Gå til innhold

hvorfor er det noen som aldri får diagnose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å få en diagnose må du oppfylle visse kriterier i diagnosesystemet. Eller som NHD skriver i et annet innlegg nedenfor: "..Diagnoser bygger på kriterier (inklusjonskriterier, eksklusjonskriterier, varighetskriterier og hyppighetskriterier). Den som setter diagnose må kunne redegjøre for sin vurdering av hvert enkelt kriterium."

At du ikke har fått noen diagnose behøver ikke bety at dine psykiske problemer ikke er alvorlige eller plagsomme.

Hvis det plager deg at du ikke har noen "forklaring" på dine plager så ta det opp med legen/behandleren din..

..kanskje får du en fin diagnose som du kan smykke deg med :) Selv har jeg fått diagnosen bipolar og syns det er et tøfft ord i tillegg til at mange kule kjendiser har den samme diagnosen..

For å få en diagnose må du oppfylle visse kriterier i diagnosesystemet. Eller som NHD skriver i et annet innlegg nedenfor: "..Diagnoser bygger på kriterier (inklusjonskriterier, eksklusjonskriterier, varighetskriterier og hyppighetskriterier). Den som setter diagnose må kunne redegjøre for sin vurdering av hvert enkelt kriterium."

At du ikke har fått noen diagnose behøver ikke bety at dine psykiske problemer ikke er alvorlige eller plagsomme.

Hvis det plager deg at du ikke har noen "forklaring" på dine plager så ta det opp med legen/behandleren din..

..kanskje får du en fin diagnose som du kan smykke deg med :) Selv har jeg fått diagnosen bipolar og syns det er et tøfft ord i tillegg til at mange kule kjendiser har den samme diagnosen..

åååååå heldig du da

åååååå heldig du da

Ironi er vel ikke forbudt i dette forumet? Folk med psykiske lidelser har etter min erfaring som regel normal intelligens og tar en spøk..

Var kanskje ikke SÅ morsomt, men likevel...

Lykke til :) Maser du nok, så får du nok en diagnose skal du se..

Tja.. Har fått så mange at psykiateren min har gitt opp. Han finner ingen riktig boks til meg. Men kanskje er det fordi du er så ung at de kvier seg? Mange psykiske lidelser utvikler seg i de tidlige 20-årene, mens andre psykiske lidelser da "brenner ut". Så kanskje syns de ikke tiden er inne? At du har vist symptomstabilitet nok? Bare et innfall, p.g.a. nicket ditt...

Annonse

lina1365380363

Hei Pia!

Det er vel ikke særs bra å få diagnoser i fleng , heller.........Men det kan være en fordel med en diagnose i forhold til ev. medisinering.

Tenk om en deprimert pers. får med. til en som f.eks. er psykotisk, det blir helt feil..............

bare en liten kommentar...

Vil bare si at hvis du føler deg bra, er det ikke så viktig med noen diagnose, enig?

Masse hilsen fra...............

Hei Pia!

Det er vel ikke særs bra å få diagnoser i fleng , heller.........Men det kan være en fordel med en diagnose i forhold til ev. medisinering.

Tenk om en deprimert pers. får med. til en som f.eks. er psykotisk, det blir helt feil..............

bare en liten kommentar...

Vil bare si at hvis du føler deg bra, er det ikke så viktig med noen diagnose, enig?

Masse hilsen fra...............

og hva får deg til å tro at jeg føler meg bra? jeg tenker ikke på annet enn å skade meg selv og vet at det beste for verden ville vært at jeg forberedte meg for å forlate denne verden og at jeg ikke duger til noe og at livet er altfor vanskelig. men, siden jeg ikke har noen diagnose, regner jeg med at det er normalt og at grunnen til at jeg stadig blir sendt til psyk. er at jeg bare er en freak, så er det rett at jeg tar livet av meg! for, det er jo ikke noe galt i at en frisk person tar livet av seg. og når det ikke feiler meg noe, kan man jo ikke jobbe med saken og bli frisk heller. blæh

lina1365380363

og hva får deg til å tro at jeg føler meg bra? jeg tenker ikke på annet enn å skade meg selv og vet at det beste for verden ville vært at jeg forberedte meg for å forlate denne verden og at jeg ikke duger til noe og at livet er altfor vanskelig. men, siden jeg ikke har noen diagnose, regner jeg med at det er normalt og at grunnen til at jeg stadig blir sendt til psyk. er at jeg bare er en freak, så er det rett at jeg tar livet av meg! for, det er jo ikke noe galt i at en frisk person tar livet av seg. og når det ikke feiler meg noe, kan man jo ikke jobbe med saken og bli frisk heller. blæh

Hei Pia!

Dette beror på en misforståelse. Jeg tror jeg skrev HVIS du er bra, ikke at du ER bra.

Det er klart at når du er så dårlig, trenger du hjelp, og forstår at du vil ha en diagnose!

INGEN som er friske, ønsker å forlate denne verden.

Jeg håper du virkelig får hjelp, Pia, det MENER JEG!

Jeg ønsker det beste for deg.

Vennlig hilsen fra ...............

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...