Gå til innhold

NHD - anonymitet?


Gjest Må vite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er i utgangspunktet ikke anonym overfor DOL-ansatte.

Overfor andre nyter du en betydelig grad av anonymitet, dersom du selv ikke ved uforsiktig opptreden lar andre finne ut hvem du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Må vite

Du er i utgangspunktet ikke anonym overfor DOL-ansatte.

Overfor andre nyter du en betydelig grad av anonymitet, dersom du selv ikke ved uforsiktig opptreden lar andre finne ut hvem du er.

Jeg antar at de DOL-ansatte har taushetsplikt? Hvilke sikkerhetstiltak foretar de seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i utgangspunktet ikke anonym overfor DOL-ansatte.

Overfor andre nyter du en betydelig grad av anonymitet, dersom du selv ikke ved uforsiktig opptreden lar andre finne ut hvem du er.

Hvorfor mener du at man ikke er anonym overfor DOL-ansatte? Hvis man bruker f.eks. en hotmail adresse ved registreingen, så kan jeg vanskelig se annet enn at du kan være fullstendig anonym om du ønsker det... Jeg registrerte med via [email protected] - skjønner ikke hvordan noen da kan avsløre min identitet dersom jeg ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at de DOL-ansatte har taushetsplikt? Hvilke sikkerhetstiltak foretar de seg?

Du kan nok trygt regne med at de DOL-ansatte har taushetsplikt, ja :-)

Legene og annet helsepersonell har det allerede etter lovverket, mens driftspersonellet nok har måttet undertegne taushetserklæringer.

Vil anbefale deg å rette dette spørsmålet til Webmaster på Webmaster-forumet.

Rent teoretisk er det vel mulig å hacke DOL og få ut informasjon om hvem som som står bak et innlegg (dette var såvidt jeg har forstått mulig uten "hacking" helt til "nye DOL" kom i sommer). Men nå tror jeg de har tettet såpass mange sikkerhetshull at det er svært vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at man ikke er anonym overfor DOL-ansatte? Hvis man bruker f.eks. en hotmail adresse ved registreingen, så kan jeg vanskelig se annet enn at du kan være fullstendig anonym om du ønsker det... Jeg registrerte med via [email protected] - skjønner ikke hvordan noen da kan avsløre min identitet dersom jeg ikke ønsker det.

Nå tenkte jeg ikke på navn/adresse-problematikken, men på identitet ved et anonymt innlegg på Psykiatri-forumet i forhold til innlegg under andre nick.

Mange har lagt ut passe opplysninger om seg selv knyttet til et nick, og da er det litt viktig for de at man ikke skal finne ut av hvilket annet nick man bruker ved mer spesielle spørsmål.

DOL-administrasjonen kan finne ut om en person står bak flere forskjellige brukernavn dersom man ikke vet hvordan man skal beskytte seg mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tenkte jeg ikke på navn/adresse-problematikken, men på identitet ved et anonymt innlegg på Psykiatri-forumet i forhold til innlegg under andre nick.

Mange har lagt ut passe opplysninger om seg selv knyttet til et nick, og da er det litt viktig for de at man ikke skal finne ut av hvilket annet nick man bruker ved mer spesielle spørsmål.

DOL-administrasjonen kan finne ut om en person står bak flere forskjellige brukernavn dersom man ikke vet hvordan man skal beskytte seg mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sitter på en "anonym maskin", dvs en maskin som ikke kan knyttes til deg + at du ikke må bruke passord som kan knyttes til deg for å bruke denne, og du tar den en anonym e-mailadresse, så er det på ingen måte, noen i hele verden som kan finne ut hvem du er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Du er så anonym som du gjør deg til selv. Det er ingen her som kan finne ut hvem du er, med mindre du oppgir personalia selv.

Det vi har i våre registre er akkurat det samme som alle brukere må oppgi for å kunne registrere seg og bruke tjenesten, altså brukernavn, passord, nick og mailadresse. Ikke noe mer. Vi kan ikke finne ut hvem det er som står bak et nick eller brukernavn og vi kan heller ikke se hvilke brukernavn samme person opererer med, med mindre det er forståelig ut fra mailadressene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...