Gjest pia20 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg vet man sikkert ikke vil ha slike spørsmål på dette forumet. Men jeg trenger virkelig svar på bare et lite spørsmål... Jeg lurer på om det finnes noen slags ulykke eller skade, som kan føre til at man får keloid arr som ligner de man får etter selvskading. (Dvs skjæring med kniv,kutting med barberblader.) Fins det noe slags "uhell" som fører til lignende arr, sånn at jeg kan bruke det som forklaring. Hva med --falt ned et piggtrådgjerde? --sykla meg av? --falle på skøyter? --uhell med fiskekrok? Det må vel være noe? Jeg vet dette spørsmålet ser helt tåpelig ut,men jeg lurer nå jeg da..Unnskyld.. Bare slett dette om det er støtende.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 dette innlegget er ikke på noen måte støtende, så du kan ta det helt med ro. Jeg synes forøvrig du har en riktig så kreativ fantasi Hva med å være ærlig.......har du overveiet den løsningen? -ønsker deg alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-346229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erle83 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Det er ikke et tåpelig spørsmål.. Har selv vridd hodet mitt mange ganger for å kommme på mulige forklaringer.. Den med piggtrådgjerde brukte jeg i sommer,selv om de fleste bare så rart på meg og på arrene oppover bena.Derfor slang jeg alltid på at det var i fylla,og da ble det litt morsomt i tillegg... Nå er arr på beina litt lettere å dekke over enn på armene da,jeg har ennå ikke funnet noen god forklaring på arr der. Av og til sier jeg at det er katta mi,og begynner fort å prate om noe annet..Jeg hater at folk spør,greit nok at nære venner gjør det,de får sannheten,men når fremmede mennesker som jeg nettopp har møtt spør,blir jeg skikkelig satt ut. Har dessverre ikke en kjempebra forklaring til deg,men ønsker deg hvertfall lykke til,og håper at du ikke kommer opp i så alt for mange vanskelig situasjoner... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-346277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Enig med Erle83 og Thinkerbell om at innlegget ditt ikke var noe støtende. Har faktist lurt på dette selv, men har ikke tenkt på at jeg kunne sende inn innlegg. Men nå ha jo du gjort det, så Min unnskyldning, når folk spør om hva som har skjedd med armen min (fordi jeg har en bandasje på f.eks.) er at "jeg falt igår". En veldig billig forklaring egentlig, men jeg sier ikke mere enn det, så får de bare tro og tenke hva de vil. Om det er folk jeg ikke kjenner, så sier jeg ikke sannheten, men er d folk jeg kjenner (f.eks. de jeg snakker med) så forstår de det (som oftest) og spør rett ut. Synes du har mange gode forklaringer jeg, men det spørst om folk tror deg. Men uansett.....det skal du ikke bry deg om. Si det du føler for der og da (til den og den), så er det deres buisness hva de tror¨på eller ikke. Men får du hjelp for problemene dine? Jeg mener, det er vel en grunn til at du skader deg selv. Håper du får hjelp, og har noen å snakke med om det som er vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-346281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pia20 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Enig med Erle83 og Thinkerbell om at innlegget ditt ikke var noe støtende. Har faktist lurt på dette selv, men har ikke tenkt på at jeg kunne sende inn innlegg. Men nå ha jo du gjort det, så Min unnskyldning, når folk spør om hva som har skjedd med armen min (fordi jeg har en bandasje på f.eks.) er at "jeg falt igår". En veldig billig forklaring egentlig, men jeg sier ikke mere enn det, så får de bare tro og tenke hva de vil. Om det er folk jeg ikke kjenner, så sier jeg ikke sannheten, men er d folk jeg kjenner (f.eks. de jeg snakker med) så forstår de det (som oftest) og spør rett ut. Synes du har mange gode forklaringer jeg, men det spørst om folk tror deg. Men uansett.....det skal du ikke bry deg om. Si det du føler for der og da (til den og den), så er det deres buisness hva de tror¨på eller ikke. Men får du hjelp for problemene dine? Jeg mener, det er vel en grunn til at du skader deg selv. Håper du får hjelp, og har noen å snakke med om det som er vanskelig. Bruker du bandasje når du er ute for å skjule arrene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-346537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Bruker du bandasje når du er ute for å skjule arrene? Jeg bruker som oftest å ikke gå i kortermet (slik at jeg ikke skal bli oppdaget og få mange spm og sånn). Men når jeg en sjelden gang må ha av meg, så har jeg en bandasje som dekker arrene. Kanskje ikke så veldig lurt det heller, og det bringer kanskje ikke mindre oppmerksomhet....men jeg gjør det fordi dersom folk hadde sett arrene mine, så ville de visst det med en gang. Mens når jeg har bandasje, så kan jeg komme med andre grunner, så får de tro hva de vil (de vet jo ikke hva som er sannheten). Men som sagt, jeg pleier sjelden å gå i kortermet, så jeg klarer meg fint. Men var det rart synst du, at jeg gikk med bandasje??? Jeg mener, folk som ikke kutter seg, kan jo også gå i bandasje fordi de kanskje har forstuet eller slått seg, og trenger støttebandasje. Er ikke for å få oppmerksomhet jeg gjør det iallefall, det klarer jeg å få på andre måter (for å si det sånn). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-347133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pia20 Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg bruker som oftest å ikke gå i kortermet (slik at jeg ikke skal bli oppdaget og få mange spm og sånn). Men når jeg en sjelden gang må ha av meg, så har jeg en bandasje som dekker arrene. Kanskje ikke så veldig lurt det heller, og det bringer kanskje ikke mindre oppmerksomhet....men jeg gjør det fordi dersom folk hadde sett arrene mine, så ville de visst det med en gang. Mens når jeg har bandasje, så kan jeg komme med andre grunner, så får de tro hva de vil (de vet jo ikke hva som er sannheten). Men som sagt, jeg pleier sjelden å gå i kortermet, så jeg klarer meg fint. Men var det rart synst du, at jeg gikk med bandasje??? Jeg mener, folk som ikke kutter seg, kan jo også gå i bandasje fordi de kanskje har forstuet eller slått seg, og trenger støttebandasje. Er ikke for å få oppmerksomhet jeg gjør det iallefall, det klarer jeg å få på andre måter (for å si det sånn). Jeg trodde ikke du ønsket å få oppmerksomhet, hvorfor sier du det? Jeg lurte bare på om du kuttet så dypt og mye at du måtte ha bandasje for å ikke blø ihjel, eller om det var for å skjule arrene. Jeg synes det var en god ide å gå med bandasje for å skjule dem jeg. Men ser kanskje litt rart ut om jeg kommer med bandasje hver gang jeg er ute på byen?Så enten går jeg i langermer (varmt..elsker å danse..ikke særlig praktisk) eller så prøver jeg å plastre litt liksom..Dempe inntrykket litt. Men men, når jeg en gang valgte å arre meg opp så får jeg vel bare tåle at det synes for andre enn meg selv også. Det bare plager meg hva andre måtte tenke om det. Men jeg trøster meg med at folk som ikke har tenkt tanken på å kutte seg, har uansett aldri opplevd den smerten som fører til det. Hadde de opplevd den smerten, hadde de løpt til psykiatrisk avd med en gang og bedt om å bli lagt inn. Så egentlig kan jeg drite i hva de tenker, for de vet ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-347363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 dei fleste folk spør heldigvis ikkje. men det hender jo, og da pleier eg stort sett å svare eittelleranna vagt..."det er no sånt som skjer" og snakker videre om noko anna. hvis da nokon skulle ha så dårlige sosiale antenner at dei spør meir (det har ikkje skjedd til no), så trur eg at eg ville stirre på vedkommende og spørre "vil du no egentlig vite det?" eller stirre og sei "det har du ikkje noko med". mest sannsynlig ville dei jo da forstå sammenhengen, men det gjer meg ikkje noko, eg skammer meg ikkje over kva eg har vært igjennom! eg går gjerne i korterma, det hender at eg merker at folk ser på arrene, men som sagt er det svært svært sjelden at nokon spør. eg har lov til å ha eit privatliv, eg trenger ikkje fortelle alle om alt. om folk ser og forstår kva det er dei ser, kva så? da forstår dei at eg har vært igjennom ein del - og det har eg jo. om nokon evt skulle tenke kjipe ting om meg etter å ha sett arrene, blir det deires eige problem, eg er den eg er. skulle nokon meine at eg må være klin gæern som har kutta meg, så - vel - da er eg klin gæern, og det er eg stolt av *gliz* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-347580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 jeg sier at jeg dro på safari i afrika også møtte jeg en løve,sloss, og vant 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-347660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 jeg sier at jeg dro på safari i afrika også møtte jeg en løve,sloss, og vant *lol* herlig! Jeg pleier å bruke den med at jeg padla til kina og ble bitt av en knivfisk på veien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-347835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg trodde ikke du ønsket å få oppmerksomhet, hvorfor sier du det? Jeg lurte bare på om du kuttet så dypt og mye at du måtte ha bandasje for å ikke blø ihjel, eller om det var for å skjule arrene. Jeg synes det var en god ide å gå med bandasje for å skjule dem jeg. Men ser kanskje litt rart ut om jeg kommer med bandasje hver gang jeg er ute på byen?Så enten går jeg i langermer (varmt..elsker å danse..ikke særlig praktisk) eller så prøver jeg å plastre litt liksom..Dempe inntrykket litt. Men men, når jeg en gang valgte å arre meg opp så får jeg vel bare tåle at det synes for andre enn meg selv også. Det bare plager meg hva andre måtte tenke om det. Men jeg trøster meg med at folk som ikke har tenkt tanken på å kutte seg, har uansett aldri opplevd den smerten som fører til det. Hadde de opplevd den smerten, hadde de løpt til psykiatrisk avd med en gang og bedt om å bli lagt inn. Så egentlig kan jeg drite i hva de tenker, for de vet ikke. Er ikke fordi jeg holder på å blø i hjel at jeg går med bandasje, men fordi jeg skal skjule arrene. Men jeg går sjelden i kortermet. Kun når jeg skal bade, eller når jeg er alene. Jeg går ikke med bandasje for å få oppmerksomhet, nei nei nei. Kanskje folk tenker dette, men da får de bare tenke d da. For å si det sånn: hadde jeg gått UTEN bandasje, så ville jeg nok fått like mye (om ikke mere) oppmerksomhet enn om jeg ikke hadde det på. Folk ser jo at det er arr pga. selvskading, og at det ikke er en katt som har klort meg o.l. Så om jeg går med bandasje (dersom jeg har på t-skjorte eller lignende) så kan jeg ha gjort så forskjellig med hånda mi. Jeg kan si at jeg falt og slo meg, at jeg har scenbetendelse eller noe sånt. Skjønner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-350314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pia20 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Er ikke fordi jeg holder på å blø i hjel at jeg går med bandasje, men fordi jeg skal skjule arrene. Men jeg går sjelden i kortermet. Kun når jeg skal bade, eller når jeg er alene. Jeg går ikke med bandasje for å få oppmerksomhet, nei nei nei. Kanskje folk tenker dette, men da får de bare tenke d da. For å si det sånn: hadde jeg gått UTEN bandasje, så ville jeg nok fått like mye (om ikke mere) oppmerksomhet enn om jeg ikke hadde det på. Folk ser jo at det er arr pga. selvskading, og at det ikke er en katt som har klort meg o.l. Så om jeg går med bandasje (dersom jeg har på t-skjorte eller lignende) så kan jeg ha gjort så forskjellig med hånda mi. Jeg kan si at jeg falt og slo meg, at jeg har scenbetendelse eller noe sånt. Skjønner? øh hvorfor prøver du sånn å overvise meg om dette da?? jeg har jo sagt at jeg ikke trodde det var pga oppmerksomhet du gikk med bandasje, og jeg ville aldri trodd det heller! ok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71331-unnskyldfins-det-uhell-som-skaper-arr/#findComment-350623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.