienter.

Jeg tror bare en må prøve seg frem. Det er individuelle forskjeller slik at noen trives best med den ene - andre med en annen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...