Gå til innhold

forvirra


ikke

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare lite. Det er alt jeg vil. Kan noen fortelle meg det? jeg kan ikke kjønne det, er det slik at det bare finnes to typer spiseforstyrrelser? Jeg har lenge trodd jeg har hatt en type spiseforstyrrelser, men jeg spiser jo og ikke kasterjeg opp heller. Jeg bare spiser nesten hele tiden....men blir aldri noe tykkere. og jeg har en uvane på at jeg bare MÅ gå på do med en gang jeg har spist....og der sitter jeg helt til magen er tømt...tar som regel 15 min. er dette normalt, eller er det en spiseforstyrrelse...? jeg trøstespiser...jeg spiser når jeg er glad, og når jeg er ei meg og når jeg er likegyldig. jeg elsker mat, men er fortsatt like tynn......FOR tynn. ALTFOR tynn.....sukk!...........................................................jeg vil bare vite....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Turid-tulla

Jeg har ingen klinisk erfaring

Bruker du da klyster for å tømme tarmen? (Ingen lur ide!!).

DET er IKKE normalt.

Men det er normalt å måtte på do rett etter et måltid. Det er noe som kalles den gastronomiske refleks.

Nei, der er ikke bare to typer spiseforstyrrelser. Der er noe som heter tvangsspising også.

Hvis du virkelig spiser og spiser uten å kompensere for dette med verken oppkast, avføringsmidler eller overdrevet trening, og likevel er altfor tynn, ja da ville jeg ha tatt en tur til legen. Kanskje han kan ta en blodprøve og få sjekka om du har hypertyreose eller noe.

Hvis du kompenserer for overspisinga, eller ellers har plager med det synest jeg også du skulle finne noen å snakke med.

Det finnes hjelp å få

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære ikke! Det å ha en spiseforstyrrelse kan være vanskelig å innse eller forstå. En spiseforstyrrelse er en psykisk lidelse som innvolverer tanker og følelser knyttet til mat, kropp,vekt og utseende. Dersom du føler deg styrt av slike tanker og følelser slik at det hemmer daglig funksjon da har du en spiseforstyrrelse.Vi skiller mellom anorexia nevrosa, bulimia nevrosa og overspisingslidelse, "tvangsspising".

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...