Gå til innhold

Xenical.. !!


wannabeawesome

Anbefalte innlegg

wannabeawesome

Hei

jeg fikk et fra lege en resept på xenical.. skal gå ned i vekt.. jeg er 171cm og veier 81kg.. er det noen som veit hvor vanlig og hvor mye det er å gå ned i vekt av dette? Funker det? Jeg mener, det BØR jo funke.. for det kostet 709 kr for 84 kapsler som skal taes tre ganger daglig i forb. med måltid. Dvs. 1 mnds forbruk.. er det meningen man skal ha flere slike pakninger etter man er ferdig med den første? Det må jo bli vanvittig dyrt.. og hvis det funker etter 84 kapsler, så må det jo funke VELDIG godt.. og vektnedgangen må jo bli stor... ellers må man jo bare fortsette med det....

Noen som vet noe om Xenical? Hvor mye går man ned, hvor lenge skal det brukes? Noen som har erfaring?

På forhånd tusen tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe for meg?

Du veier 81 kilo også fikk du resept på xenical? Jeg trodde man måtte ha betydelig mer overvekt enn det for å få resepten...

Kan du si noe om hvorfor du fikk xenical? Var det andre helsemessige faktorer som spilte inn?

Hvilke metoder har du brukt for å gå ned i vekt før du fikk resepten?

Håper du tilgir nysgjerrigheten, men jeg lurer veldig.. :)

Det skal nok virke, ja, men jeg har hørt at man blant annet kan bli plaget med veldig løs mage...?

Jeg håper du skriver inn etterhvert og forteller om dine egne erfaringer med middelet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wannabeawesome

Du veier 81 kilo også fikk du resept på xenical? Jeg trodde man måtte ha betydelig mer overvekt enn det for å få resepten...

Kan du si noe om hvorfor du fikk xenical? Var det andre helsemessige faktorer som spilte inn?

Hvilke metoder har du brukt for å gå ned i vekt før du fikk resepten?

Håper du tilgir nysgjerrigheten, men jeg lurer veldig.. :)

Det skal nok virke, ja, men jeg har hørt at man blant annet kan bli plaget med veldig løs mage...?

Jeg håper du skriver inn etterhvert og forteller om dine egne erfaringer med middelet. :)

Skal gjøre det..

Jeg var hos legen og sa at jeg har lagt på meg 20 kg det siste året og klarer ikke å gå ned igjen, etter at vi sjekka stoffskiftet og fant ut at det var greit, så skreiv han den ut for meg...

Jeg er bare 19 år da.. og har slitt med bulimi og anoreksi, men straks jeg begynte og spise igjen så la jeg på meg...egentlig så synes jeg det er litt uforsvarlig av en lege å utskrive et slikt legemiddel til et så ungt menneske som har hatt spiseforstyrrelser.. men jeg håper nå bare at de virker jeg..

jeg må tydeligvis se overvektig ut i hans øyne siden hans skreiv ut rsepten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det..

Jeg var hos legen og sa at jeg har lagt på meg 20 kg det siste året og klarer ikke å gå ned igjen, etter at vi sjekka stoffskiftet og fant ut at det var greit, så skreiv han den ut for meg...

Jeg er bare 19 år da.. og har slitt med bulimi og anoreksi, men straks jeg begynte og spise igjen så la jeg på meg...egentlig så synes jeg det er litt uforsvarlig av en lege å utskrive et slikt legemiddel til et så ungt menneske som har hatt spiseforstyrrelser.. men jeg håper nå bare at de virker jeg..

jeg må tydeligvis se overvektig ut i hans øyne siden hans skreiv ut rsepten..

ja for all den, legg skylden på legen. ikke ta en et fnugg av ansvar selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det..

Jeg var hos legen og sa at jeg har lagt på meg 20 kg det siste året og klarer ikke å gå ned igjen, etter at vi sjekka stoffskiftet og fant ut at det var greit, så skreiv han den ut for meg...

Jeg er bare 19 år da.. og har slitt med bulimi og anoreksi, men straks jeg begynte og spise igjen så la jeg på meg...egentlig så synes jeg det er litt uforsvarlig av en lege å utskrive et slikt legemiddel til et så ungt menneske som har hatt spiseforstyrrelser.. men jeg håper nå bare at de virker jeg..

jeg må tydeligvis se overvektig ut i hans øyne siden hans skreiv ut rsepten..

Jeg må si meg enig med de andre her; det høres fullstendig uforsvarlig ut å skrive ut Xenical til deg, en ung jente på 19 år som ikke veier mer enn 81 kilo, og som har hatt spiseforstyrrelser. Den legen har tydeligvis ikke fått med seg noe som helst om verken spiseforstyrrelser eller hvem denne medisinen egentlig er beregnet for.

Jeg tror du gjør deg selv en stor tjeneste om du kaster medisinen i søpla og heller begynner på en fornuftig kostplan og treningsprogram. Ikke ha forhåpninger om en rask gevinst på Xenical -den gjør at kroppen tar opp mindre fett, men når du slutter med medisinen vil problemene komme tilbake, så lenge du ikke gjør kostholdsendringer. Xenical kan hjelpe med kostholdsendringer p.g.a den ubehagelige effekten du får av fet mat, men det er vel like greit å klare dette uten medisiner først som sist. Det er kostholdsendringer som er målet med Xenical også, men det er fort gjort å se på den som en lettvint løsning og ikke gjøre de nødvendige endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for all den, legg skylden på legen. ikke ta en et fnugg av ansvar selv.

Hun er 19 år og har et forstyrret kroppsbilde.

Legen er voksen og klar i hodet (forhåpentligvis).

Hvem skulle ta ansvaret sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende, rett og slett. Du har en BMI på ca 27. vanligvis må man ha BMI på over 30-31 for å få Xenical. I tillegg har vi den unge alderen din + tidligere spiseforstyrrelser...

Jeg råder deg til å gå til en annen lege og høre med ham/henne om du i det hele tatt bør begynne på Xenical. Kanskje de heller kan henvise deg en ernæringsfysiolog?

Når det gjelder det du spurte om, jeg vet om folk som har gått på Xenical i over ett halvt år, og som "bare" har gått ned 10 kg.

Xenical er ikke et vidundermiddel. Det eneste det gjør er at du blir dårlig i magen dersom du spiser for feit mat, derfor lærer du fort å ikke gjøre det. Som en slags Antabus for alkoholikere. Personlig synes jeg det er så avskrekkende dyrt at da kan man heller ansette en personlig trener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...