baremay Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Vil bare komme med noen oppmuntrende ord til alle dere som sliter med angst og depresjoner. Jeg vet hvor vondt dere har det nå og hvor vanskelig det er å forestille seg en fremtid når man har mer enn nok med å kjempe seg gjennom en eneste dag. For litt over to år siden hadde jeg angst og tvangstanker. Jeg turte ikke å gå ut døren hjemme, jeg turte ikke å ta et bad (var redd for å drukne meg selv), turte ikke å lage mat (kunne finne på å kutte pulsåra....) Livet var rett og slett et helvete. Men så tok jeg mot til meg og gikk til legen (fikk noen til å kjøre meg og følge meg inn, selvfølgelig) Jeg brøt helt sammen på legekontoret og gråt og gråt mens jeg fortalte om hvordan "livet" mitt var. Og legen var hyggelig på alle måter. Han skrev ut en resept på Cipramil og ga meg en ny time for å diskutere evt. psykologbehandling. Det var med vantro jeg begynte med Cipramil, hadde jo hørt så mye forskjellig.... Trodde vel egentlig ikke at det ville hjelpe, men følte det slik at alt var verd å prøve, for verre kunne det da vel ikke bli? Men der tok jeg visst feil. De 14 første dagene jeg tok Cipramil var jeg så dårlig at jeg måtte ha noen til å "passe på meg" 24 timer i døgnet, for alt jeg tenkte på var forskjellige måter å skade meg selv på. Var redd for at jeg til slutt kom til å gi etter for disse tankene og for eksempel hoppe ut vinduet (fra 5. etasje) Jeg tok kontakt med legen min, og han sa ironisk nok at det at mine symptomer var blitt verre, faktisk var et godt tegn, og at jeg burde fortsette på Cipramil en stund til. Og han hadde rett! Etter at disse to første ukene var over følte jeg meg gradvis bedre. Etter fem uker på Cipramil tok jeg min første tur alene på butikken, noe jeg ikke hadde gjort på ca. ett år! Litt etter litt vant jeg tilbake kontrollen over livet mitt, og det er nå over ett år siden jeg sist hadde panikkanfall. Jeg føler meg som et helt nytt menneske i forhold til jeg var også før angsten, og jeg har lært å sette pris på de små tingene i livet nå. Jeg håper min historie kan være til hjelp for noen av dere som sliter, og jeg vil ønske dere lykke til med kampen om å vinne livene deres tilbake! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71541-det-er-h%C3%A5p/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Takk.. for et fint innlegg. -vær stolt over kampen du har vunnet og ta godt vare på deg selv i fremtiden. Lykke til videre i livet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71541-det-er-h%C3%A5p/#findComment-347867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pia20 Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 ja så lenge en vet hva som feiler en, så er det vel håp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71541-det-er-h%C3%A5p/#findComment-348042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.