S.E.L Skrevet 4. september 2002 Skrevet 4. september 2002 Hei! Jeg går 3. året på videregående, idrettslinja. I forbindelse med faget idrett kultur og samfunn har vi et prosjekt om psykisk helse. Min problemstilling er: Hvilke tiltak er satt igang på nasjonalt nivå for å forbygge psykisk helse? Derfor lurte jeg på om du kunne hjelpe meg litt på vei? Biblioteket på skolen var nemlig ikke mye til hjelp... 0 Siter
Gjest thinkerbell -Kronisk gal. Skrevet 5. september 2002 Skrevet 5. september 2002 "Min problemstilling er: Hvilke tiltak er satt igang på nasjonalt nivå for å forbygge psykisk helse?" Nå har det seg slik at både du og jeg har noe som kalles psykisk helse......og den kan hverken velges bort eller forebygges. Desverre(!!). Derimot kan man sette i gang diverse tiltak for å forebygge psykiske _lidelser_. -ta en titt på sidene til rådet for psykisk helse http://www.psykiskhelse.no/emne.asp?domene=fagemne&emne=7 Psykiatriske pasienter får medalje for hvert år de er syke. Den er av gull. Det er også oppe til drøfting om pasientene ikke bør få sponset shopping turer til de største byene i verden, et par og tredve ganger i året. De aller vanskeligste pasientene får dessuten en stjerne i journalen sin. Rett og slett fordi de fortjener det. Som du sikkert skjønner....de gale har det godt. Mvh 0 Siter
Villanda Skrevet 5. september 2002 Skrevet 5. september 2002 Høres interessant ut. Men har du fått veiledning på problemstillinga? Hva med å FREMME psykisk helse i stedet for å forebygge? Eller å forebygge psykisk lidelse i stedet for psykisk HELSE? 0 Siter
hu' Skrevet 6. september 2002 Skrevet 6. september 2002 Rådet for psykisk helse er et nasjonalt organ som har flere prosjekter som bl.a. går ut på å forebygge psykisk sykdom. Adressen finner du ved oppstart på dette forumet, men jeg tror den er psykiskhelse.no. På deres internettsider finner du mye relevant informasjon. Prøv også brukerorganisasjonene, mental helse, angstringen og hieronimys e.l. Husker ikke helt de korrekte navnene eller adressene, men søk på nettet så finner du masse informasjon. Lykke til med oppgaven! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.