Gjest Bekymret Storesøster Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei! Jeg har en i familien(bror på 29) som for tiden utredes på psykiatrisk. Innlagt grunnet grensepsykose;Kan være "normal" den ene dagen, helt virkelighetsfjern den neste. Men kun noen timer sammenhengende. Han har også klare psykopatiske trekk. Jeg vet at det psykiaterene vurderer er schizofreni, borderline og psykopati.Dette er oss i nærmeste familie blitt orientert om. Og da undrer jeg meg litt: Jeg har lest nå i en psykiatri-bok, der det står at en psykopat sjelden kan bli psykotisk. For en psykopat er en som har kontroll hele tiden, og er heller mer nevrotisk enn psykotisk.(?) Jammen? Hva med dem som har Borderline, da, og også har helt klare psykopatiske trekk? Disse blir vel psykotiske i blant? Og det samme for de schizofrene, det er jo også en psykoselidelse, eller hva? Går det virkelig ikke an at han er BÅDE schizofren eller borderline OG psykopat? Håper du kan forklare meg litt, NHD? :-) Hilsen bekymret søster.... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71174-forst%C3%A5r-ikke-er-min-bror-b%C3%A5de-scizofren-og-psykopat-eller-er-det-ikke-mulig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet1 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg var sammen med en psykopat og han var shizofren 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71174-forst%C3%A5r-ikke-er-min-bror-b%C3%A5de-scizofren-og-psykopat-eller-er-det-ikke-mulig/#findComment-345016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kariann Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg var sammen med en psykopat og han var shizofren Bare av nysgjerrighet: Visste du at han var schizofren før du ble sammen med ham? Vondt å høre du har vært sammen med en psykopat. Men vær glad du gjennomskuet ham, for det er ikke lett. Jeg har forøvrig samme vonde erfaring som deg. Vært sammen med en psykopat, men som også viste seg å være schizofren. Så svaret til den som spør her, må vel bli at JA, kombinerte diagnoser er fullt mulig. Og veldig ofte henger psykopati sammen med psykoselidelser, - som schizofreni, borderline...osv. Men for all del ikke alltid. Mange psykopater kan klare seg utmerket godt, og går aldri inn i noen form for psykose. Det du skriver og spør om ang din bror - dreier seg om en sammensatt diagnose. Fullt mulig, ja. Men vi får se hva Nhd skriver ... :-) Lykke til begge to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71174-forst%C3%A5r-ikke-er-min-bror-b%C3%A5de-scizofren-og-psykopat-eller-er-det-ikke-mulig/#findComment-345049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet1 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg var sammen med en psykopat og han var shizofren Jeg visste at han var en merkelig type.Snakket mye for seg selv.Men om jeg visste at hna var shizofren før jeg ble sammen med ham var jeg ikke helt klar over.De psykopatiske trekkene la også merke til senere. Jeg fikk ikke lov til å gå ut av rommet hans i det hele tatt når jeg var hos ham.Han hadde låst døra og nøkkelen var i lomma hans.Han fløy også etter meg med filmkamerat.Til og med når jeg var på do kom han inn med filmkamera for å filme meg Videre sa ham til meg at jeg aldri kom til å få meg noen andre kjærester enn han fordi jeg var syk i hodet og var stygg og fet.Han snakket mye pent til meg,men når han var sammen med vennene mine alene snakket han stygt om meg.Fortalte negative ting om meg slik at jeg mistet 5 av vennene som jeg hadde. Han tvang meg også til sex og tok tabletter oppe i drinken min når jeg ikke var til stede.Dessuten ringte ham meg hele tiden og skulle ha oversikt om hvem jeg gikk ut med.En gang stjal ham mob min og skrev ned alle telefon nummerene som jeg hadde lagret på mob min.Hvis jeg sa at jeg skulle gå i fra ham,skulle ham ta livet sitt og at det var da min feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71174-forst%C3%A5r-ikke-er-min-bror-b%C3%A5de-scizofren-og-psykopat-eller-er-det-ikke-mulig/#findComment-345158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet1 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg visste at han var en merkelig type.Snakket mye for seg selv.Men om jeg visste at hna var shizofren før jeg ble sammen med ham var jeg ikke helt klar over.De psykopatiske trekkene la også merke til senere. Jeg fikk ikke lov til å gå ut av rommet hans i det hele tatt når jeg var hos ham.Han hadde låst døra og nøkkelen var i lomma hans.Han fløy også etter meg med filmkamerat.Til og med når jeg var på do kom han inn med filmkamera for å filme meg Videre sa ham til meg at jeg aldri kom til å få meg noen andre kjærester enn han fordi jeg var syk i hodet og var stygg og fet.Han snakket mye pent til meg,men når han var sammen med vennene mine alene snakket han stygt om meg.Fortalte negative ting om meg slik at jeg mistet 5 av vennene som jeg hadde. Han tvang meg også til sex og tok tabletter oppe i drinken min når jeg ikke var til stede.Dessuten ringte ham meg hele tiden og skulle ha oversikt om hvem jeg gikk ut med.En gang stjal ham mob min og skrev ned alle telefon nummerene som jeg hadde lagret på mob min.Hvis jeg sa at jeg skulle gå i fra ham,skulle ham ta livet sitt og at det var da min feil. Det er nå et år siden jeg brøt med ham og nå har jeg en kjæreste som er snill mot meg og behandler meg pent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71174-forst%C3%A5r-ikke-er-min-bror-b%C3%A5de-scizofren-og-psykopat-eller-er-det-ikke-mulig/#findComment-345161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kniselure Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 I en bok jeg leste om borderline, så er det ekstremt sjelden at en person med borderline personality disorder utvikler shizofreni. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71174-forst%C3%A5r-ikke-er-min-bror-b%C3%A5de-scizofren-og-psykopat-eller-er-det-ikke-mulig/#findComment-345918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.