Gjest Må vite Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Måå bare spørre - Er vi 100% anonyme her, eller KAN noen finne ut hvem du er om de går inn for det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Du er i utgangspunktet ikke anonym overfor DOL-ansatte. Overfor andre nyter du en betydelig grad av anonymitet, dersom du selv ikke ved uforsiktig opptreden lar andre finne ut hvem du er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Må vite Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Du er i utgangspunktet ikke anonym overfor DOL-ansatte. Overfor andre nyter du en betydelig grad av anonymitet, dersom du selv ikke ved uforsiktig opptreden lar andre finne ut hvem du er. Jeg antar at de DOL-ansatte har taushetsplikt? Hvilke sikkerhetstiltak foretar de seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Du er i utgangspunktet ikke anonym overfor DOL-ansatte. Overfor andre nyter du en betydelig grad av anonymitet, dersom du selv ikke ved uforsiktig opptreden lar andre finne ut hvem du er. Hvorfor mener du at man ikke er anonym overfor DOL-ansatte? Hvis man bruker f.eks. en hotmail adresse ved registreingen, så kan jeg vanskelig se annet enn at du kan være fullstendig anonym om du ønsker det... Jeg registrerte med via [email protected] - skjønner ikke hvordan noen da kan avsløre min identitet dersom jeg ikke ønsker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Jeg antar at de DOL-ansatte har taushetsplikt? Hvilke sikkerhetstiltak foretar de seg? Du kan nok trygt regne med at de DOL-ansatte har taushetsplikt, ja :-) Legene og annet helsepersonell har det allerede etter lovverket, mens driftspersonellet nok har måttet undertegne taushetserklæringer. Vil anbefale deg å rette dette spørsmålet til Webmaster på Webmaster-forumet. Rent teoretisk er det vel mulig å hacke DOL og få ut informasjon om hvem som som står bak et innlegg (dette var såvidt jeg har forstått mulig uten "hacking" helt til "nye DOL" kom i sommer). Men nå tror jeg de har tettet såpass mange sikkerhetshull at det er svært vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Hvorfor mener du at man ikke er anonym overfor DOL-ansatte? Hvis man bruker f.eks. en hotmail adresse ved registreingen, så kan jeg vanskelig se annet enn at du kan være fullstendig anonym om du ønsker det... Jeg registrerte med via [email protected] - skjønner ikke hvordan noen da kan avsløre min identitet dersom jeg ikke ønsker det. Nå tenkte jeg ikke på navn/adresse-problematikken, men på identitet ved et anonymt innlegg på Psykiatri-forumet i forhold til innlegg under andre nick. Mange har lagt ut passe opplysninger om seg selv knyttet til et nick, og da er det litt viktig for de at man ikke skal finne ut av hvilket annet nick man bruker ved mer spesielle spørsmål. DOL-administrasjonen kan finne ut om en person står bak flere forskjellige brukernavn dersom man ikke vet hvordan man skal beskytte seg mot det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Nå tenkte jeg ikke på navn/adresse-problematikken, men på identitet ved et anonymt innlegg på Psykiatri-forumet i forhold til innlegg under andre nick. Mange har lagt ut passe opplysninger om seg selv knyttet til et nick, og da er det litt viktig for de at man ikke skal finne ut av hvilket annet nick man bruker ved mer spesielle spørsmål. DOL-administrasjonen kan finne ut om en person står bak flere forskjellige brukernavn dersom man ikke vet hvordan man skal beskytte seg mot det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 19. oktober 2000 Del Skrevet 19. oktober 2000 Om du sitter på en "anonym maskin", dvs en maskin som ikke kan knyttes til deg + at du ikke må bruke passord som kan knyttes til deg for å bruke denne, og du tar den en anonym e-mailadresse, så er det på ingen måte, noen i hele verden som kan finne ut hvem du er 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest webmaster Skrevet 19. oktober 2000 Del Skrevet 19. oktober 2000 Du er så anonym som du gjør deg til selv. Det er ingen her som kan finne ut hvem du er, med mindre du oppgir personalia selv. Det vi har i våre registre er akkurat det samme som alle brukere må oppgi for å kunne registrere seg og bruke tjenesten, altså brukernavn, passord, nick og mailadresse. Ikke noe mer. Vi kan ikke finne ut hvem det er som står bak et nick eller brukernavn og vi kan heller ikke se hvilke brukernavn samme person opererer med, med mindre det er forståelig ut fra mailadressene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.