Gå til innhold

er så usikker..........


kanskje

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på hva klassestyreren min vil si til at jeg skrev at jeg slet med spiseforstyrrelse.

Skreiv det på en prøve.

Har skikkelige nerver.

Spiser nesten ingentin,og hvis jeg spiser,kommer det opp igjen.

Ingenting til frokost,lunch.Middagen kommer opp igjen viss jeg spiser.Ingen kvelds elller det sammen som med middagen.

Er blitt en vane med at jeg kaster opp.Før var det sånn at jeg tenkte med en gang etter at jeg hadde spist at jeg må kaste opp.Men det er mer blitt en "vane".

Klarer heller ikke å innse at jeg har et problem.

Er liksom "ingenting" som feiler meg.

Sånn følte jeg etter jeg hadde skrevet det til klassestyreren.

Er så usikker!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Turid-tulla

Trur at det er bra at du skreiv det til klassestyreren. Alltids godt å ha noen som veit.

Tipper hun kommer til å prøve å få til en prat med deg, og så støtte deg, og sette deg i kontakt med folk som kan hjelpe.

Trur det er vanlig å ha problem med å innse at ens spisevaner er syke.

Men du, du har da kommet noen steg på veien. Du våga å si ifra til noen at du sliter! Bra!

Stå på!

Vennlig hilsen

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære kanskje! Jeg ser dette som om du egentlig ønsker hjelp for din spiseforstyrrelse- og det er flott at du har gjort det. Selv vil du nok tvile og det er det som er så ekstra vanskelig med å slite med en sf, det indre kaoset, ambivalensen til å få hjelp, mot til forandring, vil, vil ikke osv. Jeg håper din klassestryrer nå tar initiativet til å snakke med deg. Dersom du føler at hun ikke bryr seg vil jeg råde deg til å gjenta dette når du føler at det passer. Dersom din klassestyrer ikke viser respons( som hun selvsagt burde, men mange blir usikkre når de skjønner at en elev sliter med en sf) vil jeg råde deg til å skrive det du allerede har gjort til en annen lærer du stoler på. For mange kan det være godt å skrive slik du har gjort det. Etterhvert kan du kanskje få videre hjelp sammen med klassestyrer til å fortelle det til dine foreldre, helsesøster, lege osv. Lykke til med å få hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...