Gjest trrrish, venter Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 nå er det bare 11 dager igjen til 16. september!! da jeg skal til fastlegen og be om ssri . er så jævlig lenge å vente!!! *venter,venter* har utrolig nok fått ny time i posten sendt av psyk.en. haha.. en som ikke gidder verken gi diagnose eller skrive ut ssri kan bare GLEMME at jeg møter opp. for en TOSK! kommer ikke over det!! AGH. jeg har nok identitetskriser daglig til å leve med at jeg ikke får vite hvorfor jeg skal gå i samtaler med en psyk!! argh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Vel. Du har iallefall ikke mangel på store forventninger :-) Det er både bra og ikke bra: Bra, fordi det da er større sannsynlighet for at medisinene virker. Motivasjon er viktig.Ikke bra fordi du vil få en kraftig smell om de ikke gjør det. Men hva er sannsynligheten for det? Bare husk å være tålmodig - det tar minst fire uker før du får full effekt, og nedtrapping igjen dersom de ikke viser seg å være riktig for deg, tar også tid. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke har fått prøve det før, dersom du ønsker det så sterkt? Jeg har hele tiden blitt prakket på medisiner, til tross for all min uvilje. Verden er merkelig...Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-343142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish, venter Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Vel. Du har iallefall ikke mangel på store forventninger :-) Det er både bra og ikke bra: Bra, fordi det da er større sannsynlighet for at medisinene virker. Motivasjon er viktig.Ikke bra fordi du vil få en kraftig smell om de ikke gjør det. Men hva er sannsynligheten for det? Bare husk å være tålmodig - det tar minst fire uker før du får full effekt, og nedtrapping igjen dersom de ikke viser seg å være riktig for deg, tar også tid. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke har fått prøve det før, dersom du ønsker det så sterkt? Jeg har hele tiden blitt prakket på medisiner, til tross for all min uvilje. Verden er merkelig...Lykke til! hehe, nei det er akkurat det jeg heller ikke har skjønt, hvorfor jeg ikke har fått prøve det. så etter hver time med psykiateren har jeg trodd at NÅ vil han vel foreslå medisiner. men neida, det gjorde han aldri. så nå tyr jeg til herr. fastlege. satser på bedre lykke der. hos herr. psyk var det alltid: "det er mange som deg som har blitt bedre med denne behandlingen du får nå!" "jeg har stor tro på at du vil få det bedre ved å komme til samtaler her" og "du kommer til å få det godt ved å komme til samtalene her, jeg synes det er viktig du kommer til samtaler med meg". vel, etter et år..der jeg fortsatt har like intens psykisk SMERRRRRRRRTE ved pms, samt har lyst til å skade meg hver dag!..så går jeg ikke på den lenger!! og ja, jeg har stor tro på ssri. hehe.. kjempestor tro. jeg er overbevist om at det vil være utrolig bra for meg. den skal bli en fast,stabil kjerne av stål inni meg som skal holde meg sammen.. og dempe den verste smerten..som jeg ikke hoder ut.. åh..gleder meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-343149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pille Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Vel. Du har iallefall ikke mangel på store forventninger :-) Det er både bra og ikke bra: Bra, fordi det da er større sannsynlighet for at medisinene virker. Motivasjon er viktig.Ikke bra fordi du vil få en kraftig smell om de ikke gjør det. Men hva er sannsynligheten for det? Bare husk å være tålmodig - det tar minst fire uker før du får full effekt, og nedtrapping igjen dersom de ikke viser seg å være riktig for deg, tar også tid. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke har fått prøve det før, dersom du ønsker det så sterkt? Jeg har hele tiden blitt prakket på medisiner, til tross for all min uvilje. Verden er merkelig...Lykke til! Hei. ja verden er rar, jeg sier som ulva: vi anmdre blir prakket på medisiner i et sett, og har svært lite å si, mens du nesten må kryåe på dine knær for å så medisiner. Nei selv har jeg klart å sette beinet ned å si at jeg ikke vil ha disse fordømte pillene, men det har møtt mye motstand. Men jeg har resepten liggende. Har ikke hentet de ut ennå, og vil nok iukke gjøre det heller. Lykke til hos legen, og med pillene, håper at de virker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-343165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 hehe, nei det er akkurat det jeg heller ikke har skjønt, hvorfor jeg ikke har fått prøve det. så etter hver time med psykiateren har jeg trodd at NÅ vil han vel foreslå medisiner. men neida, det gjorde han aldri. så nå tyr jeg til herr. fastlege. satser på bedre lykke der. hos herr. psyk var det alltid: "det er mange som deg som har blitt bedre med denne behandlingen du får nå!" "jeg har stor tro på at du vil få det bedre ved å komme til samtaler her" og "du kommer til å få det godt ved å komme til samtalene her, jeg synes det er viktig du kommer til samtaler med meg". vel, etter et år..der jeg fortsatt har like intens psykisk SMERRRRRRRRTE ved pms, samt har lyst til å skade meg hver dag!..så går jeg ikke på den lenger!! og ja, jeg har stor tro på ssri. hehe.. kjempestor tro. jeg er overbevist om at det vil være utrolig bra for meg. den skal bli en fast,stabil kjerne av stål inni meg som skal holde meg sammen.. og dempe den verste smerten..som jeg ikke hoder ut.. åh..gleder meg! hihi.. gjett hvem som har fått mer piller i dag.. og dagen har ikke engang begynt..!, og jeg skal til neste lege om bare et par timer.. hei og hå.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-343344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet1 Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det er mange som velger å ikke skrive ut diagnose til folk i og med at det er en del folk som får diagnoser som blir så veldig opphengt i det. Da er det bedre å behandle symptomene på selve lidelsen enn at folka skal få et stempel på seg. Du får ta det opp med den nye fastlegen din at du ønsker ssri.Fikk ikke ssri på bupp,men først da jeg begynte på vopp fikk jeg ssri. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-343687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det er mange som velger å ikke skrive ut diagnose til folk i og med at det er en del folk som får diagnoser som blir så veldig opphengt i det. Da er det bedre å behandle symptomene på selve lidelsen enn at folka skal få et stempel på seg. Du får ta det opp med den nye fastlegen din at du ønsker ssri.Fikk ikke ssri på bupp,men først da jeg begynte på vopp fikk jeg ssri. Lykke til! for meg var det omvendt. på bup snakket de om medisiner (men jeg sluttet før de kom så langt), mens på vopp vil han bare snakke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-343820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 hihi.. gjett hvem som har fått mer piller i dag.. og dagen har ikke engang begynt..!, og jeg skal til neste lege om bare et par timer.. hei og hå.... Calestia - Høres ut som det er om å gjøre for deg å få så mange piller som mulig? Håper det ikke var det du mente? Mange trenger medisiner, og har god nytte av dem mot depresjoner og andre lidelser. For andre er det andre behandlingsformer som virker. Noen av dem som har svart trrrish ønsker ikke å bruke medisiner. Alle har nemlig bivirkninger, og det er lurt å vurdere bivirkninger opp mot virkninger før en begynner med en ny medisin. Håper trrrish får en medisin som virker! Håper du, calestia ikke tar medisiner "for moro skyld", men fordi legene mener du vil ha nytte av dem. Høres vel moralistisk ut nå! Men syns du er ei for fin jente til ukritisk å hive innpå piller! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-346044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Calestia - Høres ut som det er om å gjøre for deg å få så mange piller som mulig? Håper det ikke var det du mente? Mange trenger medisiner, og har god nytte av dem mot depresjoner og andre lidelser. For andre er det andre behandlingsformer som virker. Noen av dem som har svart trrrish ønsker ikke å bruke medisiner. Alle har nemlig bivirkninger, og det er lurt å vurdere bivirkninger opp mot virkninger før en begynner med en ny medisin. Håper trrrish får en medisin som virker! Håper du, calestia ikke tar medisiner "for moro skyld", men fordi legene mener du vil ha nytte av dem. Høres vel moralistisk ut nå! Men syns du er ei for fin jente til ukritisk å hive innpå piller! bare det at jeg er lei av disse kvakksalverne som ikke blir enige om hva de skal gi meg... om 1 mnd skal de evaluere på nytt, og se om de skal putte i meg noe mer.. går på masse meds fra før av og, pga noe annet... lei piller, jeg bare.. bare det bare 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-346408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 bare det at jeg er lei av disse kvakksalverne som ikke blir enige om hva de skal gi meg... om 1 mnd skal de evaluere på nytt, og se om de skal putte i meg noe mer.. går på masse meds fra før av og, pga noe annet... lei piller, jeg bare.. bare det bare Hei! "Lei piller, jeg", skriver du. Da var det slik jeg håpet: Du hiver ikke ukritisk innpå med piller, men tar dem du MÅ bruke. Visste at du er ei fornuftig jente! Ei måned - syns det er lenge å vente på ny utredning. Men det tar kanskje så lang tid før den nye medisinen har begynt å virke? Har du forresten ei fin helg? Jeg tar opp potet!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70942-hurra-11-dager-igjen/#findComment-346971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.